Poc Receptor

Detnies

Ny medlem
Poc Receptor
Har tänkt att köpa en Poc Receptor hjälm , Både jon Olsson och Tanner Hall tror jag har det , med Red Bull motiv då såklart.
Men jag har ett par Oakley Wisdom som jag fick I Julklapp , nån som vet om dom passar ihop ?

Trysil imorn Btw. :D

Poc Receptor
Tänkte bygga vidare lite på den hära tråden och ställer följande fråga.
Det saknas ngt som håller goggle strapen på plats i bak. Ni som kör med poc receptor/bug har ni haft bekymmer av detta? Eller kör ni med strapen innanför hjälmen?

Poc Receptor
man får väl med en sådan grej när man köper hjälmen, det fick en polare iaf !. Man kan ta bort sätta dit den hur man vill ?!

Poc Receptor
Jag köpte en receptor förra året. Men då köpte jag Poc glasögon till, så då var det något på strapen som gjorde att de var kvar hela tiden. :)

Poc Receptor

@edmutt: det är ju den lätt klibbiga insidan som gör att de sitter fast i det fallet.
@pnyberg: man får, som kommi påpekade, med en liten pryl man trycker in under skalet baktill som håller fast gogglarna.

Poc Receptor
gummit i strapen håller googlarna på plats! chilla:)
dom passar bra om du har coolgarna under hjälmen, och om du byter från orginalstrapen till en helmet sprap:)

Poc Receptor
Både receptor bug o receptor + (gjord även för sommar sport) kommer e en klipps till gogglarne, köper du POC goggler eller andra med silikon remsa på så fäster de bra iaf.
Kan rekomendera POC hjälmarna, de är troligen de säkraste på marknaden och sjukt välgjorda vad det gäller ventliation och material.

Tillbaka
Topp