Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

Lee-nus, måste påpeka hur ovanligt det är med en postiv kommentar här. Bara en observation.(håller för övrigt med).

Nu tycker jag ni är lite elaka, det är ju faktiskt ett rör som är 322x40x40 cm, och på en marknad som fullkomligen kryllar av elliptiska rör så får man vara bered att betala lite mer för något så exklusivt som ett runt rör!

Tompan14 sa:
Nu tycker jag ni är lite elaka, det är ju faktiskt ett rör som är 322x40x40 cm, och på en marknad som fullkomligen kryllar av elliptiska rör så får man vara bered att betala lite mer för något så exklusivt som ett runt rör!
nej jag vill ha ett trekantigt rör

Hasse_Lindborg sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=91856 Holy smoke vilket över pris.... Vad är det för fel på folk?

Och dessutom 185 cm existerar inte...
Mest troligt ett par 184or. Hur många 186or finns det egentligen?

PNyberg sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=93257
En annons som är ett riktigt kap. För er som söker en grym allroundskida för Alperna/kanada och har en stram budget. Look no further!
Det där var ju grymt! Sånt ska uppmuntras!

Carled sa:
Det är inte så jäkla smart att lägga upp annonser på NIP Coreuptskidor för några tusenlappar när Conrad reat ut dem för 99€... Visst, lite arbitrage på någon hunka för att täcka frakt och etc, men inte flera tusenlappar... https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=93347
Dessutom ljuger han i annonsen.. Finns flera bredare skidor som är serietillverkade...

Tycker ändå inte att det är osmart.
Conrad har slut på modellerna.
Ingen vet om företaget återuppstår, rätt så troligt att varumärket köps upp av någon annan skidfabrikant.
De har några månader på sig att skaffa fram kapital, lyckas inte det går väl företaget och varumärket till den som betalar bäst för det som finns kvar.

Senast ändrad:
"...vad jag vet." Skönt att komma undan med vad som helst tack vare sin egen okunskap! :-)

Om CoreUPT går i graven eller inte är ju irrelevant för andrahandsskidor, det är inte så att det är service och originalreservdelar. Garantier kan man ju glömma direkt som andra ägare...

Fungerar "marknaden" som den ska så bör inte detta accepteras, lite googlande på CoreUPT eller sökande här på freeride borde leda till att man hittar information om att de sålts för 99€ från SC. Även fast erbjudande inte existerar längre borde viljan att betala 200% mer vara som bortblåst bara för att man känner till läget...

Tilläggas är att SC inte gör detta pga CoreUPTs rekonstruktion (vad jag vet), eftersom de sålde ut skidor för 99€ förra året också (samma modeller). Då var det inte alls samma rusning... Och är verkligen Watch Out en så jävla bra skida? Alla andra erkänt fantastiska puderskidor har ju early taper!

Enligt svensk lagstiftning är det alltid butiken som sålt skidorna som har garantiåtagandet, antar att det är likadant i Tyskland. Garantin gäller även om skidorna bytt ägare

Senast ändrad:
ALPINBUTIK sa:
Enligt svensk lagstiftning är det alltid butiken som sålt skidorna som har garantiåtagandet, antar att det är likadant i Tyskland. Garantin gäller även om skidorna bytt ägare
Krävs kvitto för det va? Ett kvitto där det står 99€...

ALPINBUTIK sa:
Handlaren står för legal liabilities (gewährleistung) under 2 år som nedimplementerat från EU texten.
Tillverkaren kan lämna (frivillig) garanti enligt vilka villkor och tider denne vill, längre eller kortare än 2år. Bredare eller smalare täckning. Garanti är ordet som används fran tillverkaren.

Utter sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=93460 Stoppa pressarna! Absolut värst hittills!
Haha, jag var precis påväg att lägga ut samma! :P sjukt att han tror att folk vill betala minst 6 lök bara för att jon har tagit i dom!

WTX sa:
Utter sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=93460 Stoppa pressarna! Absolut värst hittills!
Haha, jag var precis påväg att lägga ut samma! :P sjukt att han tror att folk vill betala minst 6 lök bara för att jon har tagit i dom!
Han kanske ska bli "svenskalärare", och behöver degen för att slippa ta lån? :P

TTovle sa:
skidorna är ju trots allt "av GRUNDAREN jon olsson själv"..
Spännande info det där om att JO grundat Head ... men jag är mest nyfiken på vad det var för bilaffär. Låg skidorna i boxen på en Lamborghini kan jag förstå att det ger ett extra värde. ;-)

/MM

Tillbaka
Topp