Prisvärdast parkåkning, vars?

kimaeh

Ny medlem
Om man bara vill åka park och inget annat, vilket ställe är då bäst för detta ändamål? Kläppen har ju en schysst park och det är väl rätt prisvärt där? Sen har jag hört talas om att dom har byggt en backe i Kiruna, endast för parkåkning. Någon som har koll på detta? Hur är Svanstein i år?

Hjälp en åktaggad jibber.

Mvh

/J

Dålig koll på Kläppen och Kiruna. Har också hört gott om Svanstein och ska dit en sväng på lördag. Kan ge ett omdöme av parken efter det.

Vad jag vet så är parken i Svanstein inte färdigbyggd. Kolla med "ellet" här på FR, har för mig att han ska ha någorlunda koll på läget där.

Kläppen känns mer som vilken större ort som helst och inte direkt alldeles för prisvärt. Visst var parken kul men jag kände att det drog lite i plånboken om man bor uppåt i landet.

Kiruna har jag aldrig varit till men vet att dom har en uppsättning med schyssta rails iaf och brukar anordna tävlingar, så engagemanget finns ju. Det jag hittade nu var dock bara denna länk http://www.snobolaget.se/snowpark.htm .

Okej det såg ju rätt bra ut ändå, lite hopp och rails. Någon som har koll på priserna för att åka där?

Kläppen kanske inte är billigast (Inte en aning hur priserna ligger i jämförelse) men om man räknar hur många åk man får för pengarna ligger det nog bra till. Kläppen har ju sin parklift som tar ett par minuter upp så man hinner garanterat åka så man blir nöjd varje dag. Dessutomn finns det nog ingen park i Sverige som kan mäta sig med Kläppen på hoppsidan.

RUKA!. du verkar ju hålla till i de nordliga delarna (kiruna, svanstein), så då är Ruka heelt klart ett alternativ. jag bor i luleå och härifrån är de ca 45 mil.

kolla in http://ski.ruka.fi/slopes/?id=101&submenu=149 , det finns även en film från parken där. Ruka är kanske inte berget med flest höjdmeter, men deras park är som princess-tårta, ny-shapad varje morgon och riktigt go stämning. ;)

Tillbaka
Topp