Poc Receptor

DSoderberg

Ny medlem
Poc Receptor
Hej , har tänk att skaffa mig en Poc Receptor bug hjälm men vet inte hur dom är i storleken.
Jag har ju goggels under mössan och mitt huvud med mössa är 58cm ska jag ha L eller XL på hjälmen?
tack för seriösa svar.

Poc Receptor
Jag har provat några gånger med goggles och mössa under hjälmen och tycker att storlekarna var väldigt konstiga.. själva utrymmet för huvudet är bra i L men samtidigt som det sitter bra blev det knöligt vid nedre baksidan mot nacken där det är en fodringsgrej som sitter ihop med öronmuddarna! Kollade lite snabbt bara men man kan antagligen ta av både den och öronlapparna!
OM det verkligen inte går att prova så kan man ju mäta runt huvudet och kolla på poc's hemsida om det står mått för olika storlekar! Lycka till ;)

Poc Receptor
Det låter som en väldigt oskön setup. Du lär mosa in googlespännet i bakhuvudet när du klotar. Varför inte ha gogglarna utanpå hjälmen?

Poc Receptor
ABadHabit sa:
Det låter som en väldigt oskön setup. Du lär mosa in googlespännet i bakhuvudet när du klotar. Varför inte ha gogglarna utanpå hjälmen?
Är det värt att basera ett såpass onödigt inlägg på något som du bara tror? :S

Knappast något problem...

ontopic. kolla länken jag skickade där står det poc storlekarna!

Senast ändrad:
Poc Receptor
Tror och tror, jag har iaf hört att hjälmens funktion försvinner nästan helt om man har en mössa under hjälmen och att samma sak gäller med gogglesbandet. Jag har dock ingen källa på det, men jag skulle iaf inte riskera mitt huvud. Dessutom låter det fett oskönt och knöligt att ens ha mössa under hjälmen. Är det -20°C kanske jag drar på mig en buff, men mössa får inte plats.

Men håll på ni bara, kanske vinner ni även The Darwin Awards en dag..

Poc Receptor
Testade den hjälmen häromdagen, är ju grym snygg osv. Passar dock inte mitt huvud alls och köpte därför en Giro Seam. Som information har jag storlek 57-58 och kom inte i en M POC (utan mössa och goggles självklart), L på gränsen.

Fördelen med att bo vid alperna är att det i princip aldrig är så kallt att man man behöver hjälm OCH mössa... ;) -6 igår på 3110 meter.

Tillbaka
Topp