Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
De flesta skolor accepterar att man praoar i stort sett var som helst. Dock med två men;
- du får ofta fixa det själv
- det ska vara seriöst och en kontaktperson ska finnas
Hoppas att din skola är schysst, men tänk på att utan kontakter är det svårt att fixa...
Gubbf-n
Om du lyckas hitta någon seriös arbetsgivare som är villig att ta emot PRAO-elever från stockholm, kan han säkert ordna boende... det är väl iallafall i den ändan du bör börja i.
jag praoade som skidlärare en vecka 2003, det var ruggigt soft, jag tog hand om lite ungar i barnbacken i en timme på förmiddagen, sen hade jag dagen och natten fri... det bästa jag någonsin gjort!!
//Blom
fast förresten så var det ju ca två år sen han frågade.. så skit samma
Det är själv klart att dte går att genomföra en prao i ÅRE.. det gäller bara att du kollar upp med försäkringar och sånt från skolans sida, och sen måste du antagligen ta ett rejält snack med rektorn. det var jag tvungen att göra när jag åkte ner och praoa i verbier som skid guide på sportresor.. grymt härligt!