supermarium
Aktiv medlem
Problem med Ortovox Free Rider 22 AVABAG
Jag köpte en begagnad lavinryggsäck från Ortovox för ungefär ett år sedan. I början av den här säsongen märkte jag att dragkedjan till airbag-facket har en tendens att gå upp väldigt lätt. Ibland håller den ihop en halv dag, ibland går den upp så fort jag tar på mig den, oavsett om ryggsäcken är packad eller tom. Har till och med testat ta ur hela airbag-systemet med samma resultat.
Då det handlar om en specialdragkedja som ska gå upp när ballongen blåser upp vågar jag inte pilla för mycket heller. Har försökt kontakta Ortovox utan framgång. Har sett att Ortovox och Arc’teryx nya system, Litric, har ett slags lås för att förhindra just detta, så jag misstänker att dom själva känner till problemet.
Är det någon som upplevt liknande med Ortovox Avabag-system?
Förslag på åtgärd?
Då det handlar om en specialdragkedja som ska gå upp när ballongen blåser upp vågar jag inte pilla för mycket heller. Har försökt kontakta Ortovox utan framgång. Har sett att Ortovox och Arc’teryx nya system, Litric, har ett slags lås för att förhindra just detta, så jag misstänker att dom själva känner till problemet.
Är det någon som upplevt liknande med Ortovox Avabag-system?
Förslag på åtgärd?