Planer inför nästa säsong..!

Fiddish

Ny medlem
Var och jobbade i Zell am See denna säsongen och kände att jag fastnade verkligen för säsongsarbetet ;) Hade tur med arbetstiderna för arbetade endas kvällstid så blev skidåkning 5-6 dagar i veckan. Nu börjar jag planera inför nästa säsong och undrar ifall ni kan rekommendera säsongsarbete i svenska fjällen alt. norska. Eller kommer jag att tröttna på skidåkning för fort här i norden?

Jag har jobbat två säsonger i Ramundberget så det kan jag rekommendera. Dock har jag jobbat på dagtid så man har max fått 2 skiddagar i veckan. Så att du skulle bli uttråkad på skidåkningen om du har ett sånt jobb finns ju inte.. men det beror ju självklart på om du har ett sånt jobb eller ett kvällsjobb. Ska jag fortsätta säsonga på en skidanläggning ska jag ha ett kvällsjobb för jag tycker 2 hela skiddagar i veckan är alldeles för lite. Men skulle du ha ett kvällsjobb finns det tre närliggande anläggningar inom 3-4 mil. Två mindre och en större.

Ramundberget i sig är en rättså liten men ändå varierande annläggning. Det finns bra piståkning, bra offpist, heliskiing och jävligt bra park. Till och med längdspåren är bra om du nu mot förmodan skulle gilla det.. dom har 30 mil preparerade längdspår där.
Sen är det typ 6 mil till Vemdalsskalet och ca 18-19 mil till Sälen, så skidåkning finns det nog så du klarar dig.

kolla in på www.ramundberget.se om du är intresserad, sen kan du kontakta mig om du vill ha lite inside information ;)

have fun!
peace

Ok, tack så mycket för svaret ;) Hoppas på att jag ska lyckas få ett kvällsjobb kommande säsong med. Låter bra att det finns andra anläggningar i närheten ifall jag skulle tröttna, kommer att ta bilen upp så transporterna blir inga problem.

Läste på hemsidan om att det fanns snowkite vilket lockar mig mycket att prova. Har inte varit så mycket för längdåkningen tidigare men man kanske skulle ge det en chans.. ska ju vara väldig bra träning har jag hört ! ;>

Andra bra förslag som detta är mer än välkommna.

Ifall jag kommer på några frågor så kontaktar jag dig Slicket.

tjena!

Om du har jobbat i alperna, och ska jobba i sverige tror jag att du kan bli besviken.
Har visserligen bara jobbat i Idre, som har väldigt korta backar, ofta dåligt före och en liten park. Men vänner därifrån som har varit i alperna säger att det inte går att jämföra. Så mitt tips är att du drar dit igen. Det ska jag försöka göra!

Ha det gött å lycka till!

Ja, det är sant skillnaden mellan skidåkningen i sverige och alperna är väldig stor. Men jag har även funderat mycket på att satsa en hel del på annat än just vanlig skidåkning. Självklart blir det en stor del av vardagen men känner just nu att mitt hjärta brinner för snowkite(har inte provat det ännu men värkar riktigt skoj, och det är ett måste för mig att prova på den kommande säsongen!). Har även planer på att behålla igång konditionen under hela säsongen för vill ju inte förlora all kondis man skaffat sig under de andra 3 årstiderna :P

För att byta ämne lite.. Ifall det är någon som har varit i Hemsedal alt. Trysil vill jag gärna höra lite av era erfarenheter därifrån!

/- Fredrik

Tillbaka
Topp