Pocket Rocket eller Head Madtrix MOJO?

viche

Ny medlem
Ja just det, jag krashade häromdan med mina älskade stompar, landade på en sten i ett dropp, cuttade av stål kanten går inte att laga :( men men, då får jag dock ett par likvärdiga lagg av försäkrings bolaget och jag väljer då mellan Raketerna och MOJOn.. Jag har tyvär själv ingen erfarenhet av någon av de här skidorna, jag har mest hört lovord av skidförsäljare, det kan man ju tro på hur man vill så då tänkte jag fiska efter lite tips här där folk åker på det mesta ;)

Jag väger cirkus 70+, hänger mest utanför pisten men vill även kunna smeka lite manchester på morgonkvisten, parken får också många besöka då ens jibb vänner inte vill leka i lössnön hela tiden så det är en all-round skida jag söker och de säger att de här två är just sådana, så du som har testat nåt av de här skidorna eller båda kanske kan ge mej ett litet tips? tack så mkt på förhand

/ Victor från Luleeåå ;P

Hej Victor, jag har bara testat pr och för mig var dom för mjuka för att köras i pisten, men sköna utanför... Jag väger 52, så dom borde iallafall inte vara förhårda för dig. // Lojs

Jag åker på ett par head mojo så jag kan bara uttala mig om dom, har inte provat ett par pr alls..
Det jag kan säga om mojo´n är att den funkar utomordentligt utanför pist då den e relativt fet..
jag åker endel offpist då jag hänger ganska mkt i riksgrännse men åker även pist och lite park liknande saker med mina mojo´s och jag har än inte upplevt dom "dåliga" på någon front, visst dom e gjorda för att gå offpist vilket gör att dom tappar lite i pisten men inte så att det stör.. går att gå på ganska hårt och du kommer ändå dit du ska..

vet bara om hur pocket rocketen funkar,
Pocket rocketen är grymm om underlaget är bra, men kass så fort underlaget blir dåligt..

så jag skulle valt MOJO:n

jag skulle rekomendera att du istället valde karma!

jag har precis införskaffat mig ett sådant par efter att ha letat skidor efter din beskrivning. Det alla sa om PR var att den var förmjuk för pisten.

Men vill du inte ha karma ska du ta Madtrix.

Tack så mycket för hjälpen! Jag har fått det lite klarare i skallen nu och det lutar väll då mot MOJO:n.. Det där med att PR skulle vara för mjuk i pisten och kass då det är lite sämre underlag skrämmer... :)

/ Victor

Tillbaka
Topp