Projektarbete

zladde

Ny medlem
Projektarbete
Jag och en polare ska göra en skidfilm som projektarbete men vi känner inte för att göra en vanlig skidrulle utan kanske nåt med lite handling i eller nån dokumentär eller nåt.
Förslag på vad man kan göra?

Projektarbete
Vilken grymm idé.. måste jag också göra. vart ska ni spela in den? men varför göra en tråkig dokumentär. gör en grymm film me lite schyst musik till istället..

Projektarbete
Jag och en kompis gör oxå en skidfilm. Det är riktigt skoj faktiskt.. särskillt eftersom den är 100p projektarbetskursen.. Problemet med att göra en helt "vanlig" skidfilm är det är omöjligt att få med allt som skolverket har bestämt att projektarbetet ska innehålla. Då måste man mer rikta in sig på att marknadsföra produkten och liknande.. och det är ju filmen som är det roliga, så därför är det bäst att satsa på att göra en dokumentär liknande film. Det betyder ju inte att den måste vara tråkig bara för att alla dokumentärer på svt är det..

//Emil

Projektarbete
Jag och mina kompisar ska också göra det, vi ska göra en film men också en skriftlig del där vi skriver om jibbing o sånt också så det kanske e ett bra alternativ... tror att det kommer bli rätt nice. Lycka till!

Projektarbete
Ett tips är att göra en film som har en story som innehåller skidåkning, men som är dokumentär, tex att ni
sätter upp ett mål som någon på skidor ska göra, tex åka skidor nerför alla kommunala trappor i Åsele. Då
handlar det plötsligt om ifall det är genomförbart, är det farligt, går det att hitta alla trappor, etc etc, då är
det lätt att filma en person och de hinder etc som dyker upp när ni ska göra det, då är det lättare att göra
något dokumentärt också. Mitt tips.

Mvh David

Projektarbete
Ok, ja skolan gnäller som sagt om att det ska vara massa grejer som projektarbetet ska innehålla så en dokumentär vore kanske inte helt fel, annars kanske man kan göra nåt liknande som de gjort i Pass it on.
Andra förslag?

Tillbaka
Topp