Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

bigf1sh

Ny medlem
Vad är ett rimligt pris för en Lib Tech Travis Rice Pro 161.5 från 12/13. Den är åkt på 2 dar i Stranda och 1 dag i Romme. Den har några små ytliga märken på undersidan (se bild 3)









 

iSooLi

Medlem
JellyfishFluff sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=111222

Det här kan verkligen inte ses som rimliga pris även om jag inte har helt koll på vad de brukar gå för...
Om det är Chetlern du tänker på kan jag bara hålla med. Samma pris fast nya, och årets, hos conrad...
 

Pillard

Aktiv medlem
xSooLx sa:
JellyfishFluff sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=111222

Det här kan verkligen inte ses som rimliga pris även om jag inte har helt koll på vad de brukar gå för...
Om det är Chetlern du tänker på kan jag bara hålla med. Samma pris fast nya, och årets, hos conrad...
Jag reagerar nog mer på 3500 för begagnade pjäxor. Det spelar liksom ingen roll att de är oanvända eftersom de antagligen kommer behöva justeras och det kommer bli jäkligt dyrt om de inte har köpts i den lokala butiken.
 

Sammmyboy

Ny medlem
Pillard sa:
xSooLx sa:
JellyfishFluff sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=111222

Det här kan verkligen inte ses som rimliga pris även om jag inte har helt koll på vad de brukar gå för...
Om det är Chetlern du tänker på kan jag bara hålla med. Samma pris fast nya, och årets, hos conrad...
Jag reagerar nog mer på 3500 för begagnade pjäxor. Det spelar liksom ingen roll att de är oanvända eftersom de antagligen kommer behöva justeras och det kommer bli jäkligt dyrt om de inte har köpts i den lokala butiken.
Justeras hur? Om de är oanvända dvs
 

Pillard

Aktiv medlem
Vattendroppe sa:
Sammmyboy sa:
Justeras hur? Om de är oanvända dvs
Värma innerskorna, tryckas någon gång eller två. Värma kostar väl en 500 eller så om man inte vill göra det själv, sedan typ 300 per tryckning eller nåt åt det hållet.
Och vips så kostade pjäxan som ny. Men vet man med sig att man har en perfekt fot och inte kommer behöva modifiera så grattis!
 

Sammmyboy

Ny medlem
Pillard sa:
Vattendroppe sa:
Sammmyboy sa:
Justeras hur? Om de är oanvända dvs
Värma innerskorna, tryckas någon gång eller två. Värma kostar väl en 500 eller så om man inte vill göra det själv, sedan typ 300 per tryckning eller nåt åt det hållet.
Och vips så kostade pjäxan som ny. Men vet man med sig att man har en perfekt fot och inte kommer behöva modifiera så grattis!
Jag har ju det!!!! Det är en sån fot folk drömmer om på kvällarna...

Nämen sitter och klurar på vart jag ska lägga budet för en pjäxa jag tänkte slå till på, 2800 atm. 4800 nypris. Funderar på att få ner dem till 2000 ungefär. Låter detta rimligt? Oanvända, enbart gått i dom lite. Stod de.
 

Pillard

Aktiv medlem
Det beror ju helt på. Jag har nog modifierat mina Shoguns för mer än jag betalade för dem från början. Men har du bra fötter så kanske du inte behöver göra nånting och då är det ju värt mer
 

Sammmyboy

Ny medlem
Pillard sa:
Det beror ju helt på. Jag har nog modifierat mina Shoguns för mer än jag betalade för dem från början. Men har du bra fötter så kanske du inte behöver göra nånting och då är det ju värt mer
Sen brukar jag inte vara allt för finkänslig då de kommer till smärta. Låter foten anpassa sig istället för tvärtom.
 

Sammmyboy

Ny medlem
Hasse_Lindborg sa:
Sammmyboy sa:
Pillard sa:
Det beror ju helt på. Jag har nog modifierat mina Shoguns för mer än jag betalade för dem från början. Men har du bra fötter så kanske du inte behöver göra nånting och då är det ju värt mer
Sen brukar jag inte vara allt för finkänslig då de kommer till smärta. Låter foten anpassa sig istället för tvärtom.
Hur tänkte du där?
I didn't
 

AugustAhlnas

Ny medlem
Ninthward park skidor, körda i en säsong. De förväntar jag mig inte få något för trots att det inte är något fel på skicket, men Tyrolia peak 18 xth som sitter på borde väl kunna höja priset en del? Kanske inte ens är värt att sälja?
 
Senast ändrad:

la_grave

Ny medlem
Pillard sa:
Det beror ju helt på. Jag har nog modifierat mina Shoguns för mer än jag betalade för dem från början. Men har du bra fötter så kanske du inte behöver göra nånting och då är det ju värt mer
Hade det inte varit smartare att gjuta in innersko istället?
 

Pillard

Aktiv medlem
la_grave sa:
Pillard sa:
Det beror ju helt på. Jag har nog modifierat mina Shoguns för mer än jag betalade för dem från början. Men har du bra fötter så kanske du inte behöver göra nånting och då är det ju värt mer
Hade det inte varit smartare att gjuta in innersko istället?
Med tanke på att det var typ halva priset på dem från början och Åre skidsport moddar ingår gratis så har jag svårt att tro att det skulle blivit mer prisvärt faktiskt. Sen vet jag inte om bara gjutna inneskor hade räckt
 

la_grave

Ny medlem
Jarle sa:
la_grave sa:
Hade det inte varit smartare att gjuta in innersko istället?
Antar att du menar spruta en innersko här, vilket är dyrt och troligtvis inte hade blivit bra utan att gå lös på skalet ändå.
Eeh jo? Om man inte har exceptionellt breda fötter behöver man inte göra något åt skalet alls om man sprutar skon. Börjar man lästa skalet efter sprutningen så måste man göra om innerskon. Jag har kört sprutad innersko sedan 1995 och har rätt bra koll på detta…
 

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
la_grave sa:
Jarle sa:
la_grave sa:
Hade det inte varit smartare att gjuta in innersko istället?
Antar att du menar spruta en innersko här, vilket är dyrt och troligtvis inte hade blivit bra utan att gå lös på skalet ändå.
Eeh jo? Om man inte har exceptionellt breda fötter behöver man inte göra något åt skalet alls om man sprutar skon. Börjar man lästa skalet efter sprutningen så måste man göra om innerskon. Jag har kört sprutad innersko sedan 1995 och har rätt bra koll på detta…
Eeeh nä.. 99% av gångerna så måste du fortfarande bearbeta skalet innan du sprutar skon så du får den perfekt. Har jobbat med det sedan 2001 och varit på utbildning både på stroltz och confortmable. Så du har inte koll på det. Man lästar skon fast innan sprutningen..
 

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Hasse_Lindborg sa:
la_grave sa:
Eeh jo? Om man inte har exceptionellt breda fötter behöver man inte göra något åt skalet alls om man sprutar skon. Börjar man lästa skalet efter sprutningen så måste man göra om innerskon. Jag har kört sprutad innersko sedan 1995 och har rätt bra koll på detta…
Eeeh nä.. 99% av gångerna så måste du fortfarande bearbeta skalet innan du sprutar skon så du får den perfekt. Har jobbat med det sedan 2001 och varit på utbildning både på stroltz och confortmable. Så du har inte koll på det. Man lästar skon fast innan sprutningen..
Anar jag en giganternas kamp? Jag håller på Hasse!
 

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Vattendroppe sa:
Hasse_Lindborg sa:
la_grave sa:
Eeh jo? Om man inte har exceptionellt breda fötter behöver man inte göra något åt skalet alls om man sprutar skon. Börjar man lästa skalet efter sprutningen så måste man göra om innerskon. Jag har kört sprutad innersko sedan 1995 och har rätt bra koll på detta…
Eeeh nä.. 99% av gångerna så måste du fortfarande bearbeta skalet innan du sprutar skon så du får den perfekt. Har jobbat med det sedan 2001 och varit på utbildning både på stroltz och confortmable. Så du har inte koll på det. Man lästar skon fast innan sprutningen..
Anar jag en giganternas kamp? Jag håller på Hasse!
Absolut inte. Men att skriva att en formad innesko inte innebär att skalet måste anpassas är ganska fel. Fast vad jag vet så ingår det ju i priset att formsprutningen. Framför allt Stroltz skorna skall bearbetas innan sprutning. (inte jobbat med nya modellen)
 

Jarle

Ny medlem
la_grave sa:
Jarle sa:
la_grave sa:
Hade det inte varit smartare att gjuta in innersko istället?
Antar att du menar spruta en innersko här, vilket är dyrt och troligtvis inte hade blivit bra utan att gå lös på skalet ändå.
Eeh jo? Om man inte har exceptionellt breda fötter behöver man inte göra något åt skalet alls om man sprutar skon. Börjar man lästa skalet efter sprutningen så måste man göra om innerskon. Jag har kört sprutad innersko sedan 1995 och har rätt bra koll på detta…
Läste du ens hur mycket jobb han hade lagt på pjäxorna!? Det kan bara betyda en, och endast en, sak; hans fötter är för stora för skalen. Ingen sprutsko i världen gör ett skal större.
Vidare skrev jag aldrig heller att skalet skulle lästas efter sprutning, kom igen nu, jag är inte helt och hållet efterbliven.

Det finns folk som har kört bil i 50 år som fortfarande inte har en susning om vad de håller på med.

För varje post du skriver blir jag mer och mer säker på att du är ett av freerides största troll någonsin.
 

la_grave

Ny medlem
Jarle sa:
la_grave sa:
Jarle sa:
Antar att du menar spruta en innersko här, vilket är dyrt och troligtvis inte hade blivit bra utan att gå lös på skalet ändå.
Eeh jo? Om man inte har exceptionellt breda fötter behöver man inte göra något åt skalet alls om man sprutar skon. Börjar man lästa skalet efter sprutningen så måste man göra om innerskon. Jag har kört sprutad innersko sedan 1995 och har rätt bra koll på detta…
Läste du ens hur mycket jobb han hade lagt på pjäxorna!? Det kan bara betyda en, och endast en, sak; hans fötter är för stora för skalen. Ingen sprutsko i världen gör ett skal större.
Vidare skrev jag aldrig heller att skalet skulle lästas efter sprutning, kom igen nu, jag är inte helt och hållet efterbliven.

Det finns folk som har kört bil i 50 år som fortfarande inte har en susning om vad de håller på med.

För varje post du skriver blir jag mer och mer säker på att du är ett av freerides största troll någonsin.
Jodå och jag har kört med Strolz sedan 1995 (men har numera en annan pjäxa med Conformable) och att lägga så mycket tid och pengar på en pjäxa utan att först byta ut innerskon mot en sprutad verkar (är) irrationellt.
 

Pillard

Aktiv medlem
la_grave sa:
Jarle sa:
la_grave sa:
Eeh jo? Om man inte har exceptionellt breda fötter behöver man inte göra något åt skalet alls om man sprutar skon. Börjar man lästa skalet efter sprutningen så måste man göra om innerskon. Jag har kört sprutad innersko sedan 1995 och har rätt bra koll på detta…
Läste du ens hur mycket jobb han hade lagt på pjäxorna!? Det kan bara betyda en, och endast en, sak; hans fötter är för stora för skalen. Ingen sprutsko i världen gör ett skal större.
Vidare skrev jag aldrig heller att skalet skulle lästas efter sprutning, kom igen nu, jag är inte helt och hållet efterbliven.

Det finns folk som har kört bil i 50 år som fortfarande inte har en susning om vad de håller på med.

För varje post du skriver blir jag mer och mer säker på att du är ett av freerides största troll någonsin.
Jodå och jag har kört med Strolz sedan 1995 (men har numera en annan pjäxa med Conformable) och att lägga så mycket tid och pengar på en pjäxa utan att först byta ut innerskon mot en sprutad verkar (är) irrationellt.
Jag är väl irrationell då. Dock ska tilläggas att mina pjäxor sitter perfekt nu efter 3 tryckningar och med pads ditsatta vid hälsenan. Sammanlagd kostnad för mig var 2000, eftersom pjäxorna var nedsatta. Detta var lite av min poäng från början. Köper du pjäxor i butik får du gratis modifieringar och det missar du när du köper beg, därför är beggat ganska dyrt. Jag kan dessutom lova att sprutad innersko inte hade hjälpt mot de skav jag hade utan tryckning var vad som behövdes
 

jcca

Ny medlem
Har ett par Salomon spk kreation pjäxor (eller något heter de väl?), från typ 2010 tror jag. Är snowboardåkare så de har bara stått, använt de 2-3 gånger för dagsturer till typ Branäs.

Kan man få något för dessa?
Är typ 500kr rimligt, de har ju några år på nacken men ändå inte använts nästan alls
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp