Pro-brädor för avancerat?

idioten

Ny medlem
hejsan. här kommer ännu en till fråga om brädköp.. det är så j***a svårt att veta om man gör bra köp..
iaf.. det har snackats litegrann om lib tech brädor här och om att de är så väldans bra.
nu har jag fått span på en beg bräda "jamie lynn" med rossignol lättmetallsbindningar från 01 men i bra skick som är till salu för 2000:-
nu är frågan om detta är en bra bräda eller om man hellre ska köpa en clash eller nåt som alla andra som är så satans mycket dyrare..

Min andra fråga är om brädor som dessa t.ex. allian backman och såna här pro-brädor är för avancerat för en kille som mej. Jag ligger väl på en hjaövbra nivå..dvs. jag klarar av alla backar utan problem och förra säsongen började jag raila och hoppa i större hopp.
är detta något för mej eller måste man vara kungen i backen?
tack på förhand.

Du behöver inte vara kungen i backen för att åka med en "pro bräda" men du får ut mycket mera av brädan om du kan åka bra.

om du nu kommit så långt att du tar dig ner för alla backar och klarar av större hopp och rails så ska det nog inte vara nåt problem. Då har du ju nåt att utvecklas på.

Ok. allt handlar hur hårt du kör, hur mycket du väger och vad du tycker är kul. om det är en pro-model eller inte spelar ingen roll. det viktiga är vridstyvhet, radie och liknande. gå inte och försök identifiera dig med åkaren som designat brädan utan väg dig och tänk efter vad du tänker utsätta brädan för. kontakta tillverkare eller leverantör och säg vad du vill ha, så väljer de nog ut en bräda som passar dina behov.

Har lovat att göra lite reklam för Allian också... riktig pigga brädor!

lycka till!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp