Prisvärd actionkamera?

Herman20

Medlem
Prisvärd actionkamera?
Fråga till någon som vet mer än mig. Funderar på att skaffa en kamera som fungerar tillräckligt bra för resan med kompisarna. Någon som vet en prisvärd kamera? (Gärna med bröstsele)

Prisvärd actionkamera?
Alltså, detta kommer bli ett tråkigt svar men min erfarenhet är att bra OCH prisvärda kameror inte existerar. I.o.f.s. är begreppet prisvärt väldigt subjektivt.

Jag köpte ett "prisvärt" alternativ till GoPro för några år sedan. Vid tillfället sålde bl.a. Cyberphoto det märket. Hade kollat massor av recensioner och bildkvaliteten skulle vara likvärdig och t.o.m. bättre vid vissa förhållanden. Det enda som skulle vara sämre var firmware'n men det var jag beredd att leva med när kameran jag köpte kostade ca. 40% mindre än motsvarande GoPro.

Initialt var jag kalasnöjd. Bra batteri, bildkvalitet etc. och medföljande undervattenhus funkade också utmärkt. Men så upptäckte jag att skiten vägrade att fungera i 3 minusgrader. Blev så irriterad på skiten så jag arkiverade den längst ner i en låda. Totalt bortkastade pengar!

Summa summarum är att om du ska ha något som helt enkelt bara funkar är det något av dom etablerade "dyrmärkena" du ska ha. Just GoPro's brukar gå att fynda begagnat. Du bör klarar dig utmärkt med en par generationer gammal modell. Tillbehör köper du dock med fördel "kompatibla" på Amazon/eBay/AliExpress etc.

Prisvärd actionkamera?
Gopro Hero från version 7 och uppåt skulle jag säga fungerar tillräckligt bra (nuvarande är 12). Borde gå att få tag hyfsat billigt. Från 7 och uppåt har du HyperSmooth stabilisering, innan dess är det helt hopplöst, extremt skakiga klipp.

Prisvärd actionkamera?
Jag hakar på tråden och vill veta om någon provat insta360 X3? Typ om det är bökigt att redigera videor och hur batteriet klarar minusgraderna osv...

Prisvärd actionkamera?
Prisvärd actionkamera?
Väcker lite liv i denna tråd, då min 13åring vill köpa en gopro-kamera för skidåkning. Han har tänkt lägga ca 2-3000:- Hittade en Go pro Hero 11 för 3200:-, som skulle kunna vara aktuell. Känns det som ett bra köp med tanke på budgeten, finns det andra alternativ till go-pro som håller bra nivå?

Tillbaka
Topp