Pro tec eller Sweet Rooster Hjälm??

Hmm, jag har en sweet hjälm och tycker den är mycket snyggare ! den är också mycket bättre eftersom att den är gjort i karbonfiber vilket är myucket tålit ! ska tåla att bli överkörd av en pistmaskin osv ! Men den är ju också bra mycket dyrare än pro tec hjälmarna !

hehe , det är ju inte första gången den här frågan kommer upp..den har kommit upp ett antal gånger om man säger så..

men men

hade fint alle ihopa!

Spelar ingen roll om den är gjorde i karbonfiber eller inte................... Har du krachat med hjälmn rejält ska de bytas ut....

Sweet hjälmen är bra dyr om man gämför med en standart Pro Tec hjälm.
Men vad är viktigast för dig att den är dyr?, att den är snygg? att den sitter skönt? om den är kall i januari eller en sån som är varm i april.
Själv har jag sökt länge efter en BRA hjälm som har allt men än har inte jag funnit någon. Jag äger just nu 4 hjälmar inkl. Pro Tec och Sweet Rooster.
Mitt råd gå till en butik och pröva, hitta en som sitter bra kolla sen om den är snygg och köp den oberonde om den är dyr eller inte. Kolla inte priset, det handlar om dit liv och trivs du inte i hjälmen så kommer du inte att använda den även om den är snygg.
Rock On/Jösse

jag kör på en Pro Tec hjälm och jag är riktigt nöjd med den.
men det är ju bara att prova sig fram ta den som sitter skönast och är snygg ;).

lycka till

kör själv med en Pro-tec och är RIKTIGT nöjd med den. Men som HAsse säger så måste du prova dig fram vad som känss bäst för dig...

kan inte mer än att hålla med föregående skribenter.. själv har jag en pro tec som jag är nöjd med.

Tillbaka
Topp