problem med marker bindningar

myrshlok

Ny medlem
om alla som nån gång haft problem med marker bindningar skriver
ett JA så får jag lite perspektiv på hur illa det ligger till

Har själv inte haft problem med dom men känner folk som har det.
Fatta villket dåligt rykte vi ger år marker nu, dom kommer ju gå i konkurs snart så mycket illa alla skriver om dom.
Fast, kanske är lika bra om dom nu är så dåliga.
Stackars Marker!

gfi sa:
mina marker har hållt. men jag ska nog byta ändå.
Där ser ni, killens Marker har hållt men han vill byta ändå för att marker blivit ett så dåligt märke och risken finns att dom går sönder.

Säger bara, KÖR PÅ tills dom rasar, kanske alla andras markerbindningar har varit felkonstruerade och dina är som dom ska vara ;)

Senast ändrad:
tror att marker gjort bindningarna bättre i år. för ala reklamationer som vart förra året kostar ju för marker, så då e de väll lika bra o lägga ner lite pengar på att göra dom bättre istället. om inte det gjorts e marker sära

myrshlok sa:
om alla som nån gång haft problem med marker bindningar skriver
ett JA så får jag lite perspektiv på hur illa det ligger till
Vilken snilleblixt, du kommer ju inte få något perspektiv om de som inte haft problem inte får säga någonting... Som tur var lyssnade inte aaaaaaaaaaaa på dig och gjorde det enda intelligenta...

Personligen är mitt svar NEJ.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAaa stukade tummen 5 gånger i vintras tack vare den :S

Av: BigAir Online | Igår 19:45

Har själv inte haft problem med dom men känner folk som har det.
Fatta villket dåligt rykte vi ger år marker nu, dom kommer ju gå i konkurs snart så mycket illa alla skriver om dom.
Fast, kanske är lika bra om dom nu är så dåliga.
Stackars Marker!

gfi skrev:
mina marker har hållt. men jag ska nog byta ändå.

Där ser ni, killens Marker har hållt men han vill byta ändå för att marker blivit ett så dåligt märke och risken finns att dom går sönder.

Säger bara, KÖR PÅ tills dom rasar, kanske alla andras markerbindningar har varit felkonstruerade och dina är som dom ska vara ;)
BigAir
Senast redigerat av BigAir (Igår 19:47)

mm så kan det ju vara. men jag kan ju köpa nya bindningar i alla fall och lägga dom på hyllan tills marker rasar;D

Otroligt... Förr i tiden var Marker det enda som verkligen funkade. En rätt exklusiv binding då.

Frågan är hur många procent som har problem. Jag menar här skriver några upp sig... men hur många är de facto nöjda?

min skistopper gick sönder, har iof deras sämsta bindning (m1100 free?) har funderat på att byta, men eftersom ja ändå ska köpa nya skidor så väntar jag..

mina marker höll för en såson plus ett par resor utan minsta problem med tjuvlösning eller liknande. det ända som hände var att ena stoppern pajade, men det var efter en rätt brutal krasch så...

har inte hört något negativt om marker förutom (hos fjortisarna med P.E och marker 12 från sport-conrad) här?

Senast ändrad:
Har heller inte haft några problem med mina marker, men det vågar man ju knappt nämna här på Freeride...

Har haft massor av Marker bindningar genom åren och inte haft någe större problem, visst har väl en och annan pajat men det har ju även hänt med andra märken(ja tom poppismärket Look). Som dom säger: bindnigar tjuvlöser vid för mycket bakåtvikt. ha ha

Senast ändrad:
Problemet är att folk köper dom absolut billigaste Markerbindningarna och sen kör på ställen där en kraftigare bindning skulle behövas. (nej jag pratar inte bara om din skalan utan även om olika produktlinjer.)
Man ser aldrig någon som köper Rossignol/Looks billigaste bindningar (utan kolven bak) och sen sätter på dom på ett par "vuxna" twintips etc.

Prova en Markerbindning i samma prisklass, kanske ni inte har lika stora problem?

Mina Marker free (nu inne på 4:e året) är så bra att jag flyttade över dessa till mina nya skidor. Fördelar bla att de inte är lika känsliga för lite snö under pjäxorna och har hittills aldrig tjuvlöst, utan löser ut när de skall. Känns gedigna och inte så plastiga.
Anders

Jag är så jävla nöjd med Marker! Åkt på comp14 och uppåt i många år.

Köp rejäla bindningar som är anpassade till det ni ska göra och se till att ha dom rätt inställda är viktigare än att köpa ett visst märke.

håller med Utter jag... tror inte att det är fel på markers bindningar utan folk som använder fel bindningar till fel saker

skitsnack! det ÄR fel på markers bindningar. jag hade ett par som gick till 12-13 har jag för mig. och dom hade jag i botten (och ett halvt varv tillbaka) plus att förspänningen va rätt inställd. och ändå så tjuvlöste dom ofta i pisterna i lindvallen! alltså inga extrema saker utan bara vanlig åkning. lite fart och lite tryck och vips så stod man på en skida. så ska inte en bindning som går till 12 fungera. inte ens en billig bindning.

efter det bytte jag upp mig till ett par marker comp 18 som jag har på 13 (jag väger 73kg) och där är den HELT perfekt. sitter kvar in i det längsta och släpper precis i rätt läge. har även ett par ross axium 2 140 som åxå är skruvade på 13 och samma där. en "turist"-bindning som är mycket bra och släpper när den ska TROTS att det inte är ross race-bindning.

Tillbaka
Topp