Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det är ju faktiskt fullt rimligt att ta dubbelt betalt bara för att jag hade en galen heli-ski vecka med 60cm om dagen på skidorna. Magiska skidor is the shit!Pillard sa:Ni får ju troligtvis kpmmentera priser allihop. Det är ju bara jag som är diskvalificerad. I framtiden kanske det är säkrast ifall jag frågar annonsören om dennes åkkvalitet innan jag sågar hans galna priser
60 höjdcentimeter om dagen?Blidee sa:Ja, det är ju faktiskt fullt rimligt att ta dubbelt betalt bara för att jag hade en galen heli-ski vecka med 60cm om dagen på skidorna. Magiska skidor is the shit!Pillard sa:Ni får ju troligtvis kpmmentera priser allihop. Det är ju bara jag som är diskvalificerad. I framtiden kanske det är säkrast ifall jag frågar annonsören om dennes åkkvalitet innan jag sågar hans galna priser
Har ju att göra med skick också. Vad är nypris på FT-pjäxan och jackan?ElisWaltersson sa:Fulltilt booter, dom där gul/turkusa.
strlk 26.5
använda 1,5 säsong
pris?
Firstdrop jacka, blå/svart strlk large
Använd en säsong
pris?
Du borde väll kunna få ca 1500 för FD jackanElisWaltersson sa:Fulltilt booter, dom där gul/turkusa.
strlk 26.5
använda 1,5 säsong
pris?
Använd en säsong
pris?
Ja, köper du den för ett å fem såsnow_flake sa:Du borde väll kunna få ca 1500 för FD jackanElisWaltersson sa:Fulltilt booter, dom där gul/turkusa.
strlk 26.5
använda 1,5 säsong
pris?
Använd en säsong
pris?
skojar du? jag skulle säga 800 max, om den är i riktigt fint skick.snow_flake sa:Du borde väll kunna få ca 1500 för FD jackanElisWaltersson sa:Fulltilt booter, dom där gul/turkusa.
strlk 26.5
använda 1,5 säsong
pris?
Använd en säsong
pris?
Isch-priser: PX14 = 1000, PX12 = 900, P18 = 1500, PX15 = 1200CKL sa:Rimligt pris på bindningar?
Dynastar
PX14 XXL 2010 nya
PX12 XL 2010 nya
P18 racing, körda en säsong med hemmaböjda xxl bromsar
Look
PX15 Racing XL körda två säsonger
Kanske inte är värd mer än 800 men det går nog att få mer, fast det var ju "bara" en L. Skulle det vara en XLT så tror jag inte att det skulle var några problem att få uppåt 1500 om den är i bra skick vill säga.Lee-nus sa:skojar du? jag skulle säga 800 max, om den är i riktigt fint skick.snow_flake sa:Du borde väll kunna få ca 1500 för FD jackanElisWaltersson sa:Fulltilt booter, dom där gul/turkusa.
strlk 26.5
använda 1,5 säsong
pris?
Använd en säsong
pris?
pjäxorna, en tusenlapp i bästa fall. svårt att sälja dyrare begagnade pjäxor till det priset dock.
medvetna konsumenter...havreboll sa:Ja vissa har ju betalat 11000 för skidorna, andra får de för 6000 från S-C
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=81760
Herrejösses, många intressanta annonser du har hittat nu.Lee-nus sa:https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=81826
precis varenda en av dessa hör hemma här.
det är den dagen i veckan.Pillard sa:Herrejösses, många intressanta annonser du har hittat nu.Lee-nus sa:https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=81826
precis varenda en av dessa hör hemma här.
Visst är det så. Om jag vill sälja nåt för minst 3500 så lägger jag kanske ut det för 4000, det är ju inget konstigt. Men ganska ofta är det ju faktiskt så att folk lägger ut grejer som går att köpa billigare nya hos tysken än vad de lagt ut dem här för.Vannish sa:Det känns lite som att det är mycket klagande bara för klagandets skull här. Visst att vissa priser kan vara fel, men att försöka sälja något till ett högre pris med tanke på att ALLA ska pruta känns inte så fel...
Jag prutade inte när jag köpte en jacka härom veckan för priset var ok, jag har också sålt flera grejer där jag t o m skrivit att priset var diskuterbart utan att köparen prutade. Ergo, sätter man rätt pris behövs inte prutandet om man inte har det som en fix idé att pruta på allt.Vannish sa:Det känns lite som att det är mycket klagande bara för klagandets skull här. Visst att vissa priser kan vara fel, men att försöka sälja något till ett högre pris med tanke på att ALLA ska pruta känns inte så fel...
