Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

Lee-nus sa:
intefanvetjag sa:
Dubbelprofil eller inte... Bara den här tråden är ju ett praktexempel där du kastar ur dig dumma kommentarer titt som tätt, du hackar på varannan annons som kommer upp när dina egna inte är ett dugg bättre.

Vem är du egentligen? Låt mig gissa, du är en sån där fegis som själv inte vågade snatta när du var liten utan bad alla andra ta något åt dig.
och du verkar onekligen vara en sån där fegis som gömmer sig bakom dubbelprofiler. patetiskt att du fortfarande insisterar på att skriva här och inte direkt till mig.

mods, städa gärna upp. jag har sagt mitt.
Håller med dig fullt ut! Mods borde ta ipt på denna användaren och sätta en varning på hans riktiga användaren...
Riktigt fegt!

Förövrigt vill jag tacka Lee-nus för en bra affär för 2½ år sen, min Salomon The Don som precis har gjort sitt nu :)

MR-Norrland sa:
Vad är ett skäligt pris för beggade salomon suspect 2011/2012 inkl salomon 16 bindningar?
Jag skulle inte gett mer än 2500 (men det är jag)

Dom kostar 3600 nya från S-C med frakt och sth 16 inräkat... Förövrigt inte många som köper skidor nu så du lär nog inte ens få det. :/

Senast ändrad:
300 euro / 2650kr för ett par Line EP Pro från 2008 med Marker Jester... hur är det priset?

4421.jpg

Felix

Hur är skicket på skidan och bindningen? Annars låter det ju som ett bra pris.

felix sa:
300 euro / 2650kr för ett par Line EP Pro från 2008 med Marker Jester... hur är det priset?

http://www.freeride.co.uk/img/review/large/4421.jpg
Beroende på skick så kan du väl få det för dom, men ska du ha sålt dom fort så får du nog gå ner lite med tanke på åldern, samt att säsongen snart är slut.

intefanvetjag sa:
Herregud, kommer en utav "Lee-nus" bitches och ska gråta ut nu också?

"Linder" aka Sherlocks Holmes, hur vet du inte att det här är min enda och "riktiga" (omg, hör du dig själv använda ordet "riktigt" över internet, visst låter det patetiskt?) användare? Spela ingen låtsas detektiv nu. Varför ska jag inte få vara anonym, vad ska du göra åt saken om du vet vad jag heter? Lägg ner nu. Även du är en duktig användare på att håna andra användare här på freeride.se. Lägg ner.

Ps. Förlåt för all ot, men nu är det "Linder" som häller bensin på elden...Ds.
Ja om du ska klanka skit på andra så kan du ju åtminstone stå för det i egen person.

Syftade du på "Sherlock Holmes" för att jag kunde gå in på din profil och se att det va ett nytt konto utan något alls, eller för att jag kollade priserna på sport-conrad? (om det va det senare så är det precis vad denna tråden handlar om...)

Va det de första så är det ju så att ditt konto är skapat inom 2 veckor och det enda du har gjort är att svarat i denna tråden. Så din uppfattning om att vi hånar andra på forumet är alltså idioti om du skapat den på bara 2 veckor...
Jag har iaf inte skapat ett inlägg enbart för personangrepp utan hållt mig till tråden.

Sen säga att jag hånar folk, du får gärna länka till några ställen där jag gjort detta. Så säg inte att jag är den som häller bensin. Du kan ju även länka till något ställe (utöver det som är över detta) där du inte har gjort ett personangrepp och faktiskt bidragit med något.

edit: Samt jag använde ordet "riktiga" och inte "riktigt", det är ett rätt vanligt ord även på internet. Det enda som är patetiskt är att du inte kan stå för det du skriver. Sen skiter jag i vem du är eller vad du heter, men att skapa ett konto bara för att sprida skit och dålig stämning är som sagt enbart patetiskt.

https://www.freeride.se/about/rules.php sa:
1. Allmänna regler
1.1 Sundhet och "netiketten"

Vara trevlig och respektera andras åsikter.

Absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller kränkande.

1.2 Medlemskap

Varje person får maximalt ha en registrerad användare.

Du måste ha fyllt 13 år.

1.3 Ansvar och innehåll
Du är själv ansvarig för innehållet du skriver på Freeride. Texten får inte:

Personangrepp

2.3 När du svarar på en tråd

Håll dig till trådens ämne.

2.4 Diskussioner och personangrepp
Du plockade ju en del poäng på reglerna iaf ...

Senast ändrad:
intefanvetjag sa:
Felix

Hur är skicket på skidan och bindningen? Annars låter det ju som ett bra pris.
Tror det är bra skick för åldern, var en vän skulle köpa så har inte sett dem själv...

linder sa:
felix sa:

http://www.freeride.co.uk/img/review/large/4421.jpg
Beroende på skick så kan du väl få det för dom, men ska du ha sålt dom fort så får du nog gå ner lite med tanke på åldern, samt att säsongen snart är slut.
Hoooja, skulle aldrig åka på marker :|

Men då verkar det i alla fall vara ett OK pris!

