Projektarbete - Webdesign

bison

Ny medlem
Hej!

Ska göra en hemsida som projektarbete i webdesign, vad ska jag göra en hemsida om? hjälp mig att komma med förslag!

// Bison.

Jag tycker at du ska göra en sida om olika alporter och lite om orter i USA. Då kommer jag att komma och läsa på din sida.
go for it!!!!

/occe

Om det är ett projektarbete i webdesign ska du inte behöva lägga ner allt för mycket tid på content, borde nästan räcka med att kopiera text från en annan sida eller bara planka något ur en bok. Obs copyrightskyddet dock.

Jag har lite tips ifall kursen är webdesign 1201 eller vad den nu är för slutsiffror. Skriv mycket om hur du har gjort sidan, hur du har tänkt, vilken målgruppen det är osv. , Varför du har valt just det uppläget på sidan, färg mm. Gör en planering( du behöver inte följa den utan bara så att det ser bra ut.) Säg att du har frågat massa personer ur målgruppen om nån sak. JA då är MVG ett givet betyg(det var det ialla fall för mig)

//Oskar

Den här sidan gjorde jag som projektarbete/specialarbete i webdesign. www.move.to/daniels.sida/ Helt enkelt en sida om mina intressen, skidåkning och foto. Gör du om något som du tycker är kul blir det mycket lättare att lägga ner tid på det.

Lycka till /daniel

Oskar_Neanderthal:

mmm kurs 1210 har vi....jag förstår hur du tänker men våran lärare är inte så fullt seriös...eller seriös är han men schysst, vi sitter tex och lirar quake 2 nätverk på lektionerna. Så undersökningar och så är lite att ta i =), jag kommer nog garanterat få mvg om man jämför med dem i min klass...inte för att skryta men så är det =).
Ville bara ha konkreta förslag på vad sidan ska va om..

// Bison.

Ingen annan som har tips?? har verkligen fått hjärnsläpp...
kanske kan göra om någon känd profil...

// bison.

Snälla hjälp mig! har fått totalt hjärnsläpp!!!!
Vad saknar ni för sida som har med skidåkning att göra?
kom på något!
// bison.

Gör något ballt om Jibbingens inflytande på skidåkningen och dess ursprung, med kanske några profiler, vore ballt...du skulle även kunna ha någon sorts trickförklaring, och reda ut vad det är, så folk fattar....
//Jacob

Hehe som jag nämnde tidigare, lägg inte ner för mycket tid på innehållet om det är en kurs i design. En vecka till spillo hittills ;)

Gör som du känner för bara,. du måste la ha fått nånslags vison om du sidan ska se ut?...

när det gäller fotoablum så gillar ja o ha en leftfram, en topfram o 1 mainframe... thmusbs i left, stora bilden i main, och så lite text o shot i top..... ett vanligt "acdsee" album tykker ja e lite tjåkigt.. funkar ju bra iofs.. menmen,...

jag läser samma kurs, har inte gett så mkt hittills. vi sitter bara o surfar på lektionerna. fast håller på med en sida heter Off Pissed. fast de blir nog bara skit...

Jo
webbdesign tips jobba i lager och frames uppe på det lite mer jobba men så jävla mycket snyggare bara ett tips=)

//andreas

En sida som beskriver skidornas överägsenhet framför den brädåkande massan, eller vice verca. Krydda gärna påståendet med bra skidbilder å löjliga brädbilder... Kan bli trevlig läsning.

Hmm, jag tycker det skulle vara fint med ett flashintro med en stor bulle som man går in i och där är det en fantasiteater med djur, som man får klappa. Längst in är det en lampa som inte syns, och så blir det mörkt. Man ska kunna trycka på "skip intro" om man vill.

hehe, lite kanske, men man kan skriva roligare =)

// bison.

ps. eftersom jag har sådan beslutsångest angående sidan så kommer jag nog göra en sida om blandad åkning, big mountain, jibbing, och en undersida för monoski...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp