Projekt arbete - UF företag, tall kläder.

• Trådstartare Trådstartare nomis92
  • Start datum Start datum
N

nomis92

Guest
Hej!

Vi är 2 pojkar som går tredje året på it-gymnasiet, och nu har det blivit dags för projekt arbete (stoked).
Våran idé är att marknadsföra ett klädmärke. Vi inriktar främst mot jibb kulturen, alltså tall tshirts, hoods och crews.
Vi har bra kunskap inom photoshop/illustator samt design i helhet. Så klädernas tryck kommer se riktigt mad ut.

Vi undrar om intresset finns?

Tröjorna kommer tryckas upp till 4XL (98cm).
Det är alltså tall tee's och inte breda tröjor.

Sen har vi även planer för att skapa ett team. Där åkarna får komma med idéer för att skapa sin egna "pro model". Detta kräver att du skickar in en kort film där du åker skidor/snowboard. Vi kommer bedömma om du är tillräckligt duktig.
En film kommer släppas i slutet av nästa säsong där din egna part kommer vara med.
Allt detta är alltså bara en kulgrej, inget vi har planer för att det ska slå igenom. Men vem vet.

Vi kommer även göra en hemsida där man ska kunna beställa kläderna relativt tidigt i projektarbetet.

Detta är som sagt bara idéer, om inte intresset finns så kommer detta inte genomföras.
Vi kommer fortfarande trycka kläderna dock.

Vi gör detta projektet för att se om detta kan slå igenom.

/Simon

Senast ändrad:
Om ni inte har några planer på att slå igenom och det bara är en kul grej så är det väl bara att köra på. Intresse för tall tees och sponsring finns väl alltid

Jag har en idé! Gör en klänning aka "Talltee/Påtokförlånghoddie"
Det ska stå: "För lång tröja? Neh, för korta ben;P;PppP;pp;PPP"

Håller med Erik här, finns inte många ¨kända¨ jibbklädmärken om man bortser från eDoggo då. Tycker ni kan typ posta några bilder på vad ni riktar er in på! Somsagt kan bli rätt stort ändå. Keep it up

Är det UF-företag på G eller?

Det är svårt att slå igenom i den brasch ni har valt, för att inte säga omöjligt. Räkna inte med att sälja några stora volymer eller att tjäna större pengar på det - för konkurrenterna är många, kundkretsen är oerhört liten och lönsamheten troligtvis relativt låg.
MEN, som projektarbete funkar det här kalasfint! Ni har idéer och lite förkunskaper, det räcker!
Att göra efterforskningar på sådana här forum är lömskt, många tenderar att svara \"ja\" bara för att de ska svara något. Väldigt få är beredda att hosta upp pengar när det väl kommer till kritan...

Nej, skit i om intresset finns eller ej, (det kan man i vissa fall skapa i efterhand). Kan andra sälja det så kan ni, det finns ju onekligen en marknad.
Snickra en hemsida, gör några tröjjor, fixa ett FÅTAL eldsjälar som kör hårt och känns representativa. Ge INTE bort gratis saker till polarna... Sen är det bara att pröva sig fram och köra stenhårt på sin idé.
För att ha något att konkurrera med så bör ni själva kunna svara på vad som är styrkan med era produkter? (Förutom att de ser bra ut och har rätt passform - det är en grundförutsättning) T.ex. kan man erbjuda ett mkt lägre pris än konkurrenterna. (Fanns en gång en gubbe som hette Ingvar Kamprad som provade det, jag har hört att det gick bra för honom...)
Kan du inte göra produkten billigare än alla andra, då gör du den överlägsen. T.ex. gör du den ekologisk och återvinningsbar, då kan du ta ut ett högre pris, eller så har den nån prestandarelaterad funktion som gör den bättre, men då känns ju tall tee som fel plagg...

När stålarna börjar rulla in på allvar och ni känner att ni behöver diversifiera er och ta det till en ny nivå så kan ni få anställa mig som marknadsföringschef. :D

Haha, tyckte det stod "Starta egen brand". ;)

Tag valfritt brännbart material+bensin+eld = fyfanvaddebrinner-brasa!

Nojlas sa:
Fanns en gång en gubbe som hette Ingvar Kamprad som provade det, jag har hört att det gick bra för honom...
Fanns? :O

Anyways, hade vart kul att höra hans tankar om den idén, något som detta kanske?

- F*n vad jag är trött på att sätta ihop alla dessa möbler hela dagarna, kan inte de j*kla kunderna göra det själva?!? Jag menar, det är ju bara att stoppa pinne A i hål 1 osv tills alla skruvar är slut... Kanske jag ska sälja halvfärdiga möbler? Fast då måste jag ju sänka priserna... Hmmm, kanske skulle jag skicka med en skruv för lite till varje pryl för att täcka en del av förlusten? :P

OnT
Kör hårt grappar! Men som Nojlas säger så förvänta er inte för mycket, hade vart kul om ni lyckats dock, är ju fler än ett UF-företag som gjort det.

Senast ändrad:
Varför inte?

Jag hade utan tvekan köpt om de hade snygga tryck och rätt pris.
Bara att kötta på, men som nojlas säger, kan bli jäkligt hårt.

Låter som en sjuk idé som flera tidigare nämt. Men som sagt ta tag i att göra snygga tröjor som sticker ut lite (så att de inte blir som en vanlig tall-tee) om ni förstår vad jag menar. Många skidåkare har tröjan bara under jackan för att de ska se bra ut. Fixar ni snygga grejer som man kan ha under andra tillfällen också kommer kanske fler köpa eran produkt. Men som sagt fixa en bra affärside, sen fixa en nish som ni känner är bra. Ta även reda på lite hur billigt ni kan sälja grejjerna. Kanske gå ut med bra priser i början för att folk ska få upp ögonen för er tex. Det funkar alltid. Se då till att ha bra service. (snabba leveranser o.s.v.)

Så länge ni tänker på det så ska ni se att detta går kalasens. Vårt "crew" skulle säkert vara intresserade över att köra me era grejjer. Gå in på http://zipmedia.blogg.se/ och kolla runt lite bland mina videoklipp så hittar du lite filmer på när vi kör!

PEACE OUT !

Det är bara o prova!
Har själv haft ett tufft UF, startade ett eget resebolag inriktat på skidresor. Sjukt tufft bransch! Men vi lyckade faktiskt jävligt bra med det, en av dom som omsatte mest i hela skåne det året, i runda slängar 130 000 :)

Men det gäller o ligga på allt o alla, kräng som faaaan! Ska bli kul o se produkten :)

Gillr detta skarpt, om ni kommer hålla ett bra pris på tröjorna är man självklart lite intresserad.

låter awesome! kör snygga färger och cleana, hypade tryck så blir det kääänon!
lycka till :)!

Tillbaka
Topp