Plats i lägenhet.

Plats i lägenhet.
Vi är ett stort gäng (9) som ska bo i en lägenhet i Serre Chevalier. Vi har lägenheten till sista april men några kanske hoppar av och några måste åka hem tidigare, jag själv måste antagligen hem och plugga.
Slutet av mars och början på april brukar vara en period med mycket nederbörd i Serre och det vill jag inte missa men jag måste få ihop mina poäng till nästa år.
Vi kommer att bo trångt men i slutet finns det antagligen plats.
Det är inget säkert så här tidigt, men om du är sugen på att komma ner några veckor eller en månad i slutet av säsongen och bo billigt(ca 1500 kr/månad) hör av dig!

Plats i lägenhet.
Ska antagliggen till canada fram till mars då jag måte hem och göra några ärenden, men sen runt mitten på mars kan jag tenka mig att komma ner.
Hr gjort en sesong tidigare i serre så jag undrar var lägenheten ligger. ligger den i Vilneuv skulle jagvara väldigt intreeserad att komma ner en månad eller två

Plats i lägenhet.
Lägenheten ligger i Chantemerle.
Gratis el, vatten
tvättmaskin och diskmaskin i lägenheten.
Vi fick tag på en lägenhet på gatan nedanför farmen i villeneuve men vi tog denna istället för den verkade bättre.
Vart ska du i canada fecka?

Plats i lägenhet.
Vi sicktar på red mountain och white wather för att i annat fall ha ferni eller banff i närheten.
du har inte varit i serre förut va. Jag är inte den största festprisen men i chantermerl är det ganska dött om man inte hittar sköna bummare i närheten såklart.
Allt som händer händer i villneuv och den bästa skidåkningen finns i monitier.

Plats i lägenhet.
förresten hur har ni det med bil. har nån med sig sin eller tenker ni kanske köpa en risig jävel.
det är nära till la grav......

Plats i lägenhet.
Jo jag har varit i serre förut va.
Förra året bodde jag i villeneuve, jag föredrar bra lägenhet jämfört med bra pub.
Vi kommer som sagt att vara många i chantemerle.
Vi kommer ha två bilar och vi kommer åka en del i la grave, puy st vincent, via lattea om snön är bättre där.
Bilen ger en trygghet om det inte kommer snö i serre.
Derbyt är ju i början på april! sugen?

En kompis med flickvän försöker åka till fernie men hittar inget boende, har du något tips?

Plats i lägenhet.
Har ni bil är det en annan femma.
bode i chantemerl under sesongen 01-02 utan bil
det var ett jävulskap att träffa andra med erfaarenhet av berget.
Skulle vara mäkta intresserad av derbyt, det är nog helt grymt men man får se...
Kommer ni tilllbringa tid i la grave så stiger intresset en hel del, fast man hittar mycket finna puderhåler i serre med.

Fernie,,,,,,,,, det bästa tror jag(inga erfarenheter) är att börja med att slagga på ett vandrarhem och leta där, vad jag har hört finns det trevliga familjer att hyra in sig hos.

hon får väl skriva om hon hittar något vi letar väl lite på distans vi också. Men jag kan bara åka om pluget går som beräknat annars kan jag inte komma iväg förens någon gång i mars

Plats i lägenhet.
låtr intressant själv söker ja boende från mitten på feb till säsong slut
hör av er om ni får en eller två platser över
deza@hotmail.com

Plats i lägenhet.
Låter inte fel alls. Blir nog klar med skolan framåt januari/februari nångång. Efter det blir det nog att ta mej neråt alperna och åka igen.

edit: en lundabo, va trevligt :)

mattias

Plats i lägenhet.
Tja Andreas!

Jag och Fecka kommer kanske förbi Serre efter Kanada, vi snackade om det senast idag. Ok om vi kinesar i nåt hörn hos er? Vore grymt! Sköna grabs och human hyra, KANONERS!

/David

Plats i lägenhet.
Låter kul, jag breakar från studier i mitten på januari och hade planer på att kanske komma ner 1-2 månader.
Var nere i Verbier halva säsongen 99, o det börjar suga i säsongartarmen...
Förresten Andreas du som varit där förrut, jobbmöjligheter? Hur ser det ut/fixa o trixa innan eller funkar på plats bra osv/kontakter =P=)?

Du kan väl höra av dig till mig om du vill ha en till i stugan.

wedfelt@hotmail.com

/Johan

Plats i lägenhet.
Jobb är svårt om man inte kan franska.
Kan man franska är det lättare.
Diskjobb eller städjobb kan gå att få tag på, jag jobbade lite på langley hotellet förra året.
Med lite flyt så kandet gå.
/andreas

Plats i lägenhet.
tjena
finns der nogen plats fra mitten av januar til april til en enkelt snowboarder...

Tillbaka
Topp