Ps. Kul fight! Hade gärna slängt mig in men är för trött... :cool:

Senast redigerad av en moderator:
Nu skulle jag behöva lite prishjälp här.

Först har vi ett par Dalbello Krypton Pro Id, den med overlapping-innersko alltså. 10/11. Använda en knapp säsong (70 dagar idag). Alla tillbehör, inklusive lådan finns kvar. Nypris 5500 om jag inte minns fel.

Armada JJ. 185. Från 09/10. Med Axial 200 Free på (fått lära mig att den heter så och inte Axium 18). Slitna, men nyss planslipade med hyfsat gott resultat. Bindningen är i bra skick.

Völkl Gotama Jr från 09/10. Bra skick, lite slitna på ovansidan. 158 cm, full rocker. Marker Comp 14.

Atomic Twins från 08/09, 164 cm. Aldrig railade. Nån Atomic demo-bindning på.

Vore intressant att se vad ni tycker om dessa, de två senare förväntar jag mig inte så mycket för.

Har även ett par jävlit slitna Armada Alpha 2 182 om någon vill ha.

GOS sa:

Först har vi ett par Dalbello Krypton Pro Id, den med overlapping-innersko alltså. 10/11. Använda en knapp säsong (70 dagar idag). Alla tillbehör, inklusive lådan finns kvar. Nypris 5500 om jag inte minns fel.

Armada JJ. 185. Från 09/10. Med Axial 200 Free på (fått lära mig att den heter så och inte Axium 18). Slitna, men nyss planslipade med hyfsat gott resultat. Bindningen är i bra skick.

Völkl Gotama Jr från 09/10. Bra skick, lite slitna på ovansidan. 158 cm, full rocker. Marker Comp 14.

Atomic Twins från 08/09, 164 cm. Aldrig railade. Nån Atomic demo-bindning på.

Vore intressant att se vad ni tycker om dessa, de två senare förväntar jag mig inte så mycket för.

Har även ett par jävlit slitna Armada Alpha 2 182 om någon vill ha.
du kanske kan få en tusing för pjuxen och runt 2000-2500:- för JJ, det beror ju på hur pass slitna dom är. det är vad jag skulle kunna tänka mig att pröjsa iaf. pjäxor är ju svåra att sälja beg. om dom är använda ett tag och 70dagar är ju ändå ganska mycket. dom andra skidorna kan jag inte uttala mig om, har ingen koll på dessa.

Senast ändrad:
GOS sa:

Som potentiell köpare kollar jag först vad nya kostar på SportConrad. Jag kan köpa ett par 10/11 med Marker 7.0 Free för 199 Euro + Frakt 25 Euro vilket är ganska exakt 2 000 kr.

Marker Comp 14 (5-14) är en betydligt mer avancerad bindning än Marker 7.0 och jag fattar inte riktigt vad en sådan bindning har att göra på en friåknings juniorskida. Eftersom jag (min grabb) inte behöver en 14 bindning skulle jag överhuvudtaget inte köpa skidorna. Men du kan nog begära upp mot 1 200 kr för dem om de är i fint skick.

/MM

Senast ändrad:
Mountain_Man sa:
GOS sa:

Som potentiell köpare kollar jag först vad nya kostar på SportConrad. Jag kan köpa ett par 10/11 med Marker 7.0 Free för 199 Euro + Frakt 25 Euro vilket är ganska exakt 2 000 kr.

Marker Comp 14 (5-14) är en betydligt mer avancerad bindning än Marker 7.0 och jag fattar inte riktigt vad en sådan bindning har att göra på en friåknings juniorskida. Eftersom jag (min grabb) inte behöver en 14 bindning skulle jag överhuvudtaget inte köpa skidorna. Men du kan nog begära upp mot 1 200 kr för dem om de är i fint skick.

/MM
Marker Comp 12, inte 14 tydligen. De sitter där för att 7.0 som satt där innan gick sönder. Och vi hade dessa bindningar hemma. Brorsan (som äger skidorna) behöver heller inte någon sån bindning, inte ens nu.

Ska meddela honom om prisförslaget.

Det är många som försöker kränga sina lagg nu när snön sakta men säkert smälter bort i de sydligare delarna av vårt land. Rimligtvis borde efterfrågan vara betydligt mindre än tillgången vilket enligt marknadsteori bör leda till låga priser. Jag vet inte om detta inte stämmer på skidor ... men den här säljaren har uppenbart en annan uppfattning.

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=75566

;-) /MM

Varför köpa nytt när man kan köpa inkört till samma pris?

per-berge sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=75579, Bedrägeri eller på riktigt? inga över eller direkta underpriser, men hur fan kan man ha så många av årets glajjor? måste kostat en förmögenhet.
hmm av olika märken dessutom, det är väl det som är mest mistänkt.

