Poäng med blunt nose/tail.

tech3.jpg

Enligt mästaren själv

Stort tack för det snabba och fulländade svaret! Känns skönt att numer vara upplyst. JJ borde ju onekligen veta vad han pratar om.

Varsågod! Man kan ju dock fråga sig varför lobster har det på sin parkbräda, lär ju inte göra så mkt skillnad där.

Men det kan väl inte skada antar jag

Jag det kan jag hålla med om. Har sett det förr förstås men det var när jag såg deras Jib Board som jag började fundera på det. Men någon fördel borde väl finnas med att vanlig shape på sina ändar, jag menar annars borde väl alla brädor vara mer trubbiga?

Skillnaden är väl att deras blunt -variant har de tagit bort den yttersta biten av nose och tailen . Anledningen är väl att den ska vara kortare och smidigare och att man på så sätt undviker oönskad kontakt med rails och boxar i form av "Klånk"

Senast ändrad:
Anledningen till att de har det på sin parkbräda är väll för att som enligt Jeremy Jones, få en reducerad "swing weight" dvs ta bort en del av den extra tyngden du har när du skall rotera/svänga..

Jag inbildar mig alltid att det skulle kunna ge mindre "dig in" risk i mindre bra shapade transitions... men det är nog psychosomatiskt.

Tillbaka
Topp