Problem med boots

Axbrink

Medlem
Problem med boots
Får sjukt ont när jag åker, skulle kunna bero på hälgreppet, så jag tänkte köpa ett par 32 lashed å formgjuta, för att kolla om detta hjälper...
Saken är den att mina fötter är 25,5 och detta är ett par boots som är 25 cm(damboots) men jag tänkte att om man gjuter dem så borde de ju passa. Har haft ett par strl 42 lashed innan som var 26,5 och det funkade inte, dom var alldeles för stora.. Finns ett par lashed storlek 8 med, dom ska ju va 26 cm...detta blev ju en jävla sörja, men de ja undrar är ska jag köpa några som är 0,5 cm för små, som man kanske kan formgjuta och så, eller ska man köpa ett par som kan vara för stora och formgjuta dem istället?
De enda som fanns i min storlek var ett par nitro barrage, är de nått bra eller hur fan ska ja göra egentligen? hjääälp

Problem med boots
Jag har (hoppas att jag hade) samma problem. Har haft ett par burton moto, som är några år gamla. Dom har blivit lite mjuka så att det har börjat glappa en del i hälen. Nu när jag har åkt har jag fått en riktigt dryg smärta under fötterna. Jag var och snackade med min lokala snowboardhandlare och fick rådet att köpa ett par nya skor, så jag slog till på ett par lashed. Jag fick rådet att köpa ett par som var lite för småa, dom går ju alltid ut sig lite och när dom gör det så kommer dom passa mina fötter perfekt (förhoppningsvis). Imorgon ska jag dra och åka och hoppas att problemet med fötterna försvinner.

Problem med boots
ah så är det säkert, frågan är ju hur för små man vågar köpa, för mina lashed storlek 42 var ju bara 26,5 inuti, fast de skulle vara 27...så man vet ju inte riktigt, men om man kan formgjuta dem borde det väl inte spela så mkt roll om dom är mkt för små?

Problem med boots
Ska du beställa från nätet? Bästa är ju att prova i butik så man känner exakt vad som är bra. Men jag tror inte att det blir så mycket större i tårna bara för att man formgjuter. Det som händer är nog att det passar bättre runt foten, så att det inte är nån kant som ligger och trycker. Men jag valde mellan storlek 45.5 och 45. 45.5 kändes ändå okej, men jag körde ändå på 45orna för att vara på säkra sidan att dom inte är för stora. Om dom är lite för små så är det ju bara att härda ett tag för dom kommer ju gå ut sig så dom passar.

Problem med boots
Var just i val thorans å hade samma problem me sjuk värk under fötterna , prövade å byta till mindre boots men ingen skillnad. När jag bytte till en kortare bräda försvann alla problem, för brett mellan fötterna kanske? en tanke..

Problem med boots
...

hej hopp..

Jag har kört bräda i 20 år nu och har haft detta problem ett tag på sista tiden när jag bytte till ett par nya boots..

mina skor är perfekta i längden (har 2mm till godo när de är varma och sitter i bindningen).. de är perfekta i bredden och överallt (nästan)

men jag fick så förbenat ont i hålfoten både mitt under och på sidorna. jag läste mycket trådar här på freeride om att låte en Ortoped Formgjuta en sula, men det gick typ på 1000:- så jag tog ut de sulor jag hade i de nya skorna och upptäckte följande.

mina innersulor är väldigt hårda och väldigt uppbyggda i hålfoten, de har en rejäl hälskål och har dämpning och torsions-flex-stöd...

saken är den att de är FÖR uppbyggda i hålfötterna och jag har inte så höga fotvalv så därför fick jag ont när sulorna tvingade upp mina hålfötter så pass mycket..

lösningen blev att införskaffa ett par ilägssulor från footlabs för 250kr som hade längre hålfotsstöd, men bra dämpning..

Voila !! när jag körde i Isaberg i dag hade jag inte ont i fötterna alls, ingenting. det kändes perfekt och jag skulle rekommendera er alla som har ont i fötterna (speciellt i hålfots-trakten) att kolla hur era sulor ser ut, de kanske är för höga, för hårda eller för låga..

tack och hej.'

/Pinn (Burtonkungen)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp