Pris utr. Telemark

Addeboy

Ny medlem
Pris utr. Telemark
Hej

Har tröttnat lite på att ständigt åka och leta hopp med bräda. Testade telemark nyligen och det kändes skönt att känna på nåt nytt och känna att man utvecklas. Sitter och funderar på att skaffa utr. men finns det till vettigt pris. Vill inte ha nån skit, bör vara dugliga i hopp osv. (Åkt bräda i 10år nu, så vill fortfarande hoppa och leka lite) Utrustningen måste klara lite offpist åsså =)

Kan man få nåt hyffsat för sig runt 5 000kr?
Funderar om att ragga på skidshoppar i sen säsongen, men vet ju inte vad jag ska leta efter...

Tacksam för synpunkter.

Gott nytt år!

Ps: Kneissl Tanker verkar het, men den kanske är svindyr???

Pris utr. Telemark
Tja.....

Telis pjuckor från typ 3000 kr om du bara ska åka i backen med dem så köp Scarpa t1 racing den är nog bra och stabil o hoppa med...... Om du ska gå uppför oxå så köp Scarpa t2
Bra bindning från 1500 köp linken bindningen bra o stabil fast lite dyrare....
Bra skidor från 4000.... köp tiwntips av något slag det funkar fint.....

Blir säkert billigare att köpa när det är rea eller beggade prylar

//Keski

Pris utr. Telemark
Köp begat!!
Ring runt till olika skidshoppar och hör dig för...
Jag har två polare som köpte skidor resp pjäxor från
en skidshop förra helgen. Mkt bra pris! ca 50%. Jag går själv i telistankar men vet ej vad jag ska köpa, köp inte för hårda skidor bara, då man inte får samma tryck på en telizskida som på en slalom... Köp dig ett par höga plastpjäxor. Jag åker själv på scarpa t1 racing och tycker dom funkar bra. Har även gått på topptur med dem utan problem.
Lycka till!!

Pris utr. Telemark
En kedja är inte starkare än dess svagaste länk. Har en kompis som kör G3:n på ett par Pow air och han verkar nöjd. T@nkerns kostar 695USD (rekommenderat pris i nån amerikansk tidning)
Jag har T2an den käns lite låpg ibland men är perfekt på tur. Man bör också tänka att pjäxorna har blivit hårdare med års modellerna så tex en gammal T1 racing kan vara lika styv som en 02/03 T1

Tillbaka
Topp