Äntligen denna kommentar.Vannish sa:Det känns lite som att det är mycket klagande bara för klagandets skull här. Visst att vissa priser kan vara fel, men att försöka sälja något till ett högre pris med tanke på att ALLA ska pruta känns inte så fel...
instämmer i att många troligen sätter ett högre pris för att ge sig själva prutmån. jag ser dock snarare tråden som en möjlighet för mindre "värdesorienterade" eventuella köpare att få reda på en den annons de själva är intresserade av är helt åt helvete eller någorlunda sund.Vannish sa:Det känns lite som att det är mycket klagande bara för klagandets skull här. Visst att vissa priser kan vara fel, men att försöka sälja något till ett högre pris med tanke på att ALLA ska pruta känns inte så fel...
Visst är det så! Men alla vet inte om att tysken finns och det är trots allt väldigt stor skillnad på pris hos honom mot att gå in i en butik tex. Det känns som att tråden finns till numera för att granska varenda annons och så fort det är lite fel så ska den läggas in här. Det är ju inte direkt bara annonser där tysken är billigare som länkas. Utan en hel del där en skida kostar 1500 och "max 1000kr skulle jag säga". De 500kr är ju skitsamma, antagligen prutas de ner ändå, eller så vill man helt enkelt testa att sälja dom för just 1500 ifall man har lite tur. Det sista va inte direkt till dig :pPillard sa:Visst är det så. Om jag vill sälja nåt för minst 3500 så lägger jag kanske ut det för 4000, det är ju inget konstigt. Men ganska ofta är det ju faktiskt så att folk lägger ut grejer som går att köpa billigare nya hos tysken än vad de lagt ut dem här för.Vannish sa:Det känns lite som att det är mycket klagande bara för klagandets skull här. Visst att vissa priser kan vara fel, men att försöka sälja något till ett högre pris med tanke på att ALLA ska pruta känns inte så fel...
Nä visst, jag har också köpt grejer utan att pruta, men då är det ju mer åt hållet att det är jäkligt billigt så man har inte känt något behov av det. Men annonser jag har haft ute på allt från bindningar till dator till bord så ska allt prutas på. Och det finns alltid fantastiska förklaringar till varför man måste ner i pris!JL76 sa:Jag prutade inte när jag köpte en jacka härom veckan för priset var ok, jag har också sålt flera grejer där jag t o m skrivit att priset var diskuterbart utan att köparen prutade. Ergo, sätter man rätt pris behövs inte prutandet om man inte har det som en fix idé att pruta på allt.Vannish sa:Det känns lite som att det är mycket klagande bara för klagandets skull här. Visst att vissa priser kan vara fel, men att försöka sälja något till ett högre pris med tanke på att ALLA ska pruta känns inte så fel...
Japp, den är unikdelta sa:Äntligen denna kommentar.Vannish sa:Det känns lite som att det är mycket klagande bara för klagandets skull här. Visst att
vissa priser kan vara fel, men att försöka sälja något till ett högre pris med tanke på att ALLA ska pruta känns inte så fel...
Ja visst, jag förstår att det är bra att man får ett hum om ifall priset är okej eller inte. Annars blir väl svaret lite som till Pillard. Kollar man några sidor här är det mycket "höhöhö kolla idioten som ska ha si och så mycket". Och så är det egentligen inte alls ett "extremt"-pris. Detta känns lamt mot personen som faktiskt säljer något.Lee-nus sa:instämmer i att många troligen sätter ett högre pris för att ge sig själva prutmån. jag ser dock snarare tråden som en möjlighet för mindre "värdesorienterade" eventuella köpare att få reda på en den annons de själva är intresserade av är helt åt helvete eller någorlunda sund.Vannish sa:Det känns lite som att det är mycket klagande bara för klagandets skull här. Visst att vissa priser kan vara fel, men att försöka sälja något till ett högre pris med tanke på att ALLA ska pruta känns inte så fel...
så, att länka till en annons med ett alldeles för högt pris här är mer allmännytta än klagande imo. även om det är häääääärligt att vara arg.![]()
Du, jag undrar en liten sak. Om du nu frågar i en tråd om rimliga priser och får ett svar (som du absolut inte behöver rätta dig efter), varför skriver du då följande i annonsen?:CKL sa:Rimligt pris på bindningar?
Dynastar
PX14 XXL 2010 nya
PX12 XL 2010 nya
Look
Ja och nej. Nypriset på en produkt är ju intressant när man inte vet vad den kostade från början / vad en ny kostar idag. Jag tänker då främst på kläder. Gällande skidor håller jag med dig.Pillard sa:Principiellt kan jag väl säga att jag kommer fortsätta att reagera på annonser där man anger "jag köpte dem för x kronor". Vad man gett för produkten är ju fullständigt irrelevant för vad en produkt är värd och framförallt vad den är värd idag.
Den går ju ut på det med, är ju det som är fint. Man kan varna folk för överpris, folk kan fråga vilket pris som är rimligt både att köpa och sälja för.offline sa:En vara är värd den summa pengar säljaren och köparen kommer överens om. Nypris eller för den delen "price-police´s" kan vara irrelevanta.
Hajjar inte riktigt hetsen över att baissa de överpriser som folk sätter ut?
Den här tråden skulle vara såå mycket bättre om den gick ut på att medlemmar kan fråga vad de bör betala för den skida de är intresserade av.
var inte riktat direkt mot dig heinz_p, ber om ursäkt om det kunde uppfattas så. priserna du föreslog var dessutom vad jag själv hade tänkt lägga ut dem för så tack för att du slog fast dem. det som blir lite löjligt med denna tråd är att många jämför med s-c som man för några år sedan bespottade rätt friskt på detta forum för man skulle minsann stödja små svenska sportbutiker och handla dyrt, sen sitter man här och kritiserar folk med lite sämre koll för att de gjort just så... egentligen borde det inte vara konstigare än att har du köpt en bil i sverige har den högre andrahandsvärde än en likadan fast importerad från tyskland...Heinz_p sa:Du, jag undrar en liten sak. Om du nu frågar i en tråd om rimliga priser och får ett svar (som du absolut inte behöver rätta dig efter), varför skriver du då följande i annonsen?:CKL sa:Rimligt pris på bindningar?
Dynastar
PX14 XXL 2010 nya
PX12 XL 2010 nya
Look
"Nypris på bindningarna, betydligt högre, dessa priserna kommer från freerides fattiga allvetare och självutnämnda experter på länk de använda PX15orna är något nerprutade av mig redan."
Det är inte direkt som att jag försöker stjälpa eller förstöra för dig, utan det var ett råd. Andra som tycker mina "isch-priser" är helt uppåt väggarna får gärna rätta mig och du får gladeligen prissätta efter nypris.
Så: Fråga inte efter råd för att sedan gnälla över att det var för billigt, man up och sätt priser som du själv anser rimliga istället.
Helt rätt! En säljare får sälja för vad den vill, och det är köparen som får avgöra om det är en bra deal eller inte. Att påstå att man luras eller är skurkaktig för att man försöker få ut så mycket som möjligt av sina gamla grejjer är ju att ta i lite, och går ibland till överdrift i den här tråden.offline sa:En vara är värd den summa pengar säljaren och köparen kommer överens om. Nypris eller för den delen "price-police´s" kan vara irrelevanta.
Den här tråden skulle vara såå mycket bättre om den gick ut på att medlemmar kan fråga vad de bör betala för den skida de är intresserade av.
Undrar om det är min första +1, men +1 på det där Nojlas!Nojlas sa:Helt rätt! En säljare får sälja för vad den vill, och det är köparen som får avgöra om det är en bra deal eller inte. Att påstå att man luras eller är skurkaktig för att man försöker få ut så mycket som möjligt av sina gamla grejjer är ju att ta i lite, och går ibland till överdrift i den här tråden.offline sa:En vara är värd den summa pengar säljaren och köparen kommer överens om. Nypris eller för den delen "price-police´s" kan vara irrelevanta.
Om man vill få ut maximalt för sina prylar, är jag helt övertygad om att maxa utgångspriset, "endast seriösa köpare" och "prutare undanbedes" är en helt otrolig dum väg att gå. Sätter du ett skäligt och motiverat pris från början behöver du aldrig räkna med att det prutas. Att sätta rätt pris från början ligger alltså i säljarens intresse. Man behöver alltså inte i personliga meddelanden berätta för den personen att denne är dum i huvudet - denne har redan satt käppar i sina egna hjul och jag tror det räcker nog där.
Vad som däremot är skitkul med tråden, är alla skojiga och lustiga annonser, folk som sätter helt tokiga överpriser och saknar både ödmjukhet och självdistans. Jag anser att det kan vara rätt nyttigt med en forumtråd där åsikter och tankar om köp-och-sälj kan få ventileras fritt. Därtill är frågan är fri om vad man kan ta för sina prylar, vilket är tacksamt för den som inte vet vad man kan ta för sina gamla grejjer.
+1 på Nojlas.CKL sa:egentligen borde det inte vara konstigare än att har du köpt en bil i sverige har den högre andrahandsvärde än en likadan fast importerad från tyskland...
håller med, klart man inte vill betala för mycket, gör nog ingen som är insatt heller. men det jag liksom fler verkar störa sig på är just att man hänger ut annonser och jag behöver egentligen inte skriva mer för vannish skrev exakt allt jag tänkte.JL76 sa:CKL: tycker att du överdriver lite, tror att många (inkl. jag) fortfarande hellre stöder/ köper lokalt men det betyder iaf inte att jag vill betala dyrt. Jag hittar ofta lokala nypriser (fjolår t ex) som är lägre än de i annonser jag "rapporterat". Jag köper dock fortfarande hellre på s-c än beg om tysken är billigare utan tvekan och då missgynnar jag inte heller lokala handlare. Det är ju därför man jämför med tysken, beg måste iaf alltid vara minst lite billigare annars kan jag inte se hur det blir sålt.