Prisskillnader i Italien och Österrike.

cooff3

Ny medlem
Tjaa,

jag ska till Italien till Alba/Canazei i vinter och har aldrig vart och åkt i Italien förut. Jag har alltid åkt i Österrike i Bad Gastein, Söll m.m. och därför undrar jag om det är stora prisskillnader på alkoholen osv i Italien jämnfört med Österrike?

Vore tacksam för svar:)

Vi åker till Dolomiterna varje vinter och har som tradition att alltid dricka en Grappa varje dag kl 11. Perfekt stop efter 2,5 timmes skidåkning. Är du nybörjare på grappa, kör med en smaksatt för att sedan njuta av lokala specialiteter. Vid sol i backen (nästan jämt) beställ en Venetiano och njut!

Johan_Halmstad sa:
Vi åker till Dolomiterna varje vinter och har som tradition att alltid dricka en Grappa varje dag kl 11. Perfekt stop efter 2,5 timmes skidåkning. Är du nybörjare på grappa, kör med en smaksatt för att sedan njuta av lokala specialiteter. Vid sol i backen (nästan jämt) beställ en Venetiano och njut!
Får väll bli så då!;)
Har du vart i Canazei någon gång? isåfall berätta lite vad du tycker om utelivet, skidåkningen etc.

Hahahaha finsn massor annat dricka!

När ska du åka?

Canazei är ok om du vill festa men långt från St Anton. Testa Lieber Augustin.

Kolla vad som skrivet under resorten här på Freeride samt sök på Alta Badia där jag tipsade om lite schyssta repor.

Häng med en guide på Sella Ronda asap i veckan för att få en bra orientering och hita sedan ditt eget favoställe att hänga på.

Vilken åkning är du ute efter?

Tillbaka
Topp