praoa som skidlärare

wadberg

Ny medlem
praoa som skidlärare
tror ni att man kan praoa som skidlärare är det nån som har gjort det som har nått tips eller som pistmaskin förare vill görna veta

praoa som skidlärare
Du kan inte praoa som riktig skidlärare men du kan vara assistent. Det var jag i 2 veckor i Åre. Grymt var det! Slutade 11.15 på dagarna :)

praoa som skidlärare
Inte som skidlärare men assistent som Niklas skrev. Men tycker skidläraren att du gör väldigt bra ifrån dig får du mer frihet förstås än att bara "hjälpa till" Jag tror nästan de flesta skidanläggningar tar in praktikanter under säsongen. Har jobbat en säsong i Kläppen som skidlärare och ska nu köra min andra säsong och förra säsongen hade de sjukt många praktikanter. Så antingen är Kläppen väldigt positiva om att ta emot praktikanter eller så är det så på alla ställen. Men kom och prao:a hos oss vettja :)

Senast ändrad:
praoa som skidlärare
jag fick vara skidlärare i vemdalen i 2 veckor. galet kul, rekomenderar det starkt. eller bara jobba i skidsystemt, det var ännu roligare. det ända man gjorde vara att åka runt i hela skidsystemt och kolla markeringar osv.. så dom stod rätt.

praoa som skidlärare
christian_L sa:
Inte som skidlärare men assistent som Niklas skrev. Men tycker skidläraren att du gör väldigt bra ifrån dig får du mer frihet förstås än att bara "hjälpa till" Jag tror nästan de flesta skidanläggningar tar in praktikanter under säsongen. Har jobbat en säsong i Kläppen som skidlärare och ska nu köra min andra säsong och förra säsongen hade de sjukt många praktikanter. Så antingen är Kläppen väldigt positiva om att ta emot praktikanter eller så är det så på alla ställen. Men kom och prao:a hos oss vettja :)
det skulle va fett nice vilken vecka öppnar ni :)

praoa som skidlärare
Wadberg ja tkr du ska prao med min kära vän christian. Så kan han lära dig hur man blir av med 7 elever på 5min!

Piiiz

Senast ändrad:
praoa som skidlärare
Jag praoade i Tandådalen. Fick testa allt typ. Skidlärare, Skidshopen, Pisör(åkte runt på skoter och hjälpte folk) och så fick jag stå i liften. Sjukt rolig vecka ;)
Peace

praoa som skidlärare
Ja gör som Leehmann och kombinera en massa olika yrken så har du ett litet hum om hur det är och vad du vill jobba som om du vill säsonga när du gått ut gymnasiet. Kläppen öppnar den 13 december. Ring så fort som möjligt så du har en garanterad plats. En tjej som praktiserade hos oss kombinerade halva praktiken på skidshopen och halva tiden hos oss på skidskolan och hon var helnöjd.

HAha jag har då aldrig blivit av med några elever gurra :P

praoa som skidlärare
christian_L sa:
Ja gör som Leehmann och kombinera en massa olika yrken så har du ett litet hum om hur det är och vad du vill jobba som om du vill säsonga när du gått ut gymnasiet. Kläppen öppnar den 13 december. Ring så fort som möjligt så du har en garanterad plats. En tjej som praktiserade hos oss kombinerade halva praktiken på skidshopen och halva tiden hos oss på skidskolan och hon var helnöjd.

HAha jag har då aldrig blivit av med några elever gurra :P
låter ju grymt skoj det kanske ringer dit då

praoa som skidlärare
Jag har praoat hos Åre Skidguider. Det var kul, men räkna inte med "köttar" åkning så länge du inte har tur. Jag fick hjälpa till med grupperna ( barngrupper ) men det var ändå riktigt kul! Fick även gratis åkning hela veckan när man inte jobbade.

Senast ändrad:
praoa som skidlärare
The_teo sa:
Jag har praoat hos Åre Skidguider. Det var kul, men räkna inte med "köttar" åkning så länge du inte har tur. Jag fick hjälpa till med grupperna ( barngrupper ) men det var ändå riktigt kul! Fick även gratis åkning hela veckan när man inte jobbade.
låter grymt fint det vet du när åre öpnar

praoa som skidlärare
Jag praktiserade som skidlärare i kläppen under en vecka för två år sedan och måste säga att det var grymt kul :) Fick dock knappt inte någon tid till att åka något "själv" , men jag vart iallafall väldigt nöjd med min praktik.

praoa som skidlärare
s-dejin sa:
Jag praktiserade som skidlärare i kläppen under en vecka för två år sedan och måste säga att det var grymt kul :) Fick dock knappt inte någon tid till att åka något "själv" , men jag vart iallafall väldigt nöjd med min praktik.
låter grymt nice det

Tillbaka
Topp