Hasse_Lindborg
Aktiv medlem
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om man nu inte vill pynta 7000 för hans setup, så kan man köpa dessa för 2500NOK..och då är dem dessutom helt nya!Pillard sa:Jag håller med. Dock är det kanske inte så intressant vad skidorna kostar på en rea i slutet på säsong, utan det intressanta är ju alternativkostnaden vid nuvarande tidpunktUtter sa:Folk måste börja inse att ett "nypris" är irrelevant. Kunde inte betyda mindre om du betalade 12 lök för skida och bindning när det egentligen går att köpa samma eller likvärdigt för 9000.- för ett paketerbjudande (som ALLTID erbjuds) eller som i detta fallet kanske 6000.- på reorna som alltid är i slutet av en säsong.PNyberg sa:Fast han har ju provat många olika skidor...och det finns ju faktiskt inga bättre puderskidor. Världens bästa puderlagg för endast 7000kr! Its a steal! :P
Med dagens avancerade teknik så borde ju en länk gå att uppbringaCarled sa:NU var det ett tag sen jag pillade på en gammal 914, men vad jag minns är det en tydlig skillnad på en 914 och en STH14 Driver. Motsvarande STH14 Driver är 914 Lab. Så om det är en gammal 914, 800 spänn, om det är nyare STH14 Driver (dvs. en STH16 med andra fjädrar och icke-metall i tåpelaren), utan tvekan över 1000:-. Bättre bindning för de flesta på freeride finns knappt. Utan tvek min favoritbindning för parkåkning!
Om man bara kunde länka till MnO så han får en liten notis om att hans kunskaper är önskvärda.
Undrar hur han fick ihop nypriset egentligen? För mig att nypris på PH är ca 9000, och Jestern (tror iofs att det är en griffon) kostar ju inte direkt 5000.Magngan sa:Nog för att Hendryx har bra andrahandsvärde (och jag gillar det), men detta är löjligt...
http://www.blocket.se/lund/Skidor_42303418.htm?ca=15&w=3&last=1
Oj hoppsan.. Kanske 200-300€ dyrare än jag hade trott.PNyberg sa:inte mer rätt att detta kommer upp.
WTF??
http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/1512
Kommer ihàg tiden när golf var en rikemanssport och alla svenssons àkte skidor. Nu kostar ett dagskort som ett medlemskap och ett par skidor med bindning lika mycket som en hel bag med klubbor. Och ett par offpistskidor är förbrukningsvaraFreeridefredde sa:Oj hoppsan.. Kanske 200-300€ dyrare än jag hade trott.PNyberg sa:inte mer rätt att detta kommer upp.
WTF??
http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/1512
definitivt, där borde den ha varit istället. Nu vet jag.Thomsson sa:Kanske swebikers motsvarighet skulle vara nåt Erik_lagg?![]()
http://www.swebikers.se/forum/thread.php?t=76371&p=7
Core-UPT är Bankr-UPT, så du kommer behöva kvittot för att reklamera till S-C om dom är köpta där. På kvittot kommer det ju då stå 99 euro, inte 479 euroFreeridefredde sa:Åter till CoreUpt.
Nu har jag sett ett flertal folk som säljer sina nya inplastade CoreUpt, alla ligger runt 2500kr. Inget fel i det men så fort jag ser ett par så blir jag sådär småslug och tänker för mig själv "mjaa jag vet nog var de där kommer ifrån". Hur fungerar det med garantin om Corre har konkat (eller är de back in town, har sett att de släppt 12/13 modeller)? Ska man nu hosta upp dom där pengarna för att köpa "nya" begagnade så vill man väl ändå ha en viss säkerhet bakom det.
Ps.
Kanske bara är bitter för att jag inte själv fick några förut ;-).
Tack! Det där är en hysteriskt vanlig missuppfattning annars som vissa butiker verkar göra vad de kan för att göda. Butiken har alltid reklamationsansvaret och konsumentköplagen gäller mellan dig som konsument och butiken. Många butiker brukar skylla på leverantörens reklamationsregler men det har absolut ingen som helst betydelse. Sen att leverantören ibland är mer generös än lagen är en annan femma.ALPINBUTIK sa:Ansvaret vid reklamationer har inköpsstället
Framförallt känns nypris generellt väldigt löjligt att hålla på med. Jag är ganska ointresserad av vad du betalade för dina skidor, det relevanta är ju vad skidorna kostar att få tag i idag (eller en likvärdig nyare skida)Utter sa:Det är en sak om du får tag på en deal som bara kommer en gång eller faktiskt får grejerna, men när det var en utförsäljning som alla kunde ta del av så skulle jag nog helt enkelt skippat att skriva ut ett nypris på dom (iom att det är så urvattnat ändå).
Det gäller som grund. Sen finns det utökade åtaganden för vissa märken, som gör att en butik som säljer märket samtidigt åtar sig att agera ombud för märket. Salomon är typexemplet, där de i sitt garantiavtal anger:Pillard sa:Tack! Det där är en hysteriskt vanlig missuppfattning annars som vissa butiker verkar göra vad de kan för att göda. Butiken har alltid reklamationsansvaret och konsumentköplagen gäller mellan dig som konsument och butiken. Många butiker brukar skylla på leverantörens reklamationsregler men det har absolut ingen som helst betydelse. Sen att leverantören ibland är mer generös än lagen är en annan femma.ALPINBUTIK sa:Ansvaret vid reklamationer har inköpsstället
Ja precis, åt det hållet är det helt ok men när man står i en butik och säljaren påstår att de inte kan ta emot en reklamation för att tillverkaren inte godkänner den då brukar det börja bubbla lite inombordsMnO sa:Det gäller som grund. Sen finns det utökade åtaganden för vissa märken, som gör att en butik som säljer märket samtidigt åtar sig att agera ombud för märket. Salomon är typexemplet, där de i sitt garantiavtal anger:Pillard sa:Tack! Det där är en hysteriskt vanlig missuppfattning annars som vissa butiker verkar göra vad de kan för att göda. Butiken har alltid reklamationsansvaret och konsumentköplagen gäller mellan dig som konsument och butiken. Många butiker brukar skylla på leverantörens reklamationsregler men det har absolut ingen som helst betydelse. Sen att leverantören ibland är mer generös än lagen är en annan femma.ALPINBUTIK sa:Ansvaret vid reklamationer har inköpsstället
"For warranty claims contact the place of purchase or your nearest Salomon Authorized Dealer"
lite senare står det
"Salomon Alpine Products can only be sold by a Salomon Authorized Dealer"
Dvs om man har åtagit sig att sälja Salomons produkter, så åtar man sig också att vara en representant för märket när det gäller garantiärenden. Det är en del i paketet... oavsett om skidorna har Conrad-loggor eller ej och oavsett var butiken ligger. Sen vet jag inte om det efterlevs, men det är ju en annan femma.
Hur menar du? Dvs. om jag skulle vilja reklamera ett par skidor, är det så att butiken säger att de inte kan ta emot den för tillverkaren inte godkänner det (butiken fösöker snika och vill inte ta tag i ärendet), eller att de inte vill ta emot den för tillverkaren inte godkänner det (de har faktiskt kollat med tillverkaren). Eller är det skit samma vad tillverkaren säger, kan jag bara ge skidorna till butiken och säga "fixa"?Pillard sa:Ja precis, åt det hållet är det helt ok men när man står i en butik och säljaren påstår att de inte kan ta emot en reklamation för att tillverkaren inte godkänner den då brukar det börja bubbla lite inombords![]()
Nu kan det ju iof råda lite delade meningar om vad som är ett fabrikationsfel. Framförallt tycker jag att man ska vara lite uppmärksam på den lilla skrivningen i kkl (konsumentköplagen) som reglerar att en produkt ska tåla att användas till det den är avsedd för.ALPINBUTIK sa:Butiken vänder sig till tillverkare som kontrollerar om det är ett fabrikationsfel eller inte.
Är det ett fabrikationsfel ersätter tillverkaren butiken.
Är det inte ett fabrikationsfel ersätter inte butiken kunden.
Det är ju tillverkaren som har kompetens att avgöra om det är ett fabrikationsfel.
Nu tycker jag att tillverkarna godkänner det mesta.
Hehe! Du har helt rätt. Dock kan man kanske tycka att en parkskida bör hålla för att railas...ALPINBUTIK sa:Många tycker att skidor ska hålla för att raila på järnräcken, det tycker ingen fabrikant.
Likaså att köra på fasta föremål som stenar och träd täcker inte reklamationer.
Kan man tycka, men om fabrikanterna skulle behöva göra skidor som höll för det, hur skulle ett par sådana skidor upplevas att åka på.Pillard sa:Hehe! Du har helt rätt. Dock kan man kanske tycka att en parkskida bör hålla för att railas...ALPINBUTIK sa:Många tycker att skidor ska hålla för att raila på järnräcken, det tycker ingen fabrikant.
Likaså att köra på fasta föremål som stenar och träd täcker inte reklamationer.
kom och köp..Blidee sa:https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=96335.
Yikes, kan någon köpa dem här innan mitt köpgalna alter ego tvingar mig att göra det!