Privat transfer från Geneve

jarnebring

Aktiv medlem
Ska till Courmayeur via Geneve och vill boka en privat transfer med minibuss. Har ingen koll på bra/prisvärda taxibolag i området. Hotellet gav mig qoute på €1000 t/r för åtta personer. Lite rip off vibb där, klart över det vi är vana att betala för även längre privata minibuss-transfers i Italien. Någon som har tips?

Jag gjorde en sökning på "transfer geneva courmayeur" och det dök upp en massa olika alternativ.

Google är underskattat.

Provade oxå en av länkarna och fick ett pris strax under €900.

Nu minns jag inte exakt vilka av "de vanliga" transferbolagen som kör till just Courmayeur, men har du kollat ChamExpress, MountainDropoffs, Aosta Express m fl?
Enligt min erfaranhet så har de "standardpriser" och borde förhoppningsvis inte ge dig rip-off-vibbar.

Jag ska till Cham om några dagar, betalar 66€ tor för det med Mountain Dropoffs. 1000/8= 125 så dryga det dubbla för ungefär dubbelt så långt bort. Det verkar inte jätteorimligt tycker jag?

Hoppas detta kvalificerar som Riktiga Erfarenheter (TM) ;)

Vill ha en privat transfer med chaufför. Kanske är det så dyrt då. Har varit i Courmayeur för 5-6 år sedan och hyrt bil -- då från Milano. Gick över till privat transfer några år senare i och med att vi är ett sällskap på åtta. Har varit på 4-5 andra ställen i Italien (Piemonte, Lombardiet, Aosta och Dolomiterna) med ca 3 timmars transfer och vi brukar betala €500-600 ToR för en minibuss med chaufför. Tyckte 1000 lät som lite väl tilltaget med tanke på att det inte är mer än två timmar dit från Geneve.

Ok ska kolla alternativ. Roade mig med att rota lite och hittade två kvitton/mail på transfer från förra året, minibuss med chaufför 8 personer:

Venedig-Arabba ToR €500
Milano-Gressoney Tor €620

Båda dom är längre, och den andra, en bra bit längre, än Geneve-Courma.

Har att göra med att du jämför schweziska priser med övriga Europas. Tror tyvärr inte att du kommer undan mycket billigare om du söker privat transfer från just Geneve.

Jag själva kommer betala ca. 120 euro / pers (t/r) för Geneve - Tignes och det är standard priser enligt vännen som bor där nere (ej privat transfer).

Nej, jag jämför inte Schwiz med Italien. 1000€ var en italiensk firma. Har redan hittat för ca €600 ToR på internetz, privat transfer. Blir väl till att köpa 'grisen i säcken' ...

Senast ändrad:
Kan det inte bara vara så att även dessa bolag får hosta upp med rätt mycket i tunneln och därför tar betalt för det också?

Kan det vara så att Geneves flygplats tar mycket mer betalt än vissa andra också?

Seriösare firmor har abonnemang med fast pris för obegränsade passager i tunneln, så det ökar inte priset per person jättemycket när man är åtta. Såvida man inte saltar rejält. Vet inte om flygplatsen på något tar betalt av bilar som hämtar upp folk, men det är ju en möjlighet. Har hursomhelst hittat en del billigare alternativ på Internet, men det är oprövade grejer då ...

Tillbaka
Topp