problem på rails/boxar

Jibber_Skiz

Ny medlem
problem på rails/boxar
Min kompis har ett problem när han ska åka på boxar och rails.

Eller, han har testat 1 gång och nu vågar han inte, och han lyssnar inte på mig , han vill att fr ska besvara på frågan.

När man hoppar upp på en box t.ex ska man försöka ha skidorna platt mot boxen?

Det är typ den enda frågan han hade!

Tack!

problem på rails/boxar
mm... behöver du hjälp är det bara att säga till, vi kommer inte reta dej på något sätt, men jag vägrar hjälpa nån som säger "Min kompis har ett problem när han ska åka på boxar och rails. "

problem på rails/boxar
be honom ställe den själv och jag kommer besvara.

eller nej, ska inte vara dum. du ska ha en liten vinkel upp, annars kommer du att hugga om du inte kör utan stälkanter. självklart ska du inte ha denna vinkel /
/ men en liten vinkel, man lär sig känna hur mycket det ska vara. för lite=hugg för mycket = fint blåmärke på höften.

problem på rails/boxar
tyckte också det var en ganska klockren "jag har en kompis som" men det tycker jag vi skiter i nu :)

vi struntar i om det är han eller en kompis som undrar vi svarar på frågan istället :)

problem på rails/boxar
Jibber_Skiz sa:
Min kompis har ett problem när han ska åka på boxar och rails.

Eller, han har testat 1 gång och nu vågar han inte, och han lyssnar inte på mig , han vill att fr ska besvara på frågan.

När man hoppar upp på en box t.ex ska man försöka ha skidorna platt mot boxen?

Det är typ den enda frågan han hade!

Tack!
För att besvara på frågan, du kan åka med skidorna platt mot boxen, själv brukar jag luta upp skidan jag har framåt en bit.

problem på rails/boxar
Det bror väll på om rail/boxen glider bra lr dåligt,
Men du och din kommpis tästar att vinkla upp framskidan litegrann så borde det gå bra.
Men bara ett tipps, om det går åt helvette å du hugger lr bailar på nått sätt,
Så försök igen dirrekt, Och vikla skidan mer/mindre så du klara det.För annars kommer du trolitvis bli rädd för att raila, och det är ju inte så bra.
lycka till ;)

peace

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp