Placering av bindning

SweetO

Ny medlem
Placering av bindning
Tjenna!
Har skaffat ett par K2 public enemy 174cm. Jag undrar nu vart är det lämpligt att montara bindningen. Jag kommer nog att åka mest i vanlig pist och kanske lite park. Om man skulle välja att mittmontera dom skulle det då bli problem med piståkningen?

Hälsn. Eric

Placering av bindning
Hejsan!
Om du i huvudsak skall åka pist så montera dom som vanliga skidor, skidan blir mycket mera allround än om du mittmonterar dom.

Placering av bindning
Hakar på och lägger ett inlägg när en monteringstråd ändå skapats...

Jag beställde ett par 193:or Atomic Big daddy, årets modell, från sport-conrad för någon dag sedan. Ska bara ha dom till offpist. Jag undrar hur bindningsmarkeringen sitter på dessa skidor? Jag vet om sen mina förra Gotamaskidor att markeringen kan sitta ltie knasigt ibland. Hur har ni som har Big daddy idag monterat dom?

/martin

Placering av bindning
Martin2> Jag råder dig att starta en egen tråd med rubrik "Monteringspunkt Big Daddy" eller liknande för att öka sannolikheten för att du ska få bra svar. Inget ont om SweetO, men textraden "Tjenna! Har skaffat ett par K2 public enemy 174cm" på forumets förstasida lär inte locka dit några BigDaddy-åkare.

MarkusO i min kompislista (min bror) har ett par BigD av årets modell. Han kanske kan leda dig i frågan.

Placering av bindning
MnO/
Tack för tipset. Då gör jag ett nytt försök och hör med Markus istället och slutar stjäla uppmärksamhet härifrån.

Tillbaka
Topp