Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men eftersom det här handlar om andrahandsmarknaden så spelar det ju smärre roll vilka saker som säljs i butiker eftersom man ändå inte får klämma, för det mesta...Magngan sa:Tycker efter att ha följt den här tråden en tid att den är minst sagt destruktiv! Att jämföra alla priser med en aktör i Tyskland är orimligt... Om man vill känna och klämma på grejorna först då? Jaja säger ni "då kan man ju gå till en butik som har dom här hemma" och sedan beställa från Tysken.... Men om alla gör så?? Hur många bra skidbutiker har vi då kvar här? Jag är riktigt glad att jag åker på det märke det klankas mest ned på här då dom har ett fantastiskt andrahandsvärde, är det bästa jag någonsin åkt på och framför allt att dom aldrig kommer att säljas av Tysken!
Vad den kostade när du köpte den skulle jag säga spelar mindre roll. Mitt tips är att kolla vad den kostar på conrad idag och sen låter du samvetet avgöra hur mycket du vill räkna av för slitaget du gjort. När det gäller tranceivers så sker ju inga revolutioner från år till år heller så är den bara uppdaterad så ska ju inte åldern spela jättestor roll, antar jag?ingelstroem sa:Vad är rimligt att ta betalt/betala för en Mammut Barryvox Pulse från säsongen 08/09?
Jag minns tyvärr inte vad den kostade ny på Sport-conrad.
Jag hoppas att det finns någon på forumet som kan hjälpa mig!
Mvh
Filip
Sådant har ni ju tyckt varit roligt förut. Hjälp vore trevligt. svara gärna på ett rimligt pris för bara skida också.NilsAugustAhlnas sa:Hallå! Har ett par Armada JJ 185 långa utav 10-11. Använda väl under en vinter med skador på översida så väl som undersida. Väl vallade osv så belag är inte torrt. Men det sitter en tyrolia peak 18 x tanner hall promodel på, som jag antar är guldklimpen i sammanhanget. Dessa är i sjukt bra skick. Vad kan man ta för paketet tror ni?
Om det är superskick så mellan 4000-5000. JAg har sålt lite skidor med ett år på nacken och bindningar för de prisernaNilsAugustAhlnas sa:Sådant har ni ju tyckt varit roligt förut. Hjälp vore trevligt. svara gärna på ett rimligt pris för bara skida också.NilsAugustAhlnas sa:Hallå! Har ett par Armada JJ 185 långa utav 10-11. Använda väl under en vinter med skador på översida så väl som undersida. Väl vallade osv så belag är inte torrt. Men det sitter en tyrolia peak 18 x tanner hall promodel på, som jag antar är guldklimpen i sammanhanget. Dessa är i sjukt bra skick. Vad kan man ta för paketet tror ni?
Varför skulle det vara orimligt att jämföra med dom? Det är ju ofta där du får skidorna billigast och det går snabbt och smidigt att beställa därifrån. Nu är det en jäkla massa gnäll här inne. Sätt vettiga priser så slipper ni komma in här och försöka försvara er.Magngan sa:Att jämföra alla priser med en aktör i Tyskland är orimligt...
Nja, tycker det låter rätt dyrt för ett par välanvända skidor. Kanske 1,5-2k för bara skida och 3-3,5k med?Pillard sa:Om det är superskick så mellan 4000-5000. JAg har sålt lite skidor med ett år på nacken och bindningar för de prisernaNilsAugustAhlnas sa:Sådant har ni ju tyckt varit roligt förut. Hjälp vore trevligt. svara gärna på ett rimligt pris för bara skida också.NilsAugustAhlnas sa:Hallå! Har ett par Armada JJ 185 långa utav 10-11. Använda väl under en vinter med skador på översida så väl som undersida. Väl vallade osv så belag är inte torrt. Men det sitter en tyrolia peak 18 x tanner hall promodel på, som jag antar är guldklimpen i sammanhanget. Dessa är i sjukt bra skick. Vad kan man ta för paketet tror ni?
Hm, såg nu att det blandades mellan väl använda med repor och sjukt bra skick. Om allt är i sjukt bra skick borde man kunna få 4-5. Om det är rejält använt så skulle kanske 3-3,5 vara mer rimligt. Nypriserna på skidor har ju rasat sanslöst i år och därmed även beg-prisernaUtter sa:Nja, tycker det låter rätt dyrt för ett par välanvända skidor. Kanske 1,5-2k för bara skida och 3-3,5k med?Pillard sa:Om det är superskick så mellan 4000-5000. JAg har sålt lite skidor med ett år på nacken och bindningar för de prisernaNilsAugustAhlnas sa:Sådant har ni ju tyckt varit roligt förut. Hjälp vore trevligt. svara gärna på ett rimligt pris för bara skida också.
+1Dustbin_Dan sa:Har exakt samma skida/bindning som calmart(kanske lite mer slitna) och jag kan förstå resonemanget.
Köptes för 5000:- inklusive frakt. Fick jag 4000:- så skulle jag sälja dom. Om jag skulle lägga ut dom på annons så vore kanske rätt pris 2500-max 3000:-. Men det skulle jag inte vara intresserad av att sälja dom för.
Det är en för bra skida/bindning att släppa för 2500:-. Då kan man lika gärna ha kvar dom. Litegrann som ett bakvänt Hendryxsyndrom...
så JÄVLA orimliga nypriser på oakley nu för tiden.dannedieharder sa:2400 är väl listpris på Oakley med Polarized lins, det kan ligga höre. Bara linsen slantar väl ca 1500.Timbe sa:https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=88400
Vart hittar han en butik som tar 2400 för dessa?![]()
Faktiskt inte. Precis som allt annat så får man vad man betalar. Priserna har heller inte höjts på flera år.simonthyrb sa:så JÄVLA orimliga nypriser på oakley nu för tiden.dannedieharder sa:2400 är väl listpris på Oakley med Polarized lins, det kan ligga höre. Bara linsen slantar väl ca 1500.Timbe sa:https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=88400
Vart hittar han en butik som tar 2400 för dessa?![]()
Oj! Förlåt om det inte framgick vad jag menade. Skidorna är väl använda med skador på översida, sånt nött som blir på alla skidor. Belag är fräsha och feta, några repor såklart men inget djupt. Dåliga stålkanter.Pillard sa:Hm, såg nu att det blandades mellan väl använda med repor och sjukt bra skick. Om allt är i sjukt bra skick borde man kunna få 4-5. Om det är rejält använt så skulle kanske 3-3,5 vara mer rimligt. Nypriserna på skidor har ju rasat sanslöst i år och därmed även beg-prisernaUtter sa:Nja, tycker det låter rätt dyrt för ett par välanvända skidor. Kanske 1,5-2k för bara skida och 3-3,5k med?Pillard sa:Om det är superskick så mellan 4000-5000. JAg har sålt lite skidor med ett år på nacken och bindningar för de priserna
Way OT men, du vet verkligen ingenting........SGM sa:...gogglepriserna är helt sjuka, man får *verkligen* inte vad man betalar för - vad kostar det att tillverka ett par splice, materialkostnad på vad, en tjuga, max?
Det är gummi, plast och resår det handlar om, och oavsett vad Oakley vill få er att tro med (unobtanium och nasateknik till trots) så är det inget annat.
Bisarra priser är det, men folk betalar ju, och många har det som statussymbol, för alla vet hur dyra grejerna är....trams.
När man som vanligt kan shoppa grejerna utomlands för ~hälften (som vanligt, någon som handlar dyra löparskor här inne?) så inser man vad lurade många är här hemma (precis som vanligt) av alla dessa ockrande grossister.
Antar att du menar svenskkunskaper, alternativt kunskaper i svenska?NilsAugustAhlnas sa:Oj! Förlåt om det inte framgick vad jag menade. Skidorna är väl använda med skador på översida, sånt nött som blir på alla skidor. Belag är fräsha och feta, några repor såklart men inget djupt. Dåliga stålkanter.Pillard sa:Hm, såg nu att det blandades mellan väl använda med repor och sjukt bra skick. Om allt är i sjukt bra skick borde man kunna få 4-5. Om det är rejält använt så skulle kanske 3-3,5 vara mer rimligt. Nypriserna på skidor har ju rasat sanslöst i år och därmed även beg-prisernaUtter sa:Nja, tycker det låter rätt dyrt för ett par välanvända skidor. Kanske 1,5-2k för bara skida och 3-3,5k med?
Bindningen är det som är i superbra skick och det var det jag försökte få fram. Vet inte vad som har hänt med mina svenskakunskaper som en gång varit så bra.
Vad är det jag har fel i? Materialet är det inget special med öht - det är plast och gummi det handlar om (att det sedan ligger utveckling i produkterna är en annan sak, det fråntar inte att materialkostnaden är ringa...), och att det går att handla för betydligt mindre utomlands?dannedieharder sa:Way OT men, du vet verkligen ingenting........SGM sa:...gogglepriserna är helt sjuka, man får *verkligen* inte vad man betalar för - vad kostar det att tillverka ett par splice, materialkostnad på vad, en tjuga, max?
Det är gummi, plast och resår det handlar om, och oavsett vad Oakley vill få er att tro med (unobtanium och nasateknik till trots) så är det inget annat.
Bisarra priser är det, men folk betalar ju, och många har det som statussymbol, för alla vet hur dyra grejerna är....trams.
När man som vanligt kan shoppa grejerna utomlands för ~hälften (som vanligt, någon som handlar dyra löparskor här inne?) så inser man vad lurade många är här hemma (precis som vanligt) av alla dessa ockrande grossister.
Såldes för 3 500 SEK ikväll efter prut. Jag nöjd med priset, så även köparen.Heinz_p sa:Precis. Hur kan du då ta 4000:- för det paketet?carlmart sa:2. Kostar 3995 ny i år och min är inte åkt på särskilt mkt.
3. Bindningen kostar 2700 ny och jag tar ut 1 000 för den i paket med skida.
Årets går att få sprillans nytt från tysken för 5200 i samma paket, så utifrån det strax under 4000. Såsom begagnatmarknaden här brukar se ut så har jag sålt skidor som är använda i ungefär samma mängd för runt 4000 också så det är väl inte helt orimligt. Kan köparen dessutom använda din montering så är det ju lite bättre, måste han montera om så lockar väl antagligen nypriset hos tysken mer.carlmart sa:Såldes för 3 500 SEK ikväll efter prut. Jag nöjd med priset, så även köparen.Heinz_p sa:Precis. Hur kan du då ta 4000:- för det paketet?carlmart sa:2. Kostar 3995 ny i år och min är inte åkt på särskilt mkt.
3. Bindningen kostar 2700 ny och jag tar ut 1 000 för den i paket med skida.
Men, tänkte ta hjälp av ert kunnande innan denna gången. Riktpris på:
Skida: Armada JJ 185 cm, årsmod 10/11, åkta på knappt tre veckor.
Bra skick på belag och kanter (nyligen slipade). Endast lite slitage på top-sheet.
Bindning: Salomon STH 14 Driver, 09/10. Åkt på cirka fyra veckor.
Paketpris?
Tacksam för svar.
C
+1, "dannedieharder" kan du förklara vad exakt det är för material i oakleys gogglar som motiverar ett pris en bra bit över 2000 spänn (närmare 3000!) ? verkar tydligt som om du är en av alla dom som fallit för dessa "flashiga" uttryck som "SGM" talar om. kan även tillägga att jag personligen har testat ett antal gogglar från oakley (inte deras dyraste, men i alla fall crowbar, a-frame m.fl. som åtminstone inte kan räknas till deras billigaste modeller) och jag kan helt klart säga att jag inte upplevde som som bättre än några andra goggles av andra fabrikat som jag har testat. Åker nu med ett par Smith i/o som i och för sig går på 1699 (vilket absolut inte är billigt), men dom kostar fortfarande mer än en tusing mindre än Oakley airbrake.SGM sa:Vad är det jag har fel i? Materialet är det inget special med öht - det är plast och gummi det handlar om (att det sedan ligger utveckling i produkterna är en annan sak, det fråntar inte att materialkostnaden är ringa...), och att det går att handla för betydligt mindre utomlands?dannedieharder sa:Way OT men, du vet verkligen ingenting........SGM sa:...gogglepriserna är helt sjuka, man får *verkligen* inte vad man betalar för - vad kostar det att tillverka ett par splice, materialkostnad på vad, en tjuga, max?
Eller att det är en liten statusgrej att ha flashiga goggles som alla vet är snordyra?
Jag har pysslat med både motocross och enduro under en längre tid, där utsätter man goggles för betydligt mer elände än vad man någonsin kan göra i backarna - och även de billigare scottmodellerna grejade det mesta, utan att varesig ge konstiga optiska fenomen, imma eller strula på något annat sätt.
Nasateknik och unobtanium (citat från både oakley och dragon), etc. xD Jajäääädrar.
"får vad man betalar för", det är ju precis det man INTE får när det gäller Oakleygoggles. Och det är klart priserna har höjts, dom höjer dom ju stegvis för varje ny modell dom släpper, inte fan kostade Crowbar 2800 när den kom?jet sa:Faktiskt inte. Precis som allt annat så får man vad man betalar. Priserna har heller inte höjts på flera år.simonthyrb sa:så JÄVLA orimliga nypriser på oakley nu för tiden.dannedieharder sa:2400 är väl listpris på Oakley med Polarized lins, det kan ligga höre. Bara linsen slantar väl ca 1500.
har heller inte sagt att crowbar är den mest överprisade gogglen, den ligger väl rätt "normalt" vad gäller pris i det segmentet. det jag talar om är som sagt framförallt airbrake. ok att man får två linser, men det får man ju med många andra gogglar också, t.ex. Smith i/o, så det motiverar ju inte heller priset på 2800 enligt mig. sen hur man kan ta 900:- för en separat lins är ju en annan fråga...Carled sa:För 2800:- får du ju två linser med varje Airbrake, iofs. är det en dyr (800-900och en billigare (400-500
. Men dyr är den! Det är ju typ en av Oakleys 1700:-'s glajjer med en extra billig lins och linsbytesfunktion. Över 500:- för den funktionen är mastigt.
Men 1200-1300:- för ett par Crowbars tycker inte jag är att ta i från tårna.
Jag brukar ganska ofta köra med ett par Crowbar MX på kvällar och vid dåligt väder, och det märks att det är en lexanlins för 100:-. Jag klagar inte för 600:-, men det är fan ingen kvalité på den plastbiten!
Tycker inte det är nåt att hetsa upp sig över. De som vill ha den och är beredda att betala för den gör väl det. Det känns ju inte som en goggle som riktar sig till den stora massan ändå.simonthyrb sa:har heller inte sagt att crowbar är den mest överprisade gogglen, den ligger väl rätt "normalt" vad gäller pris i det segmentet. det jag talar om är som sagt framförallt airbrake. ok att man får två linser, men det får man ju med många andra gogglar också, t.ex. Smith i/o, så det motiverar ju inte heller priset på 2800 enligt mig. sen hur man kan ta 900:- för en separat lins är ju en annan fråga...Carled sa:För 2800:- får du ju två linser med varje Airbrake, iofs. är det en dyr (800-900och en billigare (400-500
. Men dyr är den! Det är ju typ en av Oakleys 1700:-'s glajjer med en extra billig lins och linsbytesfunktion. Över 500:- för den funktionen är mastigt.
Jag brukar ganska ofta köra med ett par Crowbar MX på kvällar och vid dåligt väder, och det märks att det är en lexanlins för 100:-. Jag klagar inte för 600:-, men det är fan ingen kvalité på den plastbiten!
Ni har ju redan fått ett svar av jet ang Oakley men det var inte det jag menade med mitt syrliga svar till MGM, det jag blir irriterad över är att han och många andra gnäller på grossister och butiker och kallar dem ockrare, dom tar bara betalt det dom behöver för att driva sin business vidare och därmed behålla sina och andras jobb.simonthyrb sa:+1, "dannedieharder" kan du förklara vad exakt det är för material i oakleys gogglar som motiverar ett pris en bra bit över 2000 spänn (närmare 3000!) ? verkar tydligt som om du är en av alla dom som fallit för dessa "flashiga" uttryck som "SGM" talar om. kan även tillägga att jag personligen har testat ett antal gogglar från oakley (inte deras dyraste, men i alla fall crowbar, a-frame m.fl. som åtminstone inte kan räknas till deras billigaste modeller) och jag kan helt klart säga att jag inte upplevde som som bättre än några andra goggles av andra fabrikat som jag har testat. Åker nu med ett par Smith i/o som i och för sig går på 1699 (vilket absolut inte är billigt), men dom kostar fortfarande mer än en tusing mindre än Oakley airbrake.SGM sa:Vad är det jag har fel i? Materialet är det inget special med öht - det är plast och gummi det handlar om (att det sedan ligger utveckling i produkterna är en annan sak, det fråntar inte att materialkostnaden är ringa...), och att det går att handla för betydligt mindre utomlands?dannedieharder sa:Way OT men, du vet verkligen ingenting........
Eller att det är en liten statusgrej att ha flashiga goggles som alla vet är snordyra?
Jag har pysslat med både motocross och enduro under en längre tid, där utsätter man goggles för betydligt mer elände än vad man någonsin kan göra i backarna - och även de billigare scottmodellerna grejade det mesta, utan att varesig ge konstiga optiska fenomen, imma eller strula på något annat sätt.
Nasateknik och unobtanium (citat från både oakley och dragon), etc. xD Jajäääädrar.
På kvällen och vid dåligt väder ... men vad har du för googles när du åker skidor?Carled sa:Jag brukar ganska ofta köra med ett par Crowbar MX på kvällar och vid dåligt väder, och det märks att det är en lexanlins för 100:-. Jag klagar inte för 600:-, men det är fan ingen kvalité på den plastbiten!
Haha, MM... Hur kan du flame'a mig för en sådan grej? Köra skidor vs. åka skidor, det manliga är väl att köra skidorna, eller åker du bara med? ;-)Mountain_Man sa:På kvällen och vid dåligt väder ... men vad har du för googles när du åker skidor?Carled sa:Jag brukar ganska ofta köra med ett par Crowbar MX på kvällar och vid dåligt väder, och det märks att det är en lexanlins för 100:-. Jag klagar inte för 600:-, men det är fan ingen kvalité på den plastbiten!
Trevlig helg och må snön falla kallt och tungt!
MM
LOL! 5000 spänn känns som ungefär 10x marknadsvärde om man tror att nån ska köpa eländet. Kanske nåt slags nytt rekord?Utter sa:https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=88654 Den här var riktigt illa. Allt över ~3000:- är ett rejält överpris.
hmm hetsa upp sig över? jag trodde bara att jag uttryckte min personliga åsikt, kan inte påstå att jag blev så upphetsad. sen att alla inte tycker likadant är väl rätt logiskt, det finns ju som sagt dom som faktiskt tycker att 2800 är ett bra pris för ett par gogglar. linsbytessystemet på airbrake har jag inte testat, men har hört att det ska vara jävligt smidigt. kan dock ärligt säga att jag byter lins på mina i/o på mindre än 30sek också.Lee-nus sa:Tycker inte det är nåt att hetsa upp sig över. De som vill ha den och är beredda att betala för den gör väl det. Det känns ju inte som en goggle som riktar sig till den stora massan ändå.simonthyrb sa:har heller inte sagt att crowbar är den mest överprisade gogglen, den ligger väl rätt "normalt" vad gäller pris i det segmentet. det jag talar om är som sagt framförallt airbrake. ok att man får två linser, men det får man ju med många andra gogglar också, t.ex. Smith i/o, så det motiverar ju inte heller priset på 2800 enligt mig. sen hur man kan ta 900:- för en separat lins är ju en annan fråga...Carled sa:För 2800:- får du ju två linser med varje Airbrake, iofs. är det en dyr (800-900och en billigare (400-500
Ska man haka upp sig på sånt kan man ju också fråga sig varför Kjus tar 11000 för en jacka som inte är mer tekniskt avancerad än en Tensonjacka för 2000... typ. Men det är en meningslös diskussion, alla produkter riktar sig inte till alla.
Kan tillägga att linsbytessystemet i Airbrake är genialt. Gör det vid frukost på 30 sekunder med en toast i handen!![]()