Prisindex Frankrike, Val Thorens?!

Sticker ner till Val Thorens vecka 9 med ett kompisgäng och jag undrar lite vad saker och ting kostar där nere.
T.ex vad går en Hamburgare i backen för, öl i butik/afterskin osv.

Så ifall nån har lite koll på olika priser så är jag väldigt tacksam!
Hade/ Erik

En stor öl på bar i byn kostar 5-6 euro beroende på ställe. En låda med 24/26 starköl (25 cl flaskor) eller en flaska vodka från typ 13 euro i mataffärerna (kan inte säga exakt, mataffärerna höjer priserna ibland under högsäsongsveckorna, de lömska typerna).
Burgare/pasta på restaurang typ 15 euro och uppåt.. finns dock snabbmatsställen nere i byarna (vid/nära backarna) som är billigare.

Heddious sa:
En stor öl på bar i byn kostar 5-6 euro beroende på ställe. En låda med 24/26 starköl (25 cl flaskor) eller en flaska vodka från typ 13 euro i mataffärerna (kan inte säga exakt, mataffärerna höjer priserna ibland under högsäsongsveckorna, de lömska typerna).
Burgare/pasta på restaurang typ 15 euro och uppåt.. finns dock snabbmatsställen nere i byarna (vid/nära backarna) som är billigare.
Okej bra då vet jag! Tack för bra svar! :)

Nån som har koll på hur hårda dom är med åldersgränserna där nere? Vi har en stackare i vårat gäng som inte hunnit fylla 18 ännu :/

Erikostermna sa:
Nån som har koll på hur hårda dom är med åldersgränserna där nere? Vi har en stackare i vårat gäng som inte hunnit fylla 18 ännu :/
Var där nere vecka 9 förra året, då var de stenhårda med ID... Dock så började de med ID-kontroll vecka 6 förra året för det är då svenskarna kommer ner...

En annan sak att tänka på är att inte väsnas för mycket på hotellet. En incident när vi var där kostade oss 1000 kr per rum. Annars ha det så kul!

Bott ett år i Frankrike och det finns en lag att det ska vara tyst klockan 23 och folk är VÄLDIGT snabba/pigga/glada i att ringa polisen så fort det är minsta oväsen. Polisen stänger ner festen och alla går ut. 2 saker kommer ut av detta:
1. Man får träffa många poliser om man i landet ett tag
2. Efterfesten förs vidare till pub/bar tills klockan blir 01 då de flesta nattklubbarna öppnar.

Avarell_Dalton sa:
Lajni1997 sa:
En annan sak att tänka på är att inte väsnas för mycket på hotellet. En incident när vi var där kostade oss 1000 kr per rum. Annars ha det så kul!
Vilket hotell gällde det?
Dom de Polset (stavning*) kan jag nog minnas att det hette. Händelsen var att det var några på våningen över som började bråka och använde pepparspray... Samtliga av mina resekompisar började hosta och fick panik, några spydde... I samma skede kom polisen och vi blir anklagade för allt. Så alla rum (6st) fick betala 1000 kr var i böter. Ett rum med 4 tjejer vägrade att betala eftersom de hade sovit, de blev tillslut utskickade från hotellet och fick fixa ett nytt boende.

Så jag varnar dig, de utnyttjar ungdomar som F*N där nere, vilket man verkligen ska akta sig för.

Ok, drar ner 20/2, Återkommer med polisrapport ???? Allvarligt, jag tackar för heads up även om jag misstänker att all in verkligen tas bokstavligt i det här resesällskapet.

Senast ändrad:
Lajni sa:
Avarell_Dalton sa:
Lajni1997 sa:
Vilket hotell gällde det?
Dom de Polset (stavning*) kan jag nog minnas att det hette. Händelsen var att det var några på våningen över som började bråka och använde pepparspray... Samtliga av mina resekompisar började hosta och fick panik, några spydde... I samma skede kom polisen och vi blir anklagade för allt. Så alla rum (6st) fick betala 1000 kr var i böter. Ett rum med 4 tjejer vägrade att betala eftersom de hade sovit, de blev tillslut utskickade från hotellet och fick fixa ett nytt boende.

Så jag varnar dig, de utnyttjar ungdomar som F*N där nere, vilket man verkligen ska akta sig för.
Vänd er (tjejerna) till Konsument Europa. Vad kan de göra om ni vägrar flytta på er? Sätta er i häkte? Ok, men då släpps ni ju morgonen efter. De måste ju bevisa vem som är skyldig.

Avarell_Dalton sa:
Ok, drar ner 20/2, Återkommer med polisrapport ???? Allvarligt, jag tackar för heads up även om jag misstänker att all in verkligen tas bokstavligt i det här resesällskapet.
Det får du gärna göra. I Val Thorens är det "lag" på att man måste vara tyst på hotell samt gator efter 22.00, så väsnas inte för mycket där nere!

Det komiska med det hela är att mitt resesällskap var inte ens inblandade i bråket, och vi fick ändå skiten för allt...
Men ha det så kul där nere!

Snödjup

Tillbaka
Topp