problem med fötterna

Bauget

Medlem
problem med fötterna
tjäna,
har ont i senan i mellan hälen och trampdynan vi tårna. det gör jävligt ont så jag kan inte knäppa pjäxorna ordentligt. jag har fått ont i flera olika pjäxor och skor också så jag tror inte det har med pjäxorna att göra. har gjutna pjäxor. foten domnar även av i fram. sjukt jobbigt att åka när det gör ont :( någon som har varit med om samma sak? eller vet något som hjälper? tack på förhand

problem med fötterna
Vad menar du med gjutna pjäxor? Formsprutad innersko? Formgjutna sulor?
Har du testat en att gå till en erkänt duktig bootfitter med dina problem?

problem med fötterna
Har du verkligen gjutna pjäxor? Du har inte bara värmt innerskon som dom alltid gör när man köper pjäxor för att de ska passa bättre fast det i själva verket knappt inte gör någon skillnad?

Om du har gjutna pjäxor är det nästan omöjligt att du får ont i fötterna, eftersom då har de gjort en gipsform av din fot och gjutit pjäxan efter den, kostar 2-3000kr. Om du har gjort det så har du inte vant dig vid pjäxorna bara, tar bra många skiddagar innan man vänjer sig vid gjutna pjäxor.

Om du har värmeformade innerskor ska du skaffa dig gjutna sulor, då gjuter de en sula efter din fot, jag hade samma problem som dig förut att de gjorde ont i senan under foten men när ja skaffade gjutna sulor så försvann problemet efter jag vant mig vid det, man får då stöd i hålfoten så vikten blir jämt fördelad. Detta kan du göra hos en sportbutik som utför det, t.ex sporttjänst i Östersund eller Åre skidsport.

problem med fötterna
vet inte riktigt vad dom har gjort, jag köpte dom i verbier hos en bra bootfitter där men jag tror ite dom har gjort en foravgjutning i gips, tack så mycket för hjälpen! jag får nog ta att gjuta ett par ordentliga sulor till säsongen!

problem med fötterna
bauget sa:
vet inte riktigt vad dom har gjort, jag köpte dom i verbier hos en bra bootfitter där men jag tror ite dom har gjort en foravgjutning i gips, tack så mycket för hjälpen! jag får nog ta att gjuta ett par ordentliga sulor till säsongen!
Då har du värmt innerskon - vilket i princip har samma effekt som att åka in pjäxan i 1-2 veckor.
Att värma innerskon och inte göra något mer resulterar i en pjäxa som ofta inte är någon superduperpjukka när det gäller komfort och prestanda. En formgjuten sula är minimum i mitt tycke. Den kostar några hundrignar, men är väl värt det då den gör många bra saker, både för komfort och prestanda.

Ditt problem är nästan omöjligt att svara på online. Mitt bästa tips är att släpa med dig pjäxorna (och fötterna) till närmaste pjäxbutik och ta ett snack!

Tillbaka
Topp