Problem med googles till hjälm

Martok

Ny medlem
Blev en ägare nyligen till en Sweet trooper hc efter att ha sålt min Sweet rooster, hade redan ett par crowbar och ett par splice när jag beställde hjälmen, och det visade sig att ingen av paren passade nå vidare till hjälmen. Någon som kan ge lite tipps om nå brillor som passar bra till hjälmen så man slipper ha ett stort gap?

Sure, jag har utfört en ganska omfattande forskning på just detta område och har provat de flesta. Problemet är att Troopern är jäkligt snygg men formen är verkligen inte anpassad för goggles. Jag använde från början ett par Dr Zipe och det funkade, sen blev jag sugen på Lobes men det la jag ner fort. De som sen passat är de flesta Kask, Shred Slab och Scott Fix. Nu kör jag på Scott fix artist och det funkar bra. Problemet för min del var just att de flesta glipar ute i kanterna och att gogglesen sticker fram konstigt framför läppen på hjälmen. PMar dig lite bilder på olika goggles...

Hej, ang goggels till Troper HC så passar Dragon bäst.
Jag använder Oakley Splice till min, glipan är minimal så det fungerar hur bra som helst.

Tillbaka
Topp