Problem att hitta bindning som passar min bräda!

Noselake

Ny medlem
Jag hittar ej någon bindning som passar min bräda!

hålen på brädan är 4x4 och 5cm centrum centrum på hålen.. hittar bara bindingar med hål 4x4 4cm centrum centrum!

tacksam för hjälp!!

vad menar du ens med centrum centrum på hålen?

Alla brädor funkar med alla bindningar med undantag för burtons ICS samt burtons 3D hålning.

Ja precis det är 5 cm från mitten av ett hål till ett annat!

Brädan är en sims fakie 155.(Högra brädan) Hur gammmal vet jag inte.

Du kommer inte hitta några bindningar som passar till den brädan.

Menmen, det är en intressant bit snowboardhistoria som du har hittat. Någon som vet vilken typ av bindningar som suttit på den? baseless-bindningar kanske?

det får bli att den får hänga på väggen och att bevara den eftersom den aldrig är använd!. får åka på andra brädan istället!

Shit va balla, den blåa sims brädan var en sådan jag nötte mina första dagar på snowboard på. måste ju vara hundra år gammal?

Om jag var du skulle jag hänga båda på väggen, är ju nästan antika.

Kuriosa, förmodligen har det suttit baseless bindningar på dem, "for the best boardfeel"

Du har lyckats hitta en Simsbräda med 5X5 cm mönster. När Sims gick över från sitt antika hålmönster trodde de att 4X4 cm skulle bli lite vekt och körde därför ett par år med 5X5 cm innan de insåg att kompatibilitet var rätt viktigt och att det höll utmärkt med 4X4.

Enda chansen är väl att hitta ett par Simsbindningar från samma tid. Dom är iofs rätt dåliga så tyvärr ser det inte så bra ut för din del.

ok ok!! ja precis den blåa har 4x4 cm! jag får helt enkelt leta efter några som passar och sålänge får den pryda väggen i vardagsrummet!!

Alternativet är väl att göra en lösning där du helt enkelt hittar ett par lämpliga äldre begagnade bindningar där du kan plugga hålen i bottenplattan och borra nya efter det hålmönster du har. Säkraste kortet skulle nog vara ett par bindningar i metall där du kan gå lös med svets.

Men detta är ju lite utav en rackel lösning, men funkar om du verkligen vill åka på den brädan.

Men brädan är ju en klassiker och får hålla med dom andra att den skulle göra sig bra på väggen.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp