Problem med DVD-kamera.

• Trådstartare Trådstartare H-T
  • Start datum Start datum
H

H-T

Guest
Problem med DVD-kamera.
Är det någon som vet hur man för in det filmade material till dator och får filerna i .mpg format med en DVD-kamera från canon? Har stora problem med att få det att fungera. Får in filerna i datorn, men det är i dvd format och dessa filer går inte att använda i redigering osv.

Har även klarat att converta de filerna till .mpg format, men problemet är att det blir ngt fel på codec så när man för in klippet i vegas finns det inget ljud.

Förslag på vad jag ska göra för att få det att fungera skulle göra mig glad. verkligen jätteglad.

peace

Senast ändrad:
Problem med DVD-kamera.
Har samma problem själv fast med en hårddiskkamera.Har i nått annat filformat än det man ksa ha i "video maker". Försöker klura ut hur man gör.

Problem med DVD-kamera.
använder du windows movimaker som "mellanlanding" för att få filerna från dvd format till .mpg? eller har du något riktigt konverteringsprogram?

Problem med DVD-kamera.
marer sa:
använder du windows movimaker som "mellanlanding" för att få filerna från dvd format till .mpg? eller har du något riktigt konverteringsprogram?
jag har ngt "riktigt". men det fungerar ju inte så värst bra, eftersom det blir ngt fel på dem.

Problem med DVD-kamera.
Huggybear sa:
marer sa:
jag har ngt "riktigt". men det fungerar ju inte så värst bra, eftersom det blir ngt fel på dem.
har du testat att spara i windows movimaker först?
jag måste göra detta för att mitt vegas ska acceptera filerna från kameran.
drygt som fan men testa om ljudet hänger kvar när du gjort detta så ser du ju om det är ditt "riktiga"konverteringsprogram som det är fel på.

Problem med DVD-kamera.
marer sa:
Huggybear sa:
marer sa:
har du testat att spara i windows movimaker först?
jag måste göra detta för att mitt vegas ska acceptera filerna från kameran.
drygt som fan men testa om ljudet hänger kvar när du gjort detta så ser du ju om det är ditt "riktiga"konverteringsprogram som det är fel på.
provade precis o det blev ännu ett fel. det gick inte ens att importera filen till moviemaker. ngt fel är det.

Problem med DVD-kamera.
marer sa:
wata f ck, och ingen mjukvara följde med vid köpet av kameran? nån cd-skiva eller liknande?
jo det gjorde det. men den klarar endast att föra över filerna genom usb-sladd som dvd-filer. o det är ju dom jag vill få till .mpg format.

Problem med DVD-kamera.
aendrew sa:
den där Haggybeer eller vad han heter verkar ju vara rätt så bakom flötet...
jadu lille ändruu, det är lättare att få fisk när man sitter bakom flötet. det är svårt när man simmar o försöker fånga dom med munnen som du gör.

Problem med DVD-kamera.
alldrig mer en canon camera dom sugggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggger!

Tillbaka
Topp