Plasten spricker på Jon olsson pro model

Apolainen

Ny medlem
Tja köpte jon olsson promodel före jul och undrar om det är för fler än bara mig som det lossnar små plast bitar från skidan? Har lossnat längst fram en liten bit och bakom bindningen typ 1x1cm bit. Det försämrar ju inte åkningen precis men det är ganska störande att det blir så.

Skulle tro (vet) att det är du själv som åstakommit dessa plastbitars försvinnanden! Det är få skidor som klarar sig utan hugg och skavanker om man gillar att korsa skidorna. Det man skulle kunna göra är att slöa ner stålkanderna så hugger man inte bort bitar lika lätt även om man inte kommer ifrån det helt.

O and O

Hur är lättaste sättet att slöa ner dom då? Vore nice och göra det eftersom att dom hugger jävligt mkt när jag railar.

Bryne kanske skulle funka? Stålkanter är MYCKET hårda så skulle väll vara bra med någon fil för hård metall. Eller varför inte ta en "stålkantsvässare" (kom inte på något fyndigare) fast snedställ den ist. för att ha den som man ska?

Vet inte hur rätt det är i meningarna men klockan är mycket och det är sängdags! God natt!

O and O

Det är väl ett rätt stort problem på alla twin-tips hos Head?
Kommer ihåg mad_trix serien, jojo, mojo och den vanliga. Sprack ju som bara den på dom skidorna, men dom jag vet som lämnat in har fått nya. Trodde det skulle vara fixat nu, promodelen verkar ju ha ett lite annat belag på ovansidan dessutom men kanske fortfarande är sådär kasst...

händer samma sak på mina head jon olsson , det lossnar som små plastflag av den .. skit drygt !!

har hört många som kört sönder den skidan...verkar va dålig kvalla

Ja egentligen, förstår inte varför dom inte åtgärdar det. Är ju inte direkt okänt att dom spricker, och borde väl inte vara allt för knepigt att byta ut övre belaget eller blanda nån ny formula. Annars är det ju en bra skida!

Har flera kompisar som haft problem med det, men dom kompis slipade ner stålkanterna lite och då vart det lite bättre iaf. Men något borde dom iaf kunna göra.... men tydligen inte.

skulle nog vara så att dina stålkanter vill ligga ovanpå andra skidan när du ramlar och sprattlar, kanske är därför det "lossnar" plastbitar

Tillbaka
Topp