Placering av bindning.

mrtobbz

Ny medlem
Placering av bindning.
Hej!
Ja jag har då bestämt mig för att handla AR7 me Schitzo Jester, Vill ju ha allround funktion. Bindningen går ju att flytta fram/bak 3 cm, så vart ska jag placera den när den är i "noll" läge för att täcka så många åk stilar som möjligt, tex park, OP, vanlig pist osv(så bra som de går). Och sen ska man Sport conrad göra det eller fixa det hemma i sverige?

Mvh // Tobias

Placering av bindning.
Jag tror att när bindningen är i det främsta läget så ska den vara på skidans mittpunkt alt. skidans främsta monteringspunk, för att sedan bara kunna flyttas bakåt. Ser inte någon anledning att kunna flytta fram bindningen för att få den frammonterad på skidan. jag kanske har fel? eller?

Placering av bindning.
max fram skulle jag rekommendera är mitt mitt, då kan du max ha 6 cm bakom, ganska classic, så har jag det. om jag förstått det rätt, ska du därför montera schizon på 3 cm bakom mittmitt.

Placering av bindning.
3cm från mittmonterat hade nog jag tagit då jag kan ta både mittmonterat och 6cm bak från mitt som jag tror duger mer än väl.

Placering av bindning.
jag kan absolut INGENTING om skidor men hade satt den så att läget längst fram var i mitten av skidan. ingen aning om det är bra men låter bra i alla fall.

Placering av bindning.
Alltså 4 röster på mittmontering med bindningen i främsta läget så jag kan skruva bak bindningen 6 cm från mitt. Låter vettigt, men vad säger ni om att låta conrad göra jobbet?

Placering av bindning.
sök på forumet och läs så du får en egen uppfattning. Har ett par skidor med bindning på väg hem men valde att inte låta dem göra jobbet, för många som fått skidorna förstörda för att jag ska våga testa.

Placering av bindning.
Beställde hem AR7 181 cm skida me jester schitzo, får de för 5500 på conrad, hur kan de kosta 8000 i sverige, verkar sjukt. Men man får grym rabatt hos conrad när man köper dem tsm det e helt Okey!

Tillbaka
Topp