Potatis = Antifog?

Potatis = Antifog?
Tjo!

Läste nyss en tutorial på eHow om hur man gör ett eget Antifog skydd till sina Goggles. (Här

Det står att man ska skala av några centimeter av skalet på toppen av en potatis och gnugga löst på insidan av brillorna, en gång varannan till var tredje vecka, vilket gör att man kan rengöra linsen på insidan.

Någon som hört om detta någon annanstans? Låter det trpvärdigt? Jag har läst oändligt med trådar där folk undrar om det går att rengöra insidan osv, så det här skulle vara jävligt bra om det funka!

Potatis = Antifog?
Det låter lika trovärdigt som att din moppe skulle gå snabbare om du har "jackat kolven!" Jag tror personligen inte på detta, men nu har jag även inga improblem med mina goggles!

Potatis = Antifog?
magnusericsson sa:
Det låter lika trovärdigt som att din moppe skulle gå snabbare om du har "jackat kolven!" Jag tror personligen inte på detta, men nu har jag även inga improblem med mina goggles!
Fast moppen går ju faktiskt snabbare om man jackar kolven ... mer tid för bränslet att komma in i cylindern.

Däremot tror jag inte på potatisar :P

Potatis = Antifog?
linder sa:
magnusericsson sa:
Fast moppen går ju faktiskt snabbare om man jackar kolven ... mer tid för bränslet att komma in i cylindern.

Däremot tror jag inte på potatisar :P
Vilket misstag av mig, det ber jag om ursäkt för. till mitt försvar så är det väldigt svårt att lyckas med det bra, och om det inte görs bra så pajar motorn.

Potatis = Antifog?
Sorry, men jag kunde inte låta bli.

För att citera den 3:e delen av Liftarens guide till galaxen, "Livet, universum och allting", kapitel 24:
"Det är ett misstag att tro att man kan lösa några problem med hjälp av potatis."

/ F

Potatis = Antifog?
Frylvester sa:

För att citera den 3:e delen av Liftarens guide till galaxen, "Livet, universum och allting", kapitel 24:
"Det är ett misstag att tro att man kan lösa några problem med hjälp av potatis."

/ F
Ha ha ha, underbart!

Potatis = Antifog?
BAM!
Blir medlem och dunkar in årets kommentar som första inlägg.
Välkommen in i värmen!

Frylvester sa:

/ F

Potatis = Antifog?
snow_flake sa:
Det låter lika trovärdigt som att din cykel skulle gå snabbare av att du sätter hockey-kort mot ekrarna.
Hahaha =).

Testa med potatis, bara det inte ligger grus på skalet eller glaset så lär det inte skada.

Potatis = Antifog?
Jag har hört ifall du tar bort linsen så slipper du imma och det fläktar ganska bra dessutom

Tillbaka
Topp