Jo jag menart, om alla var av samma märke hade ju personen i fråga kunnat vara sponsrad eller nå, men det känns ju lite sådär med denna "blandning"

Kanske för en gångs skulle är en ärlig person som inte vill lura folk samt inte vill tjäna några större pengar på goggles han köpt billigt på ebay?

enda som gör det misstänksamt är ju att det är en ny användare som lägger upp det :/

Senast ändrad:
Ska sälja mina 4frnt CRJ (188) med marker jester och undrar vad som är ett skäligt pris att ta för dom?

Köpta våren 2010, använda runt 60-80 skiddagar. De är i fint skick under, precis helrenoverade (enda gången belag och stålkanter har slipats). Lite slitningar på ovansidan av skidan och på bindningen, men bara sånt som är normalt slitage efter en säsong.

Senast ändrad:
magnusericsson sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=75650

Skämtar snubben?
hahah chäna, jag tror jag stiger in och erbjuder samma setup inklusive! personlig expressleverans till dörren för 5 spänn mindre. känns som en bra affär. sidepoint, undrar vad man skall sta i för liftköer för att fa de där topsheet-hacken pa 3 dar.

jag tänkte iof försöka lura pa nagon pist-turist den setupen i prime-time kommande november för det lite lätta överpriset 450eur. sa jag haller med annonsören - go for it!

Hasse_Lindborg sa:
jag skulle aldrig skulle sätta ut de för då skulle jag sänka mitt förtroende mot mina återförsäljare och det vill jag inte.

För övrigt så är det inte så många kvar av årets testskidor och jag får ut de på andra kanaler så som att folk testar de tex.

Men som sagt vi diskuterade faktiskt att ta in skidorna i våran butik i vinter, när det dök upp skidor till sjukt billiga priser på freeride.se så då vill inte vi köpa in några då vi inte kan sälja skidorna till samma pris. Men nog med detta nu. Tycker freeride.se att det är oki att agenturer sätter ut skidor till salu på Köp och sälj så är det upp till de. Även om det är "privata" skidor hur nu någon kan veta hur det står till med den saken.
intressant uttalande det där, med tanke på detta:

Av: Hasse_Lindborg 2011-04-07 17:39 Svara
Har ett par Belafonte 192 cm till Salu om du vill ha. Köttar lagg plus Moments tävlingslagg. Finns nya och bättre beganade;)

Senast ändrad:
Inget intressant alls Lee-nus. Vi har både testskidor och nya i butiken i Funäsdalen. Säljer fortfarande inte skidor privat så vad är det för intressant med detta förstår jag inte?

Men ett snyggt försök av dig var det.

Senast ändrad:
Hasse_Lindborg sa:
Inget intressant alls Lee-nus. Vi har både testskidor och nya i butiken i Funäsdalen. Säljer fortfarande inte skidor privat så vad är det för intressant med detta förstår jag inte?

Men ett snyggt försök av dig var det.
Hasse_Lindborg sa:
Även om det är "privata" skidor hur nu någon kan veta hur det står till med den saken.
Försök?
Även om det är "butikens" skidor, hur kan någon veta hur det står till med den saken? ;)

Är ganska lätt att bevisa då jag säljer alla skidor med kvitto från butiken så klart plus att jag skickar med orginal kvittot från Boardpunx till Sportmaffian på testskidorna. Så enkelt var det med det.

bech sa:
Är intresserad av dessa och tänkte höra här vad ni anser om priserna på dem.

Salomon XW - https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=75377 1200:- Jag har bjudit 1000 inkl. frakt

Salomon Shogun - https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=75605 Vill gärna ha utan bindningen, är 2000 orimligt då? Alla andra Shoguns inkl bindning har startpris på 4000 så det känns inte så aktuellt...
1000:- ink frakt var sådär på XW tycker jag, jag hade nog inte ens tyckt att det var värt besväret.
2000:- för Shogun är väl kanske ok, lite lågt. Om han vill sälja utan bindning dvs.

Pillard sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=75846

Samma annons som varit ute sen mitten av mars. Jag gillar framförallt att det är precis samma pris som innan också. Om man inte fått en skida som blivit kallad för "det bästa som gjorts" på en månad borde man kanske börja titta på priset, framförallt när säsongen är slut.
+1
Med tanke på att jag köpte mina billigare nya än vad han vill sälja sina för nu så, ja..

Utter sa:
bech sa:
Är intresserad av dessa och tänkte höra här vad ni anser om priserna på dem.

Salomon XW - https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=75377 1200:- Jag har bjudit 1000 inkl. frakt

Salomon Shogun - https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=75605 Vill gärna ha utan bindningen, är 2000 orimligt då? Alla andra Shoguns inkl bindning har startpris på 4000 så det känns inte så aktuellt...
1000:- ink frakt var sådär på XW tycker jag, jag hade nog inte ens tyckt att det var värt besväret.
2000:- för Shogun är väl kanske ok, lite lågt. Om han vill sälja utan bindning dvs.
Sweet as bro! Då vet jag :)

Tillbaka
Topp