Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

6blomman7 sa:
GOS sa:
Oakleys succeställ ifrån 08/09, tog slut omg, 3000-3300 får han iaf skulle jag tro.
Skulle vara förvånande isf. Jag köpte ett par sånna brallor här på Freeride i höstas för 1000 spänn, i princip nyskick. Och han som sålde dem hade haft dem ute ett tag. Plus att de är i XL, vilket jag tror är mer eftertraktat än M.

Utter sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=88975 Här har vi en annons med lysande priser istället! Nån som behöver nya bindningar och vill få med ett par skidor på köpet?
Riktigt bra priser! Skönt att bilden verkar vara tagen i förpiken på en båt eller liknande, kolla väggarnas lutning och riktning:)

Senast ändrad:
Heinz_p sa:
Utter sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=88975 Här har vi en annons med lysande priser istället! Nån som behöver nya bindningar och vill få med ett par skidor på köpet?
Riktigt bra priser! Skönt att bilden verkar vara tagen i förpiken på en båt eller liknande, kolla väggarnas lutning och riktning:)
Bra spottat, husbåt är det om jag inte missminner mig!

GOS sa:
6blomman7 sa:
GOS sa:
Oakleys succeställ ifrån 08/09, tog slut omg, 3000-3300 får han iaf skulle jag tro.
Skulle vara förvånande isf. Jag köpte ett par sånna brallor här på Freeride i höstas för 1000 spänn, i princip nyskick. Och han som sålde dem hade haft dem ute ett tag. Plus att de är i XL, vilket jag tror är mer eftertraktat än M.
Sätta ut dom på sommaren brukar väldigt sällan vara bra, men som sagt han verkar ha fått iväg dem, men man vet ju inte för vilken peng. Efterfrågade är dom iaf https://www.freeride.se/admarket/view.php?type=&category=&county=&price=&year=&search=air+r .

Jag har handlat skidor av honom förr och det är ingen fara på det sättet. JAg fick bra service och allt. Sen om det är en bra deal vågar jag inte uttala mig om

PNyberg sa:
MarcusBlomberg sa:
Är det här ett bra deal?

känns lite sketchy att han lagt ut SKI-LOGIK skidor tidigare...
Kan bero på att han är SKILOGIK :)
Du behöver inte oroa dig, Magnus. Som Per säger, jag är både åkare för och anställd av SKILOGIK, så jag skulle knappast blåsa nån. Tydligen var det en bra deal med, fem mail över natten och alla ville köpa. Skidorna sålda. :)

Till min polare :)
Skickade länk igår och han tände direkt. Vi är dessutom lika långa, tunga och har samma pjäxstorlek så jag får nog äran att provåka snart med!

^^ Såg också dem, så synd att jag inte kommer ha användning för ett par sådana skidor i år. Men bump för en grym deal!

Utter sa:
Dustbin_Dan sa:
Rätta mig om jag har fel men dom här går väl bara att montera på Blizzardskidor med "IQ"-systemet?
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=89423

Kanske borde nämnas i annonsen?
Mmm, tror bara det funkar på IQ-lagg. Dessutom kostar en ny fjolårsduke 2k hos Tysken (eller gjorde för nån vecka sen iaf).
Du far arets Duke för 1800 här

http://www.sport-bittl.de/Skisport/Bindungen-Freeski/MARKER-Duke-16::2769.html

Tog in ett par Renegade 196or i veckan för 4500.

tompelompe sa:
3000 kr lagom pris för ett par Völkl Tigershark 8ft?
Hmm... du kan köpa ett par nya Tigershark 8 (ssmma skida?) 10/11 för 349 Euro frånSC. Dvs omkring 3 200 kr. Så om de är nya oanvända är det ett riktigt bra pris! Ska du sälja eller köpa?

/MM

Senast ändrad:
Köpte precis ett par FKS 180, XXL, för 1500 från annons här. Ganska så nöjd med den affären!..

Jag har kommit över en bit skidhistoria, nämligen ett par Raichle Flexon pro comp!

De är i bra skick, dem är ju använda såklart men för att vara från 1982 så är det i väldigt bra skick!

Jag saknar däremot inneskon och det "Booster" bandet men annars helt komplett, helt original och helt fungerande!

De är för små för mig tyvärr, så jag tänkte se vad man skulle kunna ta för dom.

Vad tror ni?

rocknerPR sa:
Jag har kommit över en bit skidhistoria, nämligen ett par Raichle Flexon pro comp!

De är i bra skick, dem är ju använda såklart men för att vara från 1982 så är det i väldigt bra skick!

Jag saknar däremot inneskon och det "Booster" bandet men annars helt komplett, helt original och helt fungerande!

Vad tror ni?
Inte tillräckligt för att det ska vara värt din tid skulle jag säga, men det kanske är någon som är desperat eller bara jävligt sugen.

rocknerPR sa:

Vad tror ni?
Du kan säkert sälja tungorna lösa i alla fall.

Lima-ko sa:
rocknerPR sa:

Vad tror ni?
...hmmm, skulle säga "glöm dom!". 1982(!!!), plast åldras. Har bl a sett 80-talspjuck gå av på mitten p g a åldring!
/A

Ace_DG sa:
Lima-ko sa:
rocknerPR sa:

Vad tror ni?
...hmmm, skulle säga "glöm dom!". 1982(!!!), plast åldras. Har bl a sett 80-talspjuck gå av på mitten p g a åldring!
/A
jag har sett åldringar gå av på mitten pga åldring!

Lee-nus sa:
Ace_DG sa:
Lima-ko sa:
/A
jag har sett åldringar gå av på mitten pga åldring!
Fan vad jag skrattade nu!

Ja plast åldras som allt annat, så ja den kan ju säkert gå av för jag har också sett pjäxor gå av mitt på fler gånger om året i skidbacken!

Så visst dom kan säkert gå av mitt på utan för varning men det finns ingen spricka på dom och de känns hur underbara för jag fick tillslut i foten men en innersko och de är underbara!
Så jag ska köra slut på dom nu letar efter nya innerskor till dom bara :)

rocknerPR sa:

Vad tror ni?
Jag har de senaste åren sett tre par sådana där på myrorna/slumpen/etc.
Iofs av senare modell än 82 och med innerskor.
Pris mellan 50 och 100skr.
Nämnas bör att jag inte är särskilt ofta på den typen av affärer så det kan finnas många par ute i andrahands-svängen.

Tillbaka
Topp