Priser i Banff

Forza

Ny medlem
Priser i Banff
Jag har lite frågor vad det gäller priser på utrustning i Banff.
Är det billigare eller dyrare än i Sverige?
Kan man spara några slantar på att köpa goggles, hanskar och liknande där?

Priser i Banff
För det första. Åk INTE till Banff åk till Red Mountain & White Water om du vill åka skidor. Åk till Banff om du vill gå på krogen och trängas med en massa turister. För att svara på din fråga så är det dyrt som fan i Banff.

Priser i Banff
Tjena... inte fan ar det sa dyrt i Banff men man kan sakert hitta billigare stallen.

Sitter i Banff nu o jag maste faktiskt rekomendera dig att inte aka hit. DET FINNS INGEN SNO ALLS!!! Jag har inte ens brytt mig om att dra upp till berget de senaste dagarna. Har hort att det ar lite battre i Red Mountain men anda javligt daligt.

ha det gott

Priser i Banff
Jag har fått för mig att Banff är dyrare än resten av Canada (surprise) men relativt billigt för att vara en skidort (Köpte både goggles och handskar där till helt OK priser). Dock var det svindyrt med liftkort.Drog även till Calgary (ca 20 mil) och där var det betydligt billigare än i Sverige...

Lycka till!

Priser i Banff
Sitter ocksa i Banff nu. Priserna har ar inte sa dyra nu, rean har borjat pa arets grejer, billigare an hemma. Men ska man handla utrustning sa ar tipset liksom foregaende gor det i Calgary. Sno finns det inte nagonstans i vastra canada sa det kvittar var du aker........

Priser i Banff
Hallå,

har fått för mig att det ser ngt bättre ut nu i bl a Fernie (var själv där i feb, då det var rätt dåligt förutom några få undantag).

Det har snöat en hel del de senaste veckorna och just nu är det "heavie snowfall warning" för hela området kring Fernie så jag lyckönskar alla som är där just nu!

Är för övrigt inte förtjust i Banff, alltid mindre med snö och dyrare än de t ex Fernie och Whitewater.

Ha det

P

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp