Problem med val av skidor
Jag köpte ett par Scott P3 i höstas på Bromma Skidsport. Dessa var av 2003-2004 år modell och det följde med en Markerbindning. Detta paket kostade ca 3000 kr vilket var ett kap men efter att ha kört på dessa skidor under denna säsong så märkte jag när jag va i Stryn att den ena skidan hade spruckit i sidan av tailen och nosen. När jag lämnade in dem för reklamation så resulterade det i att jag får ett tillgodokvitto på ca 3000 kr i butiken. Eftersom jag fick ett par Mojos i studentpresent så har jag ett par bra skidor men jag hade tänkt att använda dem som BC skidor under min kommande säsong i Verbier och det var tänkt att mina P3or skulle fungera som parkskidor. Efter incidenten med mina P3or så började jag fundera på hur jag ska lösa problemet med att kombinera park och BC skidor i en eftersom jag vill köra på ett par mittmonterade i parken men inte i BC. Ska jag plocka ut ett par halvdana skidor för 3000 kr hos Bromma Skidsport eller ska jag köpa annan utrustning som jag behöver för att sedan köpa ett par riktiga fetingar begangnat i Verbier?
Alla tankar om detta problem uppskattas och jag ber er här på Freeride om hjälp!
Alla tankar om detta problem uppskattas och jag ber er här på Freeride om hjälp!