Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

Lämpligt begärt pris på ett par Scott Powd'air 173 årgång 10/11 (dom svarta) monterade med Dynafit radical ft 12, inklusive stighudar gjorda speciellt för skidan? Nyskick. Egen ide är att lägga sig på 4500, är det för mkt?

Lämpligt begärt pris på ett par Stöckli Stormrider 07/08, med en billig bindning, fint skick men använda.
Kan man få 1900?

Lämpligt begärt pris på ett par Völkl V-pro 01/02... nää

MM och Utter: Ifall priset i fysiska butiken var 12500 vet jag ju inte , men jag kollade upp priset på hemsidan direkt när jag såg annonsen för priset var ju helt orimligt, mkt riktigt så stod 12500 exkl bindn. Kanske bara ett typo, annars kan de ju inte sålt så många innan rean...

JL76 sa:
MM och Utter: Ifall priset i fysiska butiken var 12500 vet jag ju inte , men jag kollade upp priset på hemsidan direkt när jag såg annonsen för priset var ju helt orimligt, mkt riktigt så stod 12500 exkl bindn. Kanske bara ett typo, annars kan de ju inte sålt så många innan rean...
www.prisjakt.nu/search.php?query=renegade
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1389114
Ser ut som priset faktiskt varit över 12k

Kanske behövs en pricecheck för butikspriser också ;-)

mholm sa:
Joye sa:

Se där ja! Följdfrågan blir ju då om de verkligen låg ute för 12500 på riktigt och inte "reades ut" direkt..
Kollar man historiken på prisjakt för den längre längden så ändrades priset från 6000 till 12500 i början av februari, skistore får svara på varför. Nog off topic nu...

Senast ändrad:
Joye sa:
mholm sa:
Joye sa:

Se där ja! Följdfrågan blir ju då om de verkligen låg ute för 12500 på riktigt och inte "reades ut" direkt..
Kollar man historiken på prisjakt för den längre längden så ändrades priset från 6000 till 12500 i början av februari, skistore får svara på varför. Nog off topic nu...
När jag la ut annonsen så låg dom ute för 12500 kr, vilket jag också tyckte lät väldigt dyrt, men nu verkar det alltså som att dom ändrat till ett mer normalt pris igen, 50 % rea!!

Pillard sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=105490 hm, jag tror inte att priserna på Garaget eller i andra svenska butiker är så vidare relevant. Dock inte så illa om man jämför med alla de som köpte upp sig på konkursutförsäljningen från Coreupt och sen tog ut överpriser men lite mer rabatt skulle nog iaf jag vilja ha för att köpa av privatperson jämfört med butik...

http://www.stadium.se/sport/alpint/...entUUID=u1LCROimGBsAAAEQhi8hb15a#.UStZMIdLOPq
Men kom igen nu, vad gör min annons här? Är inte det här en tråd för helt orimliga prisbedömningar och överpriser?

Skidorna köptes på Stadium i torsdags i förra veckan, dekalerna sitter kvar på belaget, prislappen på framsidan och det finns kvitto. Exakt vilken risk, som skulle motivera ytterligare rabatt, skulle man ta om man köpte av mig när det finns kvitto?

Tycker du på fullaste allvar att det här är ett så extremt fall så att det är något att ta upp här? 3800:- är mitt utgångsbud, man vill ju alltid ha prutmån eftersom 90% av alla köpare här vill pruta. Skulle kostat ca 5000 kr hos Sport Conrad om längden fanns, så jag tycker mitt pris är mer än fair. Om jag hade försökt kränga ett par Head Monster 78 från 2004 för 3500 kr hade jag förstått om jag hamnat här. Tack för att du sabbar min försäljning!

Jag har inte sagt att det är ett galet överpris. Det finns dock butiker (kan inte säga något om Stadiums policys på detta temat) som faktiskt vägrat reklamationer bara för att den som försöker reklamera inte är konsument. Om man ska ta juridiken ett extra varv så gäller bara konsumentköplagen mellan dig som köpare och butiken. När du sålt den vidare gäller egentligen köplagen mellan din köpare och dig. Sen att Stadium kanske inte har en susning om vem de har sålt prylarna till må vara hänt.

Reaktionen kommer snarare av att du anger nypris i svenska butiker till 6500, när priset i svensk butik snarare är de 3990 som Stadium tar. Alltså är du 2500 off i din angivelse av nypris. I det här fallet är alltså nypriset kryddat med drygt 50%.

Förresten, på vilket sätt har jag pajjat din försäljning? Om du anser att jag pajjat din försäljning genom att bara berätta rena fakta så erkänner du ju samtidigt att du inte varit ärlig i din annons...

@Snowjunkie
3 800 för Pettitor med Griffon är ett grymt bra pris. Om några dagar när Stadium sålt slut på sina är det ett klipp! Och med originalkvitto från Stadium lär inte eventuell reklamation/garanti bli något problem (inte mer än vanligt). Helt rätt prissättning!

Men ... Pettitor har väl goda förutsättningar för att fungera som "Freeride turskida". Relativt mjuk och lätt och bör vara ett riktigt kul verktyg med turbindning (läs. Duke/Guardian/Tracker/Adrenalin/Tech) Enda direkta nackdelen med twintippen ur freeridesynvinkel är att det är lite krångligt att ställa skidorna i snön (med nedkörd bakdel).

/MM

Senast ändrad:
Mountain_Man sa:
@Snowjunkie
3 800 för Pettitor med Griffon är ett grymt bra pris. Om några dagar när Stadium sålt slut på sina är det ett klipp! Och med originalkvitto från Stadium lär inte eventuell reklamation/garanti bli något problem (inte mer än vanligt). Helt rätt prissättning!

Men ... Pettitor har väl goda förutsättningar för att fungera som "Freeride turskida". Relativt mjuk och lätt och bör vara ett riktigt kul verktyg med turbindning (läs. Duke/Guardian/Tracker/Adrenalin/Tech)

/MM
Här är även jag ense. 3800 för en sprillans ny skida (av årets modell med bindning) är ett helt ok pris. Dock ogillar jag att man hänvisar till nypriser som man vet om inte stämmer. I min värld är det då klart schysstare att inte ange något alls.

Joye sa:
Utter sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=106461 Ouch, knappt ens värda bensinen till skroten.
Vi får anta att du syftade på volvon i den här annonsen även om Völkl-skidorna borde kosta runt 1000:-
Skulle man kunna tro, men en Våffla som rullar är alltid värd mer än 5k. Oavsett skick och ålder (ej medräknat abnormaliteter som 3- och 4-serien givetvis).

Vadå inte en prisfråga? Han bjuder ju noll kronor för att köpa sina inserts ;)

Pillard sa:
la_grave sa:
PhatFred sa:
Och han är tillbaka!
Är han verkligen privatperson? Inte ens jag har så där många par skidor (jag har drygt 8 par från ungefär lika många år).
Följdfrågan är då också, har du alla dessa par i samma märke? Med samma bindnings-märke på alla?
Och kör runt med stora dekaler från samma märke på sin bil/bilar...
Han måste ju vara sponsrad, jättevanligt med 50åringar utan forumetikett som ambassadörer för skidmärken, de förtjänar minst 10 par för de goda arbete de gör. Jag känner verkligen att detta märke är nåt för mig nu, nypriserna verkar lite höga bara men det är säkert ett tecken på kvalitet...

Senast ändrad:
Brannland sa:
Vad tror ni om annonserna här på freeride, hur många procent blir sålda?
tippar på under 50 %
De annonser med ett lågt (läs vettigt om man tar hänsyn till butikerna utanför sveriges gränser) pris tycker jag mig se gå rätt fort, i alla fall när det gäller skidor.

Någon som spontant skulle kunna hjälpa mig med ett pris för ett par 11/12 salomon rocker 2 122 med 11/12 duke. Inga belag eller kantskador alls och åkta på cirka 30-40 dagar.

Tillbaka
Topp