Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

Christiam

Aktiv medlem

fredw

Aktiv medlem
Ja om man inte hinner/orkar syssla med kommunikation om detaljer så kan man ju dämpa attityden och istället lägga upp en något mer informativ och detaljerad annons från början. Men det är ju trevliga prylar han säljer.

rabbit

Aktiv medlem
Fast han vill väl ha 8500 för både skida och bindning? Det är ju iaf ett kitt för 12000 nypris, och skidorna är oanvända?
samma kit nytt med gratis frakt för samma pris från flera europeiska handlare.
och då får man dessutom garanti så man kan säga att hens begagnat pris är dyrare än nytt. :)

KaitsuH

Aktiv medlem

Bilagor

• DHtKyujXoAAVPEj 2.jpeg
    DHtKyujXoAAVPEj 2.jpeg
    153.6 KB · Besök: 66
Senast ändrad:

fredw

Aktiv medlem
Ska kika om den fortfarande ligger ute. Den senaste låg ute åtminstone ett par månader. Då säljaren har svårt att få 1500kr för den så har jag svårt att de hur ett köp skulle kunna göra mig rik. :)
Han har inte dina "outstanding marketing skills". Kanske KaitsuH och Karlstad här ovan kan sponsra dig, det verkar ju (enligt dem) som att t o m 10K är ett fynd, och att tjäna ännu mer är lika lätt som att skjuta fisk i en tunna! ;)

PisteCarver

Aktiv medlem
Har provat att åka monoski en gång i Les Arcs på 80-talet. Kändes helknasigt och var väldigt svårt. Blev inte sugen på att prova igen.🥴
Har inte sett någon monoski ”in action” i något skidområde sedan dess.

CDP

Medlem
Har provat att åka monoski en gång i Les Arcs på 80-talet. Kändes helknasigt och var väldigt svårt. Blev inte sugen på att prova igen.🥴
Jag fick låna en för några veckor sen, hur kul som helst!
Har spanat lite på gamla 80-tals brädor, finns massor under tusenlappen, men har inte hittat någon som är dugligt kompatibel med mina GripWalk sulor.
Kanske får bli en ny från Snowgunz när CSN kommer. :)

Karlstad

Aktiv medlem
Du håller till i fel backar 😆.
Rastade min Tua Glidepower förrförra helgen

MrHotDog

Aktiv medlem
I Åre finns det ett gäng som åker ibland. Vet att Petter och hans polare kör ett par 80-talsdagar per säsong där alla klär ut sig och kör monoski. :)

DannyH

Medlem
Vad sägs om ett par skidor där egentligen bara kanterna som skulle behöva lite kärlek , för ynka åtta tusen? Med reservation för prisnedsättning vid snabb affär.

ooh la la

Wille1504

Medlem
Vad sägs om ett par skidor där egentligen bara kanterna som skulle behöva lite kärlek , för ynka åtta tusen? Med reservation för prisnedsättning vid snabb affär.

ooh la la
Förstår vad du menar, och håller med om att 8k nog är i överkant. Det där med kanterna är nog en form av syftningsfel eller missförstånd skulle jag dock tro. Säljaren menar troligen att kanterna inte är sådär sylvassa och skulle må bra av att vässas lite. Är belaget i bra skick brukar kanterna inte vara allvarligt skadade.

fredw

Aktiv medlem
Jag hoppas verkligen att han inte betalat så mycket för dem i dessa rea-tider, och förstår också varför han vill bli av med dem...

Pillard

Aktiv medlem
Jag hoppas verkligen att han inte betalat så mycket för dem i dessa rea-tider, och förstår också varför han vill bli av med dem...

Oj! Varför han vill bli av med dem förstår inte jag dock. Fantastiska goggles :) Priset däremot...

fredw

Aktiv medlem
Oj! Varför han vill bli av med dem förstår inte jag dock. Fantastiska goggles :) Priset däremot...
Ja alltså hade ju kunnat köpa likadana nya på annat ställe, få en separat frame till sin extra lins, och ändå få nästan en tusenlapp över.... Fast frågan är hur han får ihop det nu.
Han kan ju göra en riktig fuling om han hittar exakt likadana billigt på rea och skicka tillbaka dem till den första dyra affären och få pengarna tillbaks därifrån (om han har öppet köp där)... Citera mig dock inte på den, tack.

Senast ändrad:

Hthun

Medlem

Tycker ofta man ser folk som försöker sälja googlar svindyrt. Skulle aldrig betala mer än 5-600 för ett par beggade.

RandoScando

Turtok
Forumvärd

~37% påslag i växlingskursen på det angivet nypriset, rena Prag-scam-priserna! Eller så kan man ju se det som att betala 5% mer för second-hand än en ny från första bästa tyska nätbutik. Då ger ju tysken också ett prisavslag på kolfiberpatron i paket!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp