Problem med ljud vid överföring (jvc kamera)

v-larsson

Aktiv medlem
När jag för över filmer från min jvc gz-ms100 till datorn så kommer dom i vanlig ordning in i en mapp som jag själv får döpa vid överföringstillfället. när dte sedan är dags att kolla på filmerna i media player kan jag bara se filmen utan ljud. öppnar jag det i vlc får jag varkens bild eller ljud. Programmet man får med till kameran funkar visserliggen men det är ett segt och drygt program som jag inte vill använda.
Hur ska jag göra för att få ljud till filmerna?

Någon som har något svar på denna fråga?

Senast ändrad:
vad änvänder du för program när du inporterar klippen, och vilket format är dom i på datorn?

Jag anänvder inget program. jag har minneskort så överföringen görs precis som med vanliga bilder från en vanlig simpel digitalkamera.
formatet är .MOD kanske funkar om man ändrar till mpg men hur gör man det?

de är dumt å filma me minneskort.. de blir alltid trassel typ, bästa är dv band som du importerar i tex vegas eller premiere!

men ja om du inte har det och inte vill köpa ny kamera så testa att ladda hem en video converter som byter format från .MOD till .AVI eller .MPG

då borde de lösa sig! kan va värt att testa...

kolla www.download.se och sök på video converter eller nått.. så är de bara att testa sig fram och se om du hittar något program som funkar!
/jeppe

jeppenator sa:
de är dumt å filma me minneskort.. de blir alltid trassel typ, bästa är dv band som du importerar i tex vegas eller premiere!

men ja om du inte har det och inte vill köpa ny kamera så testa att ladda hem en video converter som byter format från .MOD till .AVI eller .MPG

då borde de lösa sig! kan va värt att testa...

kolla www.download.se och sök på video converter eller nått.. så är de bara att testa sig fram och se om du hittar något program som funkar!
/jeppe
det är svårt att hitta gratis sådana. jag har samma problem men laddar man ner konverteringsprogram så blir det ett "vattenmärke" på den konverterade filen om man inte köper programmet. Med min kamera fick man dock med ett redigeringsprogram som man kan lägga in filen i, sen spara som .avi eller .mpg. det är ganska jobbigt fil för fil omgomgomgomg

Tillbaka
Topp