Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

jofahelmet sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=68068
"aldrig åkt på,dom är fortfarande i plast. säljes pga felköp"
rek. pris 5294 kr
säljer dom för 3000 kr

Nypris på XXL = 1799:-
Om det nu skulle vara "felköp" är det väl bara att lämna tillbaka dom?
Nu vet jag inte vad de där skidorna och bindningarna kostar nya (om man inte ska lita på annonsen), men 3000kr för ett par helt oanvända skidor med bindning låter inte överdrivet dyrt, förutsatt att det inte är några barnskidor.

Vad menar du med XXL förresten? Blandar du ihop tidigare diskussioner om FKS mot P18 eller varför denna diffusion? Nu blev jag oerhört fundersam här. Förstår ingeting. Fan.

OK! Det var en sportbutik. Antagligen för sydsvenskar för jag har då aldrig sett skymten av den :lol:

Senast redigerad av en moderator:
felix sa:
Nu vet jag inte vad de där skidorna och bindningarna kostar nya (om man inte ska lita på annonsen), men 3000kr för ett par helt oanvända skidor med bindning låter inte överdrivet dyrt, förutsatt att det inte är några barnskidor.

Vad menar du med XXL förresten? Blandar du ihop tidigare diskussioner om FKS mot P18 eller varför denna diffusion? Nu blev jag oerhört fundersam här. Förstår ingeting. Fan.

OK! Det var en sportbutik. Antagligen för sydsvenskar för jag har då aldrig sett skymten av den :lol:
Jepp, sportbutik stämmer: http://www.xxl.se
Bild på annonsen, skidan verkar inte finnas på deras hemsida, men igår när jag var i butiken fanns där iaf massor.
k2ext.jpg

jofahelmet sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=68068
"aldrig åkt på,dom är fortfarande i plast. säljes pga felköp"
rek. pris 5294 kr
säljer dom för 3000 kr

Nypris på XXL = 1799:-
Om det nu skulle vara "felköp" är det väl bara att lämna tillbaka dom?
Varnade för den här killen tidigare i tråden, men det är bra att det kommer upp igen och skönt att ingen "fallit" för det än. Han har antagligen inte betalat mer än 1699 som de kostade då.

Senast ändrad:
Har stött på världens ivrigaste köpare.
Min annons: https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=65010
En kort resumé från gårdagen och idag:

Igår 20:54 hej hur mycket vill du ha för hjälm

Som det tydligt står i min annons, 150kr......
Men då jag inte är i behov av den å han gjorde ett så fint prutförsök(?) tänkte jag, ähh han kan få den för 100:- +frakt.

Igår 21:59 aa vi säger så kan vi skicka den. sen silence.....

Idag 10:04 HEJ JAG VILL HA DEN xxxvägen xxxxxx frösön
Idag 13:37 hallå skicka kontogrejjerna
Idag 15:29 hallå svara svara svara svara svara
Idag 16:16 skicka konto upp gifterna
Idag 17:01 haaaaalllllååååå skicka konto nummer

Funderar på att säga till han att jag inte vill sälja hjälmen längre bara för att jävlas med han. Men får se om man är på bättre humör mot kvällen, då kanske han har tjatat lite till också....

Rose_N sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=68409

Okej, bra skick..men 800?
Skulle precis hænga ut den på vædring. 800kr før en hjælm som ær anvænd en sæsong och kostar ny 1050 (om inte billigare) ær inte ok.... 500-600 ær mer ok IMHO.

PNyberg sa:
Rose_N sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=68409

Okej, bra skick..men 800?
Skulle precis hænga ut den på vædring. 800kr før en hjælm som ær anvænd en sæsong och kostar ny 1050 (om inte billigare) ær inte ok.... 500-600 ær mer ok IMHO.
949 trodde jag! skulle det vara så ska den inte kosta mer än max 500!

Lee-nus sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=68423

"Den är märkt med HiPE vilket är Peak Performance defintion för High Performance kläder, dvs den är testad för lite extremare alpina miljöer."

