Pjäxproblem!!

Phoebe

Ny medlem
Pjäxproblem!!
Är det någon mer än jag som har problem med sina pjäxor? För min del är det hopplöst! Mina fötter (tår) somnar hela tiden. Funderade först på att det skulle kunna vara att pjäxorna är för smala för mina fötter, men det tycks inte vara problemet då tårna även somnar när jag har pjäxor med bred läst. Vet inte om det är att jag har dålig blodcirkulation eller något liknande. Eller så är det bara jag som är pjåkig och får lära mig att leva med det..vad säger ni? Är det någon som har liknande problem och har lärt sig att leva med det eller har fått lösning på problemet????? Funderar på att formgjuta dem jag har just nu med binda runt vristen för att töja ut dem, men frågan är om det hjälper...
Det finns säkert möjlighet att skapa en pjäxa just för sin egen fot men det är ju lika med att bli ruinerad...är man fattig student är inte det så kul..

Pjäxproblem!!
dra inte åt tåspännet på pjäxorna så hårt alternativ öppna tåspännet mellan åken. testa även att köpa ett par riktiga skidsockar. men om pjäxorna är nya så bit ihop. det tar ett tag att åka in dem.

Pjäxproblem!!
Har haft samma problem både med skidpjäxor och vanliga pjäxor.
Lösningen är att formjuta sulor, perfekt man kan ha dom i vanliga skor och skridskor oxå.
Kostade 500 spänn, välinvesterade pengar.
Jag gjorde mina på skilab/skidbytarboden i stockholm (mycket kunniga).

Pjäxproblem!!
Detta fenomenet kallas "skridskovärk" och är ganska vanligt om foten inte ligger bra på sulan eller skon är för smal. Många jag känner har formgjutit en sula och blivit av med problemet. Gå till någon som har bra koll på fötter, t ex Löplabbet etc.

Pjäxproblem!!
Se till så att du kan röra tårna i pjucksen och spänn inte så jävla hårt mot smalbenet, för det försämrar blodcirkulationen i foten. Vilket ledet till att foten/tårna "somnar".
Lycka till!

Pjäxproblem!!
Dessutom kan du, om du inte vill köpa sulor, bygga upp din nuvarande sula med silvertej, liggunderlagg och tälja lite på innerskon med en vass kniv. Allt för att få bästa passform/stöd för foten.

Alla innerskor behövs täljas, annars är skon för stor eller så har man formsprutade ;)

Pjäxproblem!!
Trajumf sa:
Har haft samma problem både med skidpjäxor och vanliga pjäxor.
Lösningen är att formjuta sulor, perfekt man kan ha dom i vanliga skor och skridskor oxå.
Kostade 500 spänn, välinvesterade pengar.
Jag gjorde mina på skilab/skidbytarboden i stockholm (mycket kunniga).
Holder med deg her! Prøv iallefall med såler før du begynner å kutte i innerstøvlen eller liknende!

Pjäxproblem!!
Samma problem här....

Jag sprutade pjäxor förra vintern. Har dock fortfarande problem med att mina tår somnar... Slipade då ner sulan några millimeter, hjälpte något men sömnen ville inte ge sig.
Ska jag bara köra in dem ännu mer eller?

Kan tillägga att tårna somnar även vissa gånger vid spinning och "cross-maskinen".

Någon lösning??

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp