pris på simon dumont pro model 08/09

900 euro :/ är de bara för att det är hans pro model, eller är dom sjukt bra? är inte så insatt

andreas har ju råd att shredda så han betalade 1000 euro! men då fick hon också en sjukt skön poster på dumont

a men årets är inte i samma shredd-klass..
a den var nice. fotade den med mobilen också så jag har den som bakgrund. bakgrund på mobiltelefonen alltså, inte datorn

De har bl.a. gjort stålkanterna under pjäxan i guld för bättre hållbarhet, vilket drar upp priset rejält,
sen när nu simon placerat sig rba i tävlingarna under vintern så bestämde sig salomon för att höja priset då de insåg att de skulle bli lättare att sälja tack vare hans framgångar

synd för priset, var sjukt sugen, kanske blir ett par ändå, men alla är ju inte lika bortskämda som vissa andra, aja någon som vet var suspect kommer kosta?

låter som ett sjukt skämt. Blir nog Armada AR6 till hösten i så fall

dann-e sa:
De har bl.a. gjort stålkanterna under pjäxan i guld för bättre hållbarhet, vilket drar upp priset rejält,
sen när nu simon placerat sig rba i tävlingarna under vintern så bestämde sig salomon för att höja priset då de insåg att de skulle bli lättare att sälja tack vare hans framgångar
Du var väll inte seriös med det där om stålkanter i guld ? :0

TmaisteR sa:
dann-e sa:
undrar fan ja me.. är int guld ganska mjukt?

PLarsson sa:
TmaisteR sa:
dann-e sa:
undrar fan ja me.. är int guld ganska mjukt?
Nej nej, för fan! Guld är bra skit, blir mindre friktion och skapar bättre glid mot railsen samtidigt som det inte blir lika varmt = hållbarare och även jämnare belag!
Grymma lagg!

det är lite metalltrådar som sitter mellan stålkanterna så att dom ska hålla sig på plats längre.

Senast ändrad:
hahha guld? :P så railar man bort kanterna sen.. . jätteskojj. sry men ja tror dej inte,du får trycka upp det i ansiktet på mej om dom har de när dom kommer ut. tills dess så sitter jag och småfnissar lite

har testat dom, sjukt bra skidor överallt

men är inte riktigt värda sitt pris på 900 euro

aendrew sa:
900 euro. rätt dyrt, men vill man shredda e det värt det
Vad i helvete, driver du med oss?
Jag som tänkte köra med den nästa år, men inte en chans att jag lägger ut så mycket.
Varför är den så dyr, gamla Dumont kostar väl inte i närheten av det?

Måste vara ett skämt, Salomon lägger fan inte ett sånt pris.
Priserna i butik pressas dessutom allt mer för varje år, så gissar på 6500kr inkl bindning max.

Hat ni inte hört talaas om "pappa betalar" eller "jobba ihop pengarna", man kan ju alltid jobba..

guld, vet jag inte,det är ju så mjukt, men kanske titan för å få ner vikten....

Senast ändrad:
Shit niggah, 900 euro för 2 träplankor ?? Man kan fan åka till HORNBACH och köpa 2 plankor för 20 kr metern, sedan målar du dom i trädgården =)

Aspebo sa:
aendrew sa:
hahah, har ingen som helst aning om vad dom kommer kosta, humor att alla gick på det. fnizzzz
haha lågt aendrew, här satt ju alla å var besvikna å så, å så blåser du alla bara sådär...men du lyckades

Peeace.
Av: dann-e | 2008-04-13 23:23 Citera

det var ju inte aendrew som sa att det var guld kanter..

hahaha så sjukt bra! vissa av freerides medlemmar ligger ju på samma intellektuella nivå som en miss usa-kandidat

HAHA GULD?XD Det var det mest korkade jag hört!! Om ni inte visste det så är guld MJUKT... RIKTIGT MJUKT! Skulle vara ungefär lika smart som att göra kanter i bly!

Jaha! Otroligt skönt att du klargjorde det för oss. Jag var mycket tveksam innan du redde ut allt. TACK!

BTW. Skön smajlis. PTV.

jag har åkt på dom ! Kan inte säga mer än att det var dom bästa skidorna som någonsin har producerats

Tillbaka
Topp