Lite extremare alpina miljöer? Jo tjena. 2500 är för mycket för en fjolårsjacka som kostat 3500 också.
Tror nästan den är äldre än 2009/2010. Görs det HiPE saker ännu??

Rose_N sa:
Lee-nus sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=68423

"Den är märkt med HiPE vilket är Peak Performance defintion för High Performance kläder, dvs den är testad för lite extremare alpina miljöer."

Lite extremare alpina miljöer? Jo tjena. 2500 är för mycket för en fjolårsjacka som kostat 3500 också.
Tror nästan den är äldre än 2009/2010. Görs det HiPE saker ännu??
Det tillverkas en hel del HiPE saker än.

Ett par Scott punisher 07-08 använda ungefär 3/4 säsong för 2 vintrar sedan, railade och använda för park. Bra skick för att ändå gått i parken. Vad kan man få för dessa? Är ganska samma skida nu som då tror jag.

Ett par Head J.O. Pro Model (07/08) 169 cm med Mojo 11 bindningar från samma säsong. De är i bra skick och knappt använda(tror att jag har åkt på dem 3-4 ggr). Vad tror ni är ett rimligt pris att lägga upp dem för försäljning är?

BennyTheCop sa:
Ett par Head J.O. Pro Model (07/08) 169 cm med Mojo 11 bindningar från samma säsong. De är i bra skick och knappt använda(tror att jag har åkt på dem 3-4 ggr). Vad tror ni är ett rimligt pris att lägga upp dem för försäljning är?
1500:-

Vad sägs om att kränga ett par knappt använda P18 med breda stoppers (från fabrik, inte hemmaböjda) för 1.500:-? Kanske lite högt för en beggad bindning, men ett bra pris jfr. med ett par nya. Är det rimligt?

Sockerfarsan sa:
Vad sägs om att kränga ett par knappt använda P18 med breda stoppers (från fabrik, inte hemmaböjda) för 1.500:-? Kanske lite högt för en beggad bindning, men ett bra pris jfr. med ett par nya. Är det rimligt?
ja det ska nog kunna funkaa

viktorwallberg sa:
NsP_snowfiend sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=67171
90 dollar på level 1 hemsida.
90 us dollar=620 kr.
+ frakt och tull !
Håller med, dom skulle inte vara billigare än 1000kr styck hos en återförsäljare i sverige, frakten är på runt 200kr styck per hoodie sen kommer moms/tull på 25%/12% vilket blir runt 1100 per hoodie (om man inte haft tur med gratis tull, känns inte som han tjänar några gigantiska summor på att sälja 2 och 1000kr är ett rimligt pris om man inte vill vara dumsnål och vänta onödigt lång tid :P

Alexander_Andersson sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=68768

Lite fulimport är aldrig fel men han kör inte så diskret upplägg. Inte så bra pris heller, addnature är en hundring dyrare men med KKL's alla fördelar skulle jag nog hellre handla där.
Jag må vara en hundring billigare på ett av glasen, så du behöver ju inte säga något som inte stämmer till ditt arguments fördel. Jag har inte jämfört med den sidan tidigare, som du kanske förstår. Enligt junkyard, alpingaraget och skistore så stämmer mina priser som jag har skrivit i annonsen. KKL är en klar fördel när du handlar i online-butiker. Men när du handlar av mig så gäller ju självklart oakley garantin som täcker t ex knäckta bågar dock ej repade linser. Mellan 200-300kr på övriga brillor är jag billigare än den billigaste online-butiken i Sverige. Sen är det självklart upp till dig om du vill köpa mina produkter, eller inte. Du behöver inte smutskasta min verksamhet med argument som inte stämmer till 100%. De kunder som har köpt av mig hittills har blivit väl bemötta och väldigt nöjda.

Med vänlig hälsning
SL

Thomsson sa:
SL92: Så det är ett företag du äger och säljer via?
Just nu: nej. Om det fortsätter att gå bra kanske jag startar ett handelsbolag och startar hemsida. Vi får helt enkelt se i framtiden. Just nu kommer jag att fortsätta köra på freeride ett tag för att bygga upp ett bra rykte.

Lycka till!
Men lär ju bli svårt att hålla de där priserna när du måste betala moms och tull på grejerna...

Är i vanlig ordning nyfiken på argumenten för att köpa från någon annan när jag med ett snabbt sök köper samma Splice med Fire lins för 950 spänn plus frakt här?
Inte så att jag vill sätta käppar i hjulet för dig, men känner att jag bara måste ge alla P12:or som maniskt damsuger (Mm vet, aktar glashuset bäst det går...) Köp&Sälj i jakt på "bra" deals att lägga sina månadspengar på något att jämföra med.

SL92 sa:
Alexander_Andersson sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=68768

Lite fulimport är aldrig fel men han kör inte så diskret upplägg. Inte så bra pris heller, addnature är en hundring dyrare men med KKL's alla fördelar skulle jag nog hellre handla där.
Jag må vara en hundring billigare på ett av glasen, så du behöver ju inte säga något som inte stämmer till ditt arguments fördel. Jag har inte jämfört med den sidan tidigare, som du kanske förstår. Enligt junkyard, alpingaraget och skistore så stämmer mina priser som jag har skrivit i annonsen. KKL är en klar fördel när du handlar i online-butiker. Men när du handlar av mig så gäller ju självklart oakley garantin som täcker t ex knäckta bågar dock ej repade linser. Mellan 200-300kr på övriga brillor är jag billigare än den billigaste online-butiken i Sverige. Sen är det självklart upp till dig om du vill köpa mina produkter, eller inte. Du behöver inte smutskasta min verksamhet med argument som inte stämmer till 100%. De kunder som har köpt av mig hittills har blivit väl bemötta och väldigt nöjda.

Med vänlig hälsning
SL
Nu var det nog snarare det faktum att du verkar bedriva någon form av näringsverksamhet som jag reagerade på eftersom du kan \"ta in\" produkter.
Då uppstår ju lite av ett problem

\"Regler för Köp&Sälj
4.1 Annonsera
Du får bara annonsera som privatperson. Företag som vill annonsera på Freeride är välkomna att kontakta oss. Hobbyverksamhet och juridiska personer klassas som företag. Otillåtna annonser kommer att raderas och faktureras 1000 kr (exkl moms) per annons.\"

Detta borde då klassas som hobby- eller näringsverksamhet lite beroende på syftet med verksamheten.

Priset var mer en parantes, men ok, om alla är nöjda och glada så ska inte jag vara surgubbe.

Blide sa:
Lycka till!
Men lär ju bli svårt att hålla de där priserna när du måste betala moms och tull på grejerna...

Är i vanlig ordning nyfiken på argumenten för att köpa från någon annan när jag med ett snabbt sök köper samma Splice med Fire lins för 950 spänn plus frakt här?
Inte så att jag vill sätta käppar i hjulet för dig, men känner att jag bara måste ge alla P12:or som maniskt damsuger (Mm vet, aktar glashuset bäst det går...) Köp&Sälj i jakt på "bra" deals att lägga sina månadspengar på något att jämföra med.
Jo förstår ditt argument. För det första 166,00 USD säljs för 1 169,65 SEK enl. forex 14/12/2010. Jag har själv beställt via flera på ebay och varje gång så får jag hem en tullinbetalning på 250-300kr + 100kr avgift för att posten ska behandla tullärenden. Så då är du ju uppe i runt 1600kr, vilket är lite billigare men det är en lång väntetid när tullverket är i farten. Om jag ska förklara min kundgrupp så är det ungdomar/unga vuxna som har tänkt att köpa ett par splice och väljer att köpa av mig för 300-400kr billigare och kan lägga dom pengarna på annat istället.

Med vänlig hälsning
SL

Tillbaka
Topp