problem med rotation på 360 (skidor)

cross_micke

Ny medlem
Tjabba

jag håller på lite och trickar och håller på att öva på 360 på skidor. jag har börjat att rotera lite med blades för det är ju lite lättare men problemet är att jag har riktigt bra fart i rotationen och sen efter 180 tar det stopp bara, hel mysko. Jag kom typ 3/4dels varv ett par gånger.

har nån gågot tipps om hur man ska ha kroppen armar osv för stt få runt rotationen lättare?

//NR:7 from TXS TeamXtremeStunter

Jag testade en kompis skidor en dag och landade en 360 och åkte kanske en halvmeter sen ramla jag .. de är ju som att snörra på marken tycker jag .. men försök att dra det i en pipe lr liknande .. lättare med snurrar så tycker jag :P

När du kommer ut på avhoppet ta riktig sats med armarna och sväng runt dem, sen är det absolut viktigt att du tittar åt det hållet som du har tänkt rotera annars så blir det som du gör en 180 dvs. Sen ska du gärna inte vara rädd för det är lite det som gör att det bara blir en 180 (Min erfarenhet). Samla dig, ta modet till det så ska du se att det löser sig.

Det låter som om du måste vrida på huvudet när du är i luften. Sträva efter att se landningsplatsen, då kommer resten av kroppen att följa med automatiskt.

Mvh,
Johan F.

det är bara titta runt axeln su snurrar man av sej själv..börja i ett litet hopp och pröva större och större..

okey jag vågar inte sattsa på mit hopp jag byggt hemma =( där manb landar är det typ ren is och jag slog i huvudet nyss.. måste bygga en fin landning så ska jag försöka igen. idag under övningarna vart det helt konstig jag tog i som fan kom typ 3/4 delar på 360 och sen på restan av försöäken kom jag 90grader :S men men det är bara och träna vidare och ta i! förhoppnings vis skadar jag mig inte

//NR:7

tja! det som ja ser här är att alla bara säger att man ska ta i med armarna och kolla runt axeln! vilket är rätt ioförsig! men det körde ja efter en vinter tills någon gav mig ett tips med att snurra med axlarna!! då släppte de direkt för mig! få igång rotationen alltså genom att snurra med överkroppen först och axlarna och ta i med armarna också om du vill men de gör bara ja om ja ska snurra 7a eller försöka på mer!

LYCKA TILL!

Danne

Snödjup

Tillbaka
Topp