Problem med pjäxorna

kujanpaa

Medlem
Problem med pjäxorna
Tjenare!

Jag har lite problem med mina fötter när jag åker, pjäxorna känns aningen för smala för min fot. Kommer dom att töja ut sig eller är det bästa alternativet att lästa pjäxorna(Ni som har lite koll på lästning får gärna förklara lite mer)? Ni som åker med lästade pjäxor, kände ni stor skillnad jämfört med innan ni lästade?

Väldigt tacksam för seriösa svar!

EDIT: oops, jag glömde nämna pjäxorna jag använder, jag kör med Salomon SPK khaoz.

Senast ändrad:
Problem med pjäxorna
Kan du vara lite mer exakt? Var är det som pjäxan klämmer åt? Hur länge har du kört på dom?

Ju mer sånt du kan säga ju lättare är det att hjälpa dig ;)

Problem med pjäxorna
DaWie sa:
Kan du vara lite mer exakt? Var är det som pjäxan klämmer åt? Hur länge har du kört på dom?

Ju mer sånt du kan säga ju lättare är det att hjälpa dig ;)
Pjäxan klämmer där fram på båda sidorna av foten bakom tårna, båda fötterna. Jag har haft dom i ett par veckor nu, men bara åkt 2 gånger. Ber om ursäkt för att jag glömde, ville ha snabbt svar, i guess.

Senast ändrad:
Problem med pjäxorna
Kolla upp om dem har det valet att byta ut innerskon. Om inte så är mitt tips till dig att sälja pjäxorna (Ja du kommer att förlora på det) och isf köpa ett par nya som passar dina fötter bättre helt enkelt.

Fortsätter du att åka på dem så är risken stor att Du kommer att få problem med dina fötter i framtiden och tro mig, det vill Du inte! Men som sagt, det "billigaste" alternativet är om du kollar upp om du kan byta innerskon.

Peace

Problem med pjäxorna
Har du ngn bra bootfitter i närheten av dig?
Alltså ngn skidaffär med specialkunskaper i pjäxor? (inte din lokala sporthandlare med div
allmänkunskap om allt från fotboll till snowboardåkning)
De borde enkelt kunna hjälpa dig att trycka ut skorna där det gör ont. Men se för allt i världen till
att det är nån som vet vad de håller på med, annars kan pjäxorna bli förstörda!
Innan du gör ngt åt det, ha pjäxorna på dig mer (tex när du sitter hemma framför TVn eller så), så
de blir lite mer formade efter din fot och du kan känna exakt vart på foten det gör ont
Jag har tryckt alla mina pjäxor de senaste 8 åren, har samma problem med fötterna + några till :)
och det fungerar alldeles utmärkt att bygga om dem på olika sätt för att göra dem bekväma.
Bor du i närheten av STHLM har jag hört att Alpingaraget är bra på pjäxor.
Lycka till och gör ngt åt det så du slipper följdproblem med fötterna som jag har fått för att jag åkte
i illasittande pjäxor för länge...

Senast ändrad:
Problem med pjäxorna
xdr: Tack för tipset, ska kolla upp det. Jag har redan problem med min högra fot, men det är inte pga. pjäxorna, men det gör ju att det är extra viktigt att jag har bra pjäxor.

iana: Jag är i Vemdalen just nu, och dom kunde lästa pjäxorna osv. De borde väl ha hyfsat bra koll på vad de pysslar med?

Tack så mycket för 2 bra och seriösa svar!

Problem med pjäxorna
Att lästa dom är inte alls dumt, om det går. Det är dock inte idiotsäkert, även om du lästar kan du ha problem med att de klämmer men jag hade gått o lästat dom ifall jag hade vart du.

Men att byta innersko är ingen dum idé heller...

Problem med pjäxorna
Absolut! Det blir säkert bra!
Lycka till med fötterna och hör av dig om du har fler frågor, jag och sambon har fötter som egentligen inte borde ha skor överhuvudtaget, så jag har MASSOR av tips på lager för krånglande fötter :)

Problem med pjäxorna
DaWie: Köpa ny innesko??? Hjälper knappast om det trycker på dessa punkter han beskriver. Skalet är för litet redan så...

//H

Problem med pjäxorna
Har nu åkt ett par timmar idag efter att ha lästat och det kändes grymt bra. Tack för hjälpen alla, tråden kan låsas.

Senast ändrad:
Problem med pjäxorna
Snarare är det så att skalet är för trångt där. Är inte lätt att köpa ny innesko och inte billigt heller...

//H

Tillbaka
Topp