SoulRider
Aktiv medlem
Pjäxor med techfattning och mos i skaftet(pjäxorna är köpta nu) Efterlyser tips om skidor.
Vad menar du med att du upplever flexet som väldigt icke-dämpat? Jag förstod det som att du menade att du flexar för mycket/går igenom flexet för enkelt/det upplevs för mjukt?Inte helt säker på om jag behöver styvare flex, men kanske blir mer dämpade då? Håller med dig @SoulRider mindre sugen på att släpa på fler par så måste bli något som funkar till pist och op med kortare turer i alperna, kan behålla mina befintliga för rena tur-resor.
Om jag var du skulle jag nog börja med att sätta på ett par booster-straps på de befintliga pjäxorna. Kostar ca 1000 kr och kan göra stor skillnad. Är värt att testa istället för att direkt köpa nya pjäxor, som ju är väsentligt dyrare. Du kan också flytta med strapsen till de nya pjäxorna om det till slut ändå blir att du köper nya. Flexet blir mer följsamt med booster-straps, är min upplevelse. De finns i olika styvheter, så välj någon som du tror passar dig. Enda nackdelen är väl att de nog väger något mer än de flesta orginal-straps, men ska man inte gå en massa tusen höjdmeter uppåt tycker jag att det lätt är värt det.