Plugga franska och åka skidor i Chamonix

Hallå alla glada!
Jag funderar på att åka ner till Chamonix i januari för att plugga franska 8 veckor på skolan Insted. Är det någon som har erfarenhet från denna kurs? Borde man välja 8 eller 13 veckor?
När det gäller boende, är det roligast att fixa boende via dem så att man bor med alla på kursen?
Om någon funderar i samma banor som jag så hör av er! Ha det fint!

Hej! Jag är inne på att gå en kurs på insted, men isf 3 veckor. Har du bokat något ännu? Hur gjorde du isf med boende och skidpass? :)

Hej!

Jag ska ner i vinter med Instead! Det är bäst att boka med nån annan då det är mer prisvärt, har ni löst boende än? Kom ihåg att köpa liftkort innan december för at få early bird-rabatten!
/Gustav

Senast ändrad:
Hej!
Jag har inte bokat något ännu men funderar på att boka boende via skolan för att lösa det. När ska ni åka ner? Och hur länge ska ni gå kurs? Tänker mig kring mars... Har ni planer på att stanna kvar i Chamonix efter kursen sen? ?

Hej på er, vad roligt att ni också ska/funderar på att plugga!
Jag har redan löst boende med några tjejer, inte via Insted utan privat hyresvärd. Jag åker ner i januari, kommer att köra hela kursen och även stanna hela säsongen :) Hör av er om ni vill snacka mer, kul att lära känna folk innan allt drar igång!

Hej,

Hade också tänkt plugga med Insted i ca. 8 veckor med start i januari. Har inte fixat boende än men letar för fullt :D

/Sara

Sara-Ra sa:
Hej,

Hade också tänkt plugga med Insted i ca. 8 veckor med start i januari. Har inte fixat boende än men letar för fullt :D

/Sara
Kolla Instead för boende också! Jag hade boende via dem även om jag inte pluggade.

Hejsan, jag är i Chamonix just nu och bor via Insted. Jag har inte bokat in mig för att plugga hos dom än men just nu lutar det mot att jag ska det. Man kan alltså bo via Insted även ifall man inte pluggar hos dom. Jag är iaf super nöjd med boendet och tjejen jag delar lägenhet med just nu både pluggade och bodde via Insted förra året och hon var jätte nöjd med allt. Jag har varit här i snart tre veckor och kommer stanna säsongen ut. Har ni några fråga eller så, så är det bara att höra av er. Hoppas på att få se er här inom en snar framtid! :D

Tillbaka